AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Del Skrevet 8. januar 2018 Hvor får man tak i skarp saks? Og hvordan i alle dager klippes gutter (kort)? Er det noe man kan gjøre selv? Er det vanlig å sende gutter til frisør annenhver mnd fra de er 10-12 mnd? Anonymkode: eb9d9...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg kjøpte «frisørsaks» på eBay, men de finnes i de fleste butikker med mye rart i (Clas ohlson, europris osv). jeg klipper samboer, det er ikke så vanskelig. Men nå er han fornøyd med helt enkel klipp. Barberer sidene av hodet og klipper toppen og panneluggen så det blir litt liv i håret. Det finnes maaaange filmer på YouTube om hvordan du kan klippe selv Anonymkode: e5225...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 8. januar 2018 #3 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg kjøpte saks på nett og klipper litt nå og da. Eller så har søsteren min hårklippemaskin som gutta får snaua seg i to ganger i året. (Og så stusser jeg i kantene i mellomtiden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 8. januar 2018 #4 Del Skrevet 8. januar 2018 Min gutt ble snauklipt med maskin i mai og stusset over ørene hos frisør til jul da han var liten. Nå synes jeg litt utgrodd rufsete guttehår er fint da. Jeg forsøkte å klippe selv et par ganger og det så ut som han hadde klippet seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg har klippet mine (og mannen) til eldste sønnen krevde skikkelig "sveis". (Kunne nok klar det og, men da mente mannen vi skulle begynne hos frisør.) Klipper fortsatt mannen og yngste. Vi fikk med frisørsaks da vi kjøpte hårklippemaskin. (Mannen klippes med maskin.) Men mener jeg også har sett det hos vita og andre kosmetikk-kjeder. Ser ingen grunn til å betale mye for å klippe ungene hos frisør når jeg klarer det enkelt selv. Anonymkode: 3c353...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Del Skrevet 8. januar 2018 Vita selger sakser. Jeg klipper mitt eget hår flere ganger i året med saks derfra. Til "gutteklipp" kan du kjøpe hårklippemaskin som du kan stille inn på ulike lengder (du trenger ikke gjøre dem til skinheads). Anonymkode: 93046...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. januar 2018 #7 Del Skrevet 8. januar 2018 Guttene mine var litt treige med å få noe særlig hår, så den første tiden bare stusset jeg litt selv i nakken og luggen. Tror eldste var rundt tre før han fikk en ordentlig klipp hos frisør, og et par år ble han klippet hos frisør før jul og på sommeren. Deretter vedlikeholdt jeg litt mellom, men lot også håret vokse mer. Men gutten hatet å være hos frisør og jeg syns det er ganske dyrt. Den siste gangen ble han dessuten ikke fin, og de ble sure da jeg gikk tilbake og klaget. Så da kjøpte mannen min klippemaskin. Så nå er det han som klipper begge guttene, litt med maskin og litt med saks. Da tar han mye rundt ørene og i nakken og lar det være lengre på toppen, stusser bare litt med saks der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 8. januar 2018 #8 Del Skrevet 8. januar 2018 Sønn på 3 år nekter meg plent nå. Ikke vil han i frisørstolen heller. Før dette var det ok å klippe han med pappas hårklipper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. januar 2018 #9 Del Skrevet 8. januar 2018 Vi kjøpte klippemaskin og frisørsaks på Clas Ohlson og så klippet jeg barna selv da de var små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Del Skrevet 8. januar 2018 Klippet begge sønnene mine til de var konfirmanter og begynte å bry seg om håret sitt Gikk over hele med maskin. Maskinen har ofte mange instillinger - er ikke slik at maskin=skallet. Stilte maskinen på 1,5 cm og klippet sidene og nakken - brukte saks på toppen for å få det litt fint Anonymkode: 37592...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Del Skrevet 8. januar 2018 Bare pass på å ikke bli for "kunstnerisk". Jeg kjenner en som klippet hanekam på sønnen. Greit nok det, men den var fullstendig skjev og sjuskete. Så ut som han hadde gjort det selv. Den var også superlang, men ujevn, slik at noe gikk til skuldrene, mens noe var kort når han hadde den ned. Han gikk slik i sikkert et halvt år Anonymkode: debfa...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Del Skrevet 8. januar 2018 Skulle virkelig ønske jeg klarte å klippe hår selv, men det ser rett og slett ikke ut da. Har en gutt på 3 år som nå nekter plent å sitte i stolen hos frisøren. Det er ikke snakk om at noen får nærme seg med en saks engang, da holder han hendene på hodet Håret hans ser skikkelig lurvete ut også når det blir langt.. men hva skal man gjøre, liksom. Anonymkode: 5b67f...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 8. januar 2018 #13 Del Skrevet 8. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle virkelig ønske jeg klarte å klippe hår selv, men det ser rett og slett ikke ut da. Har en gutt på 3 år som nå nekter plent å sitte i stolen hos frisøren. Det er ikke snakk om at noen får nærme seg med en saks engang, da holder han hendene på hodet Håret hans ser skikkelig lurvete ut også når det blir langt.. men hva skal man gjøre, liksom. Anonymkode: 5b67f...854 Hm.. Lage sånn trendy man-bun frem til han går med på å bli klippet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg har klipt mine sønner og mann bestandig. Har en god maskin og en saks. Maskinen kan stilles inn på mange forskjellige lengder. Det er ikke så vanskelig. Finnes også mange videoer på youtube og pinterest. Anonymkode: 43018...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #15 Del Skrevet 8. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle virkelig ønske jeg klarte å klippe hår selv, men det ser rett og slett ikke ut da. Har en gutt på 3 år som nå nekter plent å sitte i stolen hos frisøren. Det er ikke snakk om at noen får nærme seg med en saks engang, da holder han hendene på hodet Håret hans ser skikkelig lurvete ut også når det blir langt.. men hva skal man gjøre, liksom. Anonymkode: 5b67f...854 Da plasserer man ungen foran Ipad/TV/mobiltelefon, og så klipper man etter beste evne mens ungen er opptatt. (Helst med maskin, for det er raskest.) Eller så gir man unger leker i vasken, eller i badebaljen, og klipper mens det lekes. Du klarer å holde barnet ditt i ro, dersom du får gitt noe som interesserer i 3-minutter. Og så må du bare bevise at det ikke gjør vondt å klippes. Anonymkode: 3c353...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #16 Del Skrevet 8. januar 2018 Dere som klipper med maskinen, bruker dere samme lengde overalt? Tips? Anonymkode: 8dd70...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #17 Del Skrevet 8. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere som klipper med maskinen, bruker dere samme lengde overalt? Tips? Anonymkode: 8dd70...777 Kortere på siden og i nakken, lengre på toppen. Anonymkode: 93046...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 8. januar 2018 #18 Del Skrevet 8. januar 2018 Det er kav umulig å klippe barnet, han klikker helt, så her er det på halv tolv føler jeg. Kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. januar 2018 #19 Del Skrevet 8. januar 2018 Har klipt guttungen på fire med maskin siden han var 2,5 ca. Har det kortere i nakken og på sidene, litt lengre på toppen. Finjusterer ved nakken og rundt ørene med saks. Jenta på snart to må vel klippes etter hvert, og da med saks, trooor det blir hos frisør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #20 Del Skrevet 8. januar 2018 Vi har jente, så vi klipper selv, med saks. Men kan ikke tro at det er mye vanskeligere med klippemaskin. Anonymkode: f9c58...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå