Ulla Ullsokk Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Det var et innlegg om dette i desember, som jeg fant nå, men tråden ble stengt. Jeg er veldig nysgjerrig på hva TS fant ut, siden jeg lurer på det samme. Jeg lurer IKKE på hva jeg skal gjøre ang anibiotika eller ei, så denne tråden bør ikke bli stengt. Jeg har hatt dette i flere år, og vondt nederst i magen, blæra e.l. Det gjør ikke vondt når jeg tisser, men etterpå, spesielt om morgene og det kan vare i en time eller to. Og det kan virkelig svi, altså! Jeg har tatt anitbiotika sikkert tre ganger for å bli kvitt det, men det funket ikke noen av gangene. Jeg har vært på sykehuset for undersøkelse og de fant ikke noe, men mente at det isåfall ikke var noe farlig. I perioder merker jeg det ikke, men så kommer det tilbake for fullt. Og da blir jeg verre hvis jeg ikke drikker mye vann. Det eneste jeg har funnet på nett om dette er på gravidforum, men ingen forteller hva som skjer videre med dem. Så jeg finner neppe noen mer erfaring, men prøver likevel. I dag var det så vondt at jeg skal til legen i morgen, selv om jeg vet at det neppe er vits i...
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Hva er spørsmålet? Har du fått påvist nitritt i urin? Anonymkode: 2cba6...812
Ulla Ullsokk Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er spørsmålet? Har du fått påvist nitritt i urin? Anonymkode: 2cba6...812 Ja. Spørsmålet er om noen har hatt det samme og hva det viste seg å være Men jeg skal til legen og ta prøver av lever og nyrer, det er det eneste jeg ikke har sjekket og noe jeg mistenker pga andre greier.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 På 8.1.2018 den 15.11, Ulla Ullsokk skrev: Det var et innlegg om dette i desember, som jeg fant nå, men tråden ble stengt. Jeg er veldig nysgjerrig på hva TS fant ut, siden jeg lurer på det samme. Jeg lurer IKKE på hva jeg skal gjøre ang anibiotika eller ei, så denne tråden bør ikke bli stengt. Jeg har hatt dette i flere år, og vondt nederst i magen, blæra e.l. Det gjør ikke vondt når jeg tisser, men etterpå, spesielt om morgene og det kan vare i en time eller to. Og det kan virkelig svi, altså! Jeg har tatt anitbiotika sikkert tre ganger for å bli kvitt det, men det funket ikke noen av gangene. Jeg har vært på sykehuset for undersøkelse og de fant ikke noe, men mente at det isåfall ikke var noe farlig. I perioder merker jeg det ikke, men så kommer det tilbake for fullt. Og da blir jeg verre hvis jeg ikke drikker mye vann. Det eneste jeg har funnet på nett om dette er på gravidforum, men ingen forteller hva som skjer videre med dem. Så jeg finner neppe noen mer erfaring, men prøver likevel. I dag var det så vondt at jeg skal til legen i morgen, selv om jeg vet at det neppe er vits i... Vel. Først dette med uvi: en vil tro legen har dyrket og slått fast at du ikke har uvi som er resistent mot antibiotikaene du har fått? Det burde vært selvsagt, men du nevner intet om det, så jeg tar høyde for at legen din er inkompetent og nevner at det er viktig. Deretter: legen din har nevnt for deg at nitritt potensielt sier noe om nyrefunksjon? Sist, litt i samme bane som over (altså nå tar jeg høyde for at legen din er udugelig): nitritt i urin forekommer innimellom ved ibd. Altså ikke ibs, men ulcerøs colitt eller chrons. Dersom legen din ikke har utelukket de to bør du bytte fastlege. Og klage inn den du har. Det er som om du fikk en snekker på døra som ikke viste hva en hammer er, vil nå jeg si, men en vet aldri... Anonymkode: 1ccb3...663
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 På 8.1.2018 den 15.11, Ulla Ullsokk skrev: Det var et innlegg om dette i desember, som jeg fant nå, men tråden ble stengt. Jeg er veldig nysgjerrig på hva TS fant ut, siden jeg lurer på det samme. Jeg lurer IKKE på hva jeg skal gjøre ang anibiotika eller ei, så denne tråden bør ikke bli stengt. Jeg har hatt dette i flere år, og vondt nederst i magen, blæra e.l. Det gjør ikke vondt når jeg tisser, men etterpå, spesielt om morgene og det kan vare i en time eller to. Og det kan virkelig svi, altså! Jeg har tatt anitbiotika sikkert tre ganger for å bli kvitt det, men det funket ikke noen av gangene. Jeg har vært på sykehuset for undersøkelse og de fant ikke noe, men mente at det isåfall ikke var noe farlig. I perioder merker jeg det ikke, men så kommer det tilbake for fullt. Og da blir jeg verre hvis jeg ikke drikker mye vann. Det eneste jeg har funnet på nett om dette er på gravidforum, men ingen forteller hva som skjer videre med dem. Så jeg finner neppe noen mer erfaring, men prøver likevel. I dag var det så vondt at jeg skal til legen i morgen, selv om jeg vet at det neppe er vits i... Hei, jeg så denne nå. Jeg var den som skrev om nitritt i urinen i desember. Jeg beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med dette. I motsetning til deg har ikke jeg symptomer fra urinveiene, og dyrkning viste det seg at jeg heller ikke hadde uvi. Jeg ønsker deg god bedring, og jeg håper virkelig at du får svar snart, for å gå slik som du beskriver må være forferdelig slitsomt. Anonymkode: 8688c...cca 1
Ulla Ullsokk Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel. Først dette med uvi: en vil tro legen har dyrket og slått fast at du ikke har uvi som er resistent mot antibiotikaene du har fått? Det burde vært selvsagt, men du nevner intet om det, så jeg tar høyde for at legen din er inkompetent og nevner at det er viktig. Deretter: legen din har nevnt for deg at nitritt potensielt sier noe om nyrefunksjon? Sist, litt i samme bane som over (altså nå tar jeg høyde for at legen din er udugelig): nitritt i urin forekommer innimellom ved ibd. Altså ikke ibs, men ulcerøs colitt eller chrons. Dersom legen din ikke har utelukket de to bør du bytte fastlege. Og klage inn den du har. Det er som om du fikk en snekker på døra som ikke viste hva en hammer er, vil nå jeg si, men en vet aldri... Anonymkode: 1ccb3...663 Takk for svar begge to! Det er et par år siden jeg sist snakket med legen om det, de utelukket UVI og sendte meg til sykehus for sjekk, der jeg fikk nål i urinrøret og ikke fant noe. Da sa det at det ihvertfall utelukket at det var noe farlig, så da var det jo ikke mer å gjøre. Vondtene har kommet og gått, kjenner det liksom alltid, men noen ganger gjør at at jeg ikke får sove igjen hvis jeg tisser om natta f eks. Fordi det gjør vondt ETTERPÅ, ikke mens jeg er på do. Jeg har også sjekket tarmen med kamera, koloskopi eller hva det heter. Alt fint der også. De siste årene har jeg utviklet matintoleranser og alle disse duste tingene har jeg antagelig stresset på meg. Tarmen er også fin, var ikke antydning til sår eller noe. Jeg føler meg "fyllesyk" til vanlig, selv om jeg lever over gjennomsnittet sunt. Kroppen min liker ikke sukker og alkoho, da blir jeg trøtt. Jeg mistenker at disse tingene henger sammen, men ingen leger skjønner noe som helt. Og nå, etter at en akupunktør satte nåler for lever og nyrer og mage så har jeg kunnet spise alt uten å reagere i ukesvis og formen har vært bedre enn på så lenge jeg kan huske! Det er så jeg ikke tror på det selv! Men nå har jeg fått fyllesykfølelsen igjen og må få meg en ny time for å sjekke om det virkelig kan ha vært det som hjalp! Uansett gir jeg meg ikke nå før de har sjekker lever og nyrer! Jeg er takknemlig for alle tanker om noen som vet mer enn meg om kroppen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Skrevet 12. januar 2018 Har du testet for sopp og gjærsopp. Jeg hadde det som du. Men så fant de at jeg hadde en soppinfeksjon i underlivet. Som jeg ikke hadde typisk symtomer på. Og jeg tåler gjær dårlig. Altså ting som gjærer sukker og alkohol gjærer. Jeg har også en viss intoleranse mot sukker. Ikke diabetes 2 ennå men kan få viss jeg ikke passer på. Når jeg får høyt insulin i kroppen svir det gjerne når jeg tisser ( etterpå) og tisser ofte. Anonymkode: 08c66...876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå