Gå til innhold

Så masete og så innbilskt - hvordan få fred fra sånne som dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og noen venner har opplevd å bli kontaktet av noen ved mange anledninger og alle syns det er så masete. Det er mas mas og mas. 
Her en dag måtte jeg ta meg tid til å finne ut noe om det, eller de da og innså at disse mente det var greit å ta seg friheter, ta kontakt hele tiden og oppå det så trodde de at man faktisk ville ha kontakt med dem noe som overhode ikke er tilfellet. 

De skjønte ikke at folk syns det er masete, masete, ja kjempe masete og skikkelig innbilskt (eller rett og slett litt små-gal). For man er jo passe innbilsk når man kontakter noen hver dag på en eller annen måte og seriøst tror at man vil ha kontakt med disse. 

Uten å utlevere hva jeg syns om dem så håper jeg noen har noen råd til hvordan man kan slippe å ha kontakt med folk man ikke vil ha kontakt med. Hva er det som gjør at folk tror dem kan ta kontakt med folk hver dag med et problem, enda et problem, og hele livshistorien sin eller noen andres samt masse kritikk og en haug med selvskryt? Virker ikke det litt skrudd rett og slett? Så hvordan kan man få være i fred for sånne folk? 

Anonymkode: e37e3...0d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke sier hva "sånne folk" er, er det vanskelig å svare. Er det venner? Bekjente? Naboer? Tidligere venner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Så lenge du ikke sier hva "sånne folk" er, er det vanskelig å svare. Er det venner? Bekjente? Naboer? Tidligere venner?

Ingen av delene.  Hvordan får man fred og får vært i fred og slippe å ha kontakt med dem? Råd?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tar de kontakt, hvem er det du beskriver som «sånne folk» og hvorfor kan du ikke bare si at du ikke vil snakke med dem?

Anonymkode: d5841...f3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og noen venner har opplevd å bli kontaktet av noen ved mange anledninger og alle syns det er så masete. Det er mas mas og mas. 
Her en dag måtte jeg ta meg tid til å finne ut noe om det, eller de da og innså at disse mente det var greit å ta seg friheter, ta kontakt hele tiden og oppå det så trodde de at man faktisk ville ha kontakt med dem noe som overhode ikke er tilfellet. 

De skjønte ikke at folk syns det er masete, masete, ja kjempe masete og skikkelig innbilskt (eller rett og slett litt små-gal). For man er jo passe innbilsk når man kontakter noen hver dag på en eller annen måte og seriøst tror at man vil ha kontakt med disse. 

Uten å utlevere hva jeg syns om dem så håper jeg noen har noen råd til hvordan man kan slippe å ha kontakt med folk man ikke vil ha kontakt med. Hva er det som gjør at folk tror dem kan ta kontakt med folk hver dag med et problem, enda et problem, og hele livshistorien sin eller noen andres samt masse kritikk og en haug med selvskryt? Virker ikke det litt skrudd rett og slett? Så hvordan kan man få være i fred for sånne folk? 

Du høres ikke rent lite innbilsk ut selv!

Anonymkode: 7b7e5...167

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke sammenhengen overhodet her. "Sånne folk" og "kontakt". Sier meg ingenting.

Er dere jenter som blir kontaktet uønsket av gutter som prøver seg på dere? Er dette den uønskede kontakten du mener?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar de kontakt, hvem er det du beskriver som «sånne folk» og hvorfor kan du ikke bare si at du ikke vil snakke med dem?

Det hjelper ikke å si det rett ut heller. :vetikke: Hva må jeg gjøre? Jage folk?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen av delene.  Hvordan får man fred og får vært i fred og slippe å ha kontakt med dem? Råd?

Du får si fra til dem at du ikke vil ha kontakt da.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Skjønner ikke sammenhengen overhodet her. "Sånne folk" og "kontakt". Sier meg ingenting.

Er dere jenter som blir kontaktet uønsket av gutter som prøver seg på dere? Er dette den uønskede kontakten du mener?

Ja, uønsket kontakt. Ja, dem er skikkelig ille og har vært sånn i flere år og ingenting hjelper å si fra om. Hvis jeg sier at jeg ikke vil ha kontakt med noen av dem så blir dem sure og sånn. Såh... :vetikke: 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Du får si fra til dem at du ikke vil ha kontakt da.

Jeg har det. Orker ikke gjenta meg selv lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke rent lite innbilsk ut selv!

Anonymkode: 7b7e5...167

Er ikke det, men det er sånne ting som du skriver som er så typisk for de som tar kontakt. Som om at dem blir irriterte og sure fordi man rett og slett ikke har noe til overs for dem. Men det er ikke noe vits å si det, for det går rett og slett ikke inn. Må vel være noe PU eller noe ute og går. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har det. Orker ikke gjenta meg selv lenger. 

Nei, da får du la være å si noe da. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du prater om og hva slags folk eller hva det hele handler om. Men samma det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nei, da får du la være å si noe da. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du prater om og hva slags folk eller hva det hele handler om. Men samma det.

Ja, samme det, og når de holder på sånn står de i veien for helt vanlige ting som alle folk gjør. Det er da jeg regner med at noen er PU rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, samme det, og når de holder på sånn står de i veien for helt vanlige ting som alle folk gjør. Det er da jeg regner med at noen er PU rett og slett. 

Skjønner mindre og mindre av hva du mener her jeg, men kan komme med noen generelle råd:

Kontakter de deg på telefonen, SoMe eller lignende; blokker dem. Enkelt og greit. Hvis du føler for å gi en forklaring, si at det rett og slett blir for intenst for deg og at du ikke orker kontakt.

Kontakter de deg direkte når du er ute f.eks; forklar at du ikke er interessert, at du er opptatt med noe annet eller at du ikke har tid. Fortsetter de å snakke, gå din vei.

Kontakter de deg på jobb; snakk med sjefen din om hva du kan og bør gjøre. Forstyrrer de deg i arbeidet tilsynelatende uten grunn går det gjerne utover jobben du skal gjøre, og det liker nok ikke sjefen din, derfor kan h*n nok hjelpe deg å ta tak i situasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke å si det rett ut heller. :vetikke: Hva må jeg gjøre? Jage folk?

Da sier du «jeg har ikke lyst til å snakke med deg», og så fjerner du deg fra situasjonen. Hver eneste gang! Det kan ta litt tid, men det fungerer utmerket. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier du «jeg har ikke lyst til å snakke med deg», og så fjerner du deg fra situasjonen. Hver eneste gang! Det kan ta litt tid, men det fungerer utmerket. 

Godt råd. Syns forresten sånne som gjør sånn kan fjerne seg fra situasjonen da. Ikke min jobb det hvis ikke det er grunn til å løpe da. :) 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt råd. Syns forresten sånne som gjør sånn kan fjerne seg fra situasjonen da. Ikke min jobb det hvis ikke det er grunn til å løpe da. :) 

For all del, enig i det, men hvis de ikke er villig til det, så må man bare fjerne seg selv. Det er den eneste måten jeg har funnet som faktisk fungerer i hvert fall! :)  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For all del, enig i det, men hvis de ikke er villig til det, så må man bare fjerne seg selv. Det er den eneste måten jeg har funnet som faktisk fungerer i hvert fall! :)  

Godt råd. Skal forsøke det. 

Skrevet

Tror du faktisk må se på dine egne holdninger når det gjelder andre mennesker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...