Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #1 Skrevet 5. februar 2005 Jeg skal snart ta teoriprøven, på bil, og lurer på om det er noen som har noen tips til hva jeg bør lese spesielt godt på? Får man opplyst hvor mange av svaralternativene som er riktige? Takknemlig for svar!
Dru Skrevet 5. februar 2005 #2 Skrevet 5. februar 2005 Spørsmålene er tilfeldige, så du bør nok lese godt på alt. Og egentlig forundrer det meg litt at du spør. Er det ikke selvsagt at en både for sin egen skyld, og for alle andres skyld kan teorien? Jeg tror man får oppgitt hvor mange alternativer som er riktige, men jeg er ikke helt sikker. Begynner å bli en del år siden jeg tok min, og da var det ikke opplyst.
Arkana Skrevet 5. februar 2005 #3 Skrevet 5. februar 2005 Man får ikke opplyst hvor mange alternativer som er riktige. Du må selvsagt lese på alt, men det er ikke spesielt vanskelig.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 Nå så får du vite hvor mange av alternative som er riktige, var ikke slikt før.
stikkelsbær Skrevet 6. februar 2005 #5 Skrevet 6. februar 2005 Les godt på alt. Det er også lurt å gjøre oppgavene i oppgaveboken og ta liksom-teoriprøver på nett, selv om disse er enklere enn den ordentlige prøven. Får man opplyst hvor mange av svaralternativene som er riktige? Ja, det får man.
*melis* Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Jeg tok teoriprøven i fjor og pugget bare svarene i den oppgaveboka som følger med hovedboka. (Opnet ikke hovedboka en gang). I tillegg tok jeg mange tester på internett. For meg var dette den perfekte læremåte, og jeg sto på første forsøk og hadde mindre feil enn de som leste hele boka
Tusenfryd Skrevet 6. februar 2005 #7 Skrevet 6. februar 2005 Tante Tusenfryd :fy: vil bare minne om at det kan skje ganske stygge ting i trafikken om ikke basiskunnskapen til de som ferdes der er tilstede. Det handler faktisk ikke bare om å få rett på en prøve - men liv og død dersom du ikke kan det - når du kommer deg ut av klasserommet!
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #8 Skrevet 6. februar 2005 Du bør spesialisere deg på vikeplikt fra venstre, med andre ord de nye særlovene som kommer med delvis medhold av sekkeposten i Veitrafikkloven §§ 8-11, 4. ledd, 2. etasje. I tillegg bør du lese endel på u-sving i parkeringshus.
Tusseline Skrevet 6. februar 2005 #9 Skrevet 6. februar 2005 Man får ikke opplyst hvor mange alternativer som er riktige. Du må selvsagt lese på alt' date= men det er ikke spesielt vanskelig. Jeg tok teorieksamen på fredag, og fikk da opplyst hvor mange av alternativene som var riktige. Noe som egentlig overrasket meg en del, var at jeg fikk spørsmål som baserte seg på Vegtrafikkloven. Måtte kunne paragraf nr. 3, 7 og 10 (tror jeg). Heldigvis sto jeg, da.
Tuddelidu Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 Jeg tok teoriprøven ifjor. Da fikk jeg en utskrift som viste hvor mange feil og hvor mange riktige jeg hadde innenfor hvert "emne" (f.eks. vikeplikt, mørkekjøring etc.). Jeg fikk også et spørsmål om vegtrafikkloven, og et spørsmål der jeg fikk se et vognkort, og ut fra det skulle jeg si en del om bilen og hva man hadde lov til å kjøre med denne bilen (hvor tungt, tilhenger etc.), så slike ting er også veldig viktige å kunne.
*melis* Skrevet 6. februar 2005 #11 Skrevet 6. februar 2005 Tante Tusenfryd :fy: vil bare minne om at det kan skje ganske stygge ting i trafikken om ikke basiskunnskapen til de som ferdes der er tilstede. Det handler faktisk ikke bare om å få rett på en prøve - men liv og død dersom du ikke kan det - når du kommer deg ut av klasserommet! Hvis det var meg du siktet til så må jeg si til mitt forsvar at oppgaveboka er innom alt det man må kunne, og kjørelæreren min sa også at det var nok å kunne den. Når man pugger alle svara får man jo automatisk inn basiskunnskapen, uten at man trenger å lese side opp og side ned. Trafikkreglene kan jeg fremdeles like godt som lesehestene Også et godt tips: tenk logisk!
Tusenfryd Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Jeg siktet ikke til noen spesiell, det var en generell betraktning til hele tråden. Dette er ikke en matteprøve, men en prøve som kan avgjøre hva som skjer i trafikken - om du eller jeg får leve eller dø.
Arkana Skrevet 7. februar 2005 #13 Skrevet 7. februar 2005 Ja, jeg skjønner at det er noe forandret. Det er et par år siden jeg tok teoriprøven. Det er nok den nye ordningen (med de nye prisene, og trafikalt grunnkurs) som har ført med seg forandringer i teoriprøven også.
Tuddelidu Skrevet 7. februar 2005 #14 Skrevet 7. februar 2005 Det er nok den nye ordningen (med de nye prisene, og trafikalt grunnkurs) som har ført med seg forandringer i teoriprøven også. Forandringene kom før den nye ordningen ble innført
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå