AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Jeg er voksen og lurer på hvordan jeg skal regne snittet mitt for å vite poengene mine - lurer på å søke høyskole. Skal man bare regne standpunktkarakterene eller også eksemenskarakterene?. Hvordan regner jeg med 8 alderspoeng? Og må jeg skaffe meg "vitnemål" eller holder det med kompetansebevis? Jeg tok noen fag som jeg manglet på voksenopplæring. Følgnde fag står på mitt kompetansebevis. Regner med at det er alt for å ha studiekompetanske? Engelsk Historie Matte 1p Matte 2p Naturfag Norsk hovedmål Norsk sidemål Norsk muntlig Samfunnsfag. Anonymkode: ea92d...9fb
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Finnes karakterkalkulator om du googler Anonymkode: 17a1c...807
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Jobb med norsken! Anonymkode: 5f043...089 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 Disse fagene skal være nok dersom du søker med 23/5-regelen. For å regne ut snittet må du legge sammen alle karakterene -inkludert eksamenskarakterer, og dele på antall karakterer. For å legge til alderspoengene legger du til 0,8 dersom du har alle alderspoengene. Husk at hvis du søker med 23/5-regelen får du to alderspoeng hvert år fra du fyller 24, så du må altså være 28 år eller mer for å ha 8 alderspoeng. For å finne konkurransepoengene dine ganger du snittet ditt med 10. Anonymkode: ad0bc...320
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse fagene skal være nok dersom du søker med 23/5-regelen. For å regne ut snittet må du legge sammen alle karakterene -inkludert eksamenskarakterer, og dele på antall karakterer. For å legge til alderspoengene legger du til 0,8 dersom du har alle alderspoengene. Husk at hvis du søker med 23/5-regelen får du to alderspoeng hvert år fra du fyller 24, så du må altså være 28 år eller mer for å ha 8 alderspoeng. For å finne konkurransepoengene dine ganger du snittet ditt med 10. Anonymkode: ad0bc...320 Kan du forklare 23/5 regelen? (Tusen takk for godt svar) Anonymkode: ea92d...9fb
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare 23/5 regelen? (Tusen takk for godt svar) Anonymkode: ea92d...9fb Hvorfor kan du ikke bare søke opp det selv? Anonymkode: 5b7cd...94d 1
Devilheart Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Litt enig at det ikke er poeng å skrive langt repeterende innlegg når alt er godt forklart allerede. På disse sidene har de alt du trenger å vite. http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/index.html http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html https://utdanning.no/karakterkalkulator/#/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå