AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Grunnet sterk mistrivsel i nåværende jobb, som har toppet seg nå i graviditeten med masse konflikter med daglig leder over graviditeten (inkludert usaklige personangrep ut av det blå), ønsker jeg å få meg ny jobb i løpet av permisjonstiden, så jeg slipper å sette en tå innenfor dørene her igjen etter permisjonen er omme. Men jeg kjenner jeg gruer meg veldig til å skulle prestere i en ny jobb samtidig som jeg da har en liten en hjemme, og jeg aldri har prøvd å kombinere småbarnsliv med jobbing før. Jeg synes det har vært stressende og vanskelig nok å begynne i ny jobb før jeg fikk barn, så hjelpes hvordan skal det bli nå? Og hvor villig er vel arbeidsgivere til å ansette mødre som kommer rett fra permisjon? Jeg så en undersøkelse som viste at kun 17% av norske arbeidsgivere ønsket å ansette småbarnsmødre... Har dere sagt ifra om at dere er i permisjon når dere har søkt? Jeg tenker det er jo egentlig ikke relevant, om jeg bare sier ifra at jeg kan starte fra den og den datoen. Jeg søkte på en jobb tidligere i graviditeten, og da var de kjempepositive helt til jeg valgte å være ærlig og fortalte at jeg var gravid... Da hadde de helt plutselig en annen kandidat som de syntes passet litt bedre. Så jeg har ikke lyst til å gå på den smellen igjen. Noen andre råd eller erfaringer? Jeg vet ikke helt hva jeg egentlig spør om, er bare så lei meg over hvordan det er på jobb nå, og over at jeg må bruke permisjonstiden på å stresse med jobbsøking og å lære meg nye ting for å komme ajour faglig (jobber i it-bransjen, så der henger man stort sett alltid etter..). Anonymkode: 886ae...be1
Gjest Skogrose Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Jeg hadde søkt andre jobber. Det blir nok krevende å begynne i ny jobb med en liten en, men ut i fra det du skriver virker det tyngre å komme tilbake til den gamle. Jeg begynner (forhåpentligvis) i ny jobb nå etter permisjonen. Aner ikke hvordan det blir med alt nytt, men bedre enn å vende tilbake tror jeg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå