elle Skrevet 6. mars 2002 #1 Del Skrevet 6. mars 2002 Syntes den forrige var så fin, det er sikkert mange av dere som vil skrive om deres søte små..... venter i spenning12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #2 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei Elle:-) Jeg vil fortelle om den lille frøkna her i huset som heter Desteny,det er ne skogskatt.Min mann kaller henne for lille Pondi som er et indisk kosenavn.Grunnen til at vi fikk henne var vi ville ha et familie medlem til og vi synes vi er forgamle til å sette barn til verden.Når katta ser på meg,har hun et spørsmåltegn utrykk i ansiktet hun er bare skjønn. Hun er voksen født i oktober 2000,men er liten og nett. Her var en liten pusehilsen fra meg:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 7. mars 2002 #3 Del Skrevet 7. mars 2002 Mine to små søte katter er veldig kresne i matveien (suprise). Så nå har jeg kapitulert - de får det de vil ha. Jeg gidder ikke å se at de "lider" lengre. Og ja, jeg vet at jeg ikke skulle ha gitt meg men nå er det gjort. De får fisk annehver dag, og er selvsagt stålende fornøyd . Men, er det noen som vet om dette kan bli for "mye av det gode". Jeg koker selvsagt fisken først, men litt usikker er jeg på om dette er godt i lengden. (de får tørrfor også). Har noen KUNNSKAPER om dette . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 7. mars 2002 #4 Del Skrevet 7. mars 2002 Snufs! Jeg har ikke dyr, men er kjempeglad i hunder. Det er ikke lov til dyrehold i leiligheten vår. Jeg blir helt dårlig når jeg ser hunder eller katter på tv'en eller ute. Mamma og pappa har en Soft Coated Weaten Terrier og det er verdens søteste hund. Hun er kjempeglad i å svømme og elsker snø. Når hun kommer ut i snøen ruller hun seg i den og koser seg. Hun elsker pappa og dilter etter han over alt! Mår han skal på do sitter hun utenfor døren og piper S *SUKK* Jeg må få meg en liten hund før jeg går på veggen!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elle Skrevet 7. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 7. mars 2002 Det er så gøy å lese, selv har jeg en kjempe søt katt som er nøyaktig to år gammel. Han er helt sølvgrå og utrolig stor(ikke tykk, men masse muskler) Han elsker og kose, og han elsker mat!! Han er mest fornøyd når han får sove i sengen min. Og han har det som plommen i egget når han får sove i vasken!!! På badet. Og når jeg skal på do følger han alltid etter og sitter ved siden av meg å venter. (det syntes jeg er litt ekkelt) Men han har enda ikke fått noe navn, dere gav meg mange gode råd sist. Men ingen ting passet til han. Syntes han passer til Nala, men det er vel et jentenavn??12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #6 Del Skrevet 7. mars 2002 jeg har en diger pus som heter pus. pus har hatt flere navn og eiere før oss. da den siste ble lagt inn på psykiatrisk avdeling, endte den opp hos min da fremtidige kjæreste. da pus var rundt tre år gammel, ble jeg sammen med 'matfar' og pus ble sjalu. jeg syntes den var ganske skummel, særlig fordi den alltid begynte å jakte på meg når vi to var alene. hadde aldri hatt katt før og visste ikke hva den kunne finne på. den fikk ikke lov å sove på samme rom som oss, fordi jeg var redd den skulle hoppe opp i senga og bite meg. på denne tiden hadde den bare vært ute en eneste gang. den første sommeren tok vi den med oss på hytta på sørlandet, og da ble den plutselig et harmonisk lite vesen. da sommerferien var slutt visste vi at det ville være dyremishandling å ta katten med tilbake til byen,nå som den først hadde fått en smak av friheten, så den ble plassert hos 'svigers' på landet. forholdet til deres gamle katt var ikke det beste (gamlepus var en skikkelig hissigpropp hele livet), så 'vår' pus innyndet seg hos alle naboene. den er veldig glad i mennesker. sommeren etter flyttet vi selv ut av byen. vi hadde egentlig tenkt å la pus bli boende hos svigers og få oss en kattunge, men da vi kom ned dit den sommeren så vi at den var redd og nervøs for den andre katten, og tok den med oss hjem. den satt musestille i bilen hele veien, 4 timer. og så fikk pus sitt eget hus med hage. den første sommeren løp han og gjemte seg hver gang det kom en annen katt, selv om den fremmede katten var halvparten så stor. og det var nok å gjemme seg for, bare de aller nærmeste naboene har minst 20 katter til sammen. nå var ikke jeg redd for pus lenger, ikke var den særlig farlig, og den var blitt helt fredelig etter at den sluttet å være frustrert innekatt. og så hadde den begynt å vaske seg, det gadd den nemlig ikke da den bare var inne. jeg er blitt nærmest forelsket i pus, den får gjøre hva den vil, gå ut og inn som den vil, og da jeg oppdaget hvor glad den blir for boksemat begynte jeg å skjemme den grundig bort. den andre sommeren her ute, i fjor, oppdaget vi at han har blitt mye tøffere. nå var det de andre kattene som gjemte seg, og han fanget til og med en jordrotte og strålte av stolthet. veldig stolte vi også. pus er VELDIG glad i å kose, når jeg står opp om morgenen går han i beina på meg og mjauer til jeg løfter ham opp. jeg er utrolig glad i pus, hadde aldri trodd at det var så gøy med katt! tror alle rundt meg er lei av å høre om hvor fantastisk han er, men jeg fortsetter å plage dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elle Skrevet 7. mars 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 7. mars 2002 Det er så koselig med katt. Måtte bare si det!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 8. mars 2002 #8 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har to puser, de er "barna" mine. De får masse kos og oppmerksomhet, til tider altfor mye mat også..... Noen ganger lurer svigermor på om hun noen gang kommer til å få andre barnebarn..... Kjærsten min var såååå "sur" i begynnelsen når vi fikk de, for ingen av de ville kose med han, nå har eldste katten helt plutselig lagt all sin elsk over på han og har nesten slutta helt å kose med meg.... Men jeg har jo den andre da og hun koser bare med meg..... *glis* Det er utrolig koseligt med dyr, lurer nesten på hva jeg skulle ha gjort uten... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marte Skrevet 13. mars 2002 #9 Del Skrevet 13. mars 2002 Synes katter er fine, men ble desverre allergisk i voksen alder (??!!). Er vokst opp med både hund og katt (kuer, hester, høner, sauer, kaniner, fugler og et marsvin) Er nå lykkelig eier av en schäfer. Veldig vakker, stødig lynne, uredd, sikker og veldig blid. Hun har en ting at hun snakker veldig mye (ikke uling eller piping). Spesielt om morgenen da hun ikke har sett oss på en stund, selv om hun sover på samme rom. Om morgenen får hun komme opp i senga, også snakker vi litt sammen og koser. Hun er faktisk veldig glad i katter, da de to første månedene vi hadde henne tilbrakte vi hos mine foreldres to katter og en hund. Dersom hun holder seg frisk og vi er flinke alle sammen skal hun bli redningshund. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunhild Skrevet 13. mars 2002 #10 Del Skrevet 13. mars 2002 Koselig med en egen kjæledyrtråd! Har en hund og en katt, og har i tillegg vokst opp på gard med okser og sauer. Tenkte jeg skulle presentere en pitteliten historie om pusen vår: Pus, også kalt Tussa, vår steriliserte katt, er dronning over sitt eget liv! Hun gjør akkurat som hun vil selv. Det vil si, erter hunden når det passer henne, får rasetokter i stua, på sofaryggen (også med gjester til stede). Hun sover massevis, yndlingsplassen er på saueskinnet ved siden av senga mi. I går tok hun et solid jafs av hælen min, flaks for meg at dyna lå mellom tennene hennes og hælen.. Her om dagen skjedde det vanvittige (jeg syntes det var ustyrtelig morsomt - holdt på å le meg forderva). Pus tok sin sedvanlige tur på badet når jeg skulle pusse tenna, i det hele tatt det å være på badet i nærheten av vann (også når vi dusjer), er digg. Hun balanserer helst på kanten av vaskeservanten (har ikke baderomsinnredning rundt) for å kunne lepje i seg vannet som drypper fra springen. Den nye favorittplassen er nå nede i selve vasken.. Men det om det. Når jeg da skulle pusse tenne, var pus på kanten igjen, hoppet først opp, men mistet balansen og gikk på huet ned på golvet med et lite snøft. Gud bedre. Selvfølgelig landa hun på beina, men det var tydelig at hun mistet kontroll ei lita stund. Men som jeg lo! Gunhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 13. mars 2002 #11 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei Elle! Kjempekoselig at du startet en ny kjæledyrtråd, min ble jo liggende igjen i gamleforumet 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elle Skrevet 13. mars 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 13. mars 2002 Syntes det er så gøy å lese om andres dyr. Sikkert siden jeg har verdens søteste katt selv!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #13 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg har verken pus eller voff ,men det jeg har er Pipp - det er min engelske undulat hun er nå 3 år gammel. Jeg synes at som bjeffer, mjauer eller kvitrer er fantastisk skulle ønske jeg kunne ha hund eller katt også - men så er det dette med tid samt vi er begge allergiske mot pelsdyr 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svima Skrevet 16. mars 2002 #14 Del Skrevet 16. mars 2002 har bare en katt nå, etter at to er blitt påkjørt. gamlekatta er en mons på 10 år som samboern min hadde fra før. han dreit under sengeteppet to ganger da jeg flyttet inn, men nå foretrekker han min mage for avslapping og kos..ellers er han litt ufordragelig..mjauer og maser fælt etter godbiter, og er ikke fremmed for å vekke oss på natta for å få påfyll i matskåla..grrrrr.. nå har han vært og sloss kraftig, så han er "pasient" med et stort sår i nakken. han ser helt teit ut, for han har mistet masse pels i nakken, så det ser ut som at han har vært uheldig med barbermaskinen.. smører ham to ganger daglig med pyriseptsalve, noe som ikke er helt populært. mye av dagen går for tia med til å "lure" oss til å klø ham på sårene (de klør sikkert litt nå når de begynner å gro)..sier fra til gjester også, for han prøver seg der og.. han var også villkatt et halvt år etter at vi flyttet og han bestemte seg for å flytte tilbake igjen alene..men vi fant han tilslutt(hehe). han er en skikkelig tøffing som går midt på veien når han er på tur hjem, lurer på om han er kongen i gata? den ene katta som blei påkjørt hadde den kjedelige uvanen at hun tok telefonen når det ringte..tror ikke hun var fornøyd med ringelyden..når vi lekte med mobilene og testet ut ringelyder kom hun alltid gallopperende ut og undersøkte hvor det ringte, men mobilene ble for vanskelige å ta for henne...hihi. hun kom hjem en dag med ei skjur i kjeften..uhu.. den andre katta spaserte på badekarkanten når jeg badet (farlig hobby)..hun elsket å sitte på dashbordet og følge med når vi kjørte bil..en ordentlig DAME på alle måter. så faktisk aldri den katta gjøre noe klossete..hm.. nå skal gamlingen få være pensjonist i fred og ro. ps care:du kan godt gi katta mye fisk så lenge den får tørrfor og litt vanlig kattemat innimellom for å dekke basisbehovene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå