AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Dame, snart 40. Startet i ny jobb 15.8.17. Ser at oppgaver og sosialt sett så er dette ingen god match for meg. Problemet er at jeg sa opp en fast stilling etter kun 1 år som ansatt for å starte i denne stillingen. Før det var jeg ansatt 10 år i samme stilling. Jeg vet med sikkerhet at dette ikke er en jobb jeg skal ha i mange år.... Nå nærmer det seg at 6mnd prøveperiode (med kortere oppsigelsesfrist) går ut og jeg har mest lyst å si opp🙈 Har ingen annen jobb i sikte og ser at det er negativt med to så korte arbeidsforhold når man søker ny jobb. Noen tips og råd til hva jeg skal gjøre? Bedriften jeg jobber i er statlig og har sådann flere andre aktuelle stillinger som jeg vet jeg ville trivdes bedre i. Bør jeg vente og så søke på Evt interne stillinger? Har jeg Evt fortrinn som fast ansatt? Angrer på at jeg sa opp den forrige stillingen min 🙈 Anonymkode: 6d973...2a7
Riskrem Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Vanskelig situasjon du er i Noen ganger tar det et år eller to å komme skikkelig inn i en ny stilling. I starten har man kanskje mindre utfordrende oppgaver og mindre å gjøre, men så tar det seg opp etter en stund. Kanskje det er dette som gjør deg demotivert nå? Hvis du sier opp nå, hvordan er mulighetene dine for å få en ny jobb raskt? Du har sikkert regninger å betale som gjør at du er avhengig av å ikke gå arbeidsledig over lang tid. Hvis du sier opp uten å ha en jobb å gå til vet du kanskje ikke hvor lenge du kommer til å gå arbeidsledig. Det er en risiko å ta. Hvis du blir der du er kan du jo søke mange jobber samtidig som du er sikret økonomisk. Jeg hadde valgt å bli nettopp pga dette. Du har sikkert tre måneders oppsigelsestid etter at prøveperioden går ut. Tre måneder høres lenge ut, men tiden går jo veldig fort Når det gjelder interne stillinger og eventuell fortrinnsrett kan du høre med personal/HR-folkene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå