AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Jeg har ikm om en uke. Oppdaget for et par dager siden at luktesansen min plutselig har blitt helt ekstrem.. Reagerer sterkt på lukter som egg, juletre, og andre ting som lukter ekkelt. Har ikke testet enda, vil vente til eventuelt ikm.. Så spørsmålet mitt er; er det for tidlig å se etter «symptomer» som dette? Og når slår egentlig symptomene ut som regel? Anonymkode: fb85d...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Ja, det er for tidlig. Symptomene pleier å dukke opp 2-4 uker etter eggløsningen. Det er hcg hormonet som både slår ut på en test og som lager disse symptomene. Så når det er såpass mye hcg at det lager symptomer så ville en test ha slått ut for lenge siden. Når det er sagt så er det veldig vanlig å overtolke symptomer når man er prøver. Det tror jeg de fleste har gjort, meg selv inkludert. Du kan jo ha hatt el tidligere enn du tror og derfor blitt gravid tidligere. Så det har gått flere dager hvor hcg kan utvikle seg. Anonymkode: b572f...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er for tidlig. Symptomene pleier å dukke opp 2-4 uker etter eggløsningen. Det er hcg hormonet som både slår ut på en test og som lager disse symptomene. Så når det er såpass mye hcg at det lager symptomer så ville en test ha slått ut for lenge siden. Når det er sagt så er det veldig vanlig å overtolke symptomer når man er prøver. Det tror jeg de fleste har gjort, meg selv inkludert. Du kan jo ha hatt el tidligere enn du tror og derfor blitt gravid tidligere. Så det har gått flere dager hvor hcg kan utvikle seg. Anonymkode: b572f...8bb Ja, har hatt symptomer hver periode jeg, uten en eneste positiv test, på et år! Hehe.. Men har aldri merket noe med luktesansen min, derfor jeg begynte tenke litt! Man blir jo sprø... Anonymkode: fb85d...9c9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Det er ALT for tidlig, ja. Egget har knapt hatt tid til å feste seg om du er befruktet. Det er nok rent psykisk. Anonymkode: 678ee...a99 1
Ede Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Jeg begynte å kjenne symptomer sånn ca. dagen etter at vi droppet prevensjon! Er ikke vanskelig å finne symptomer om man kjenner godt etter, det er helt normalt. Faktiske symptomer kan vel hos noen komme så tidlig som to uker etter eggløsning men ikke før.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, Ede skrev: Jeg begynte å kjenne symptomer sånn ca. dagen etter at vi droppet prevensjon! Er ikke vanskelig å finne symptomer om man kjenner godt etter, det er helt normalt. Faktiske symptomer kan vel hos noen komme så tidlig som to uker etter eggløsning men ikke før. 1 time siden, Ede skrev: Jeg begynte å kjenne symptomer sånn ca. dagen etter at vi droppet prevensjon! Er ikke vanskelig å finne symptomer om man kjenner godt etter, det er helt normalt. Faktiske symptomer kan vel hos noen komme så tidlig som to uker etter eggløsning men ikke før. Er ca to uker etter el, men ja, ser jo selv at det er tidlig!! Klare ikke dy meg, tok en test i dag som selvfølgelig var negativ 😉 har ikm 14.Jan.. Sitter nok ikke denne gangen heller! Skal ikke være lett det her 😝 Anonymkode: fb85d...9c9
Ede Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 På 9.1.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev: Er ca to uker etter el, men ja, ser jo selv at det er tidlig!! Klare ikke dy meg, tok en test i dag som selvfølgelig var negativ 😉 har ikm 14.Jan.. Sitter nok ikke denne gangen heller! Skal ikke være lett det her 😝 Anonymkode: fb85d...9c9 Nei, det tar litt tid for de fleste, men heldigvis blir de aller fleste gravide etter noen forsøk da! Hvis du forventer mens på mandag så vil du uansett få negativ test i dag, så det er jo fortsatt lov å håpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå