AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #21 Skrevet 9. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er vanlig at folk tar nye utdannelser egentlig, enten om man blir lei det gamle arbeidet, ikke får jobb innen det eller har en annen lidenskap. Gå for det som gjør deg lykkelig TS Skal selv starte på nytt, men gjør det samtidig som jeg jobber fordi jeg tar ikke nytt studielån. Synes det er mest fonuftig for meg. Anonymkode: 7c396...7e8 Jeg vil heller ikke ta nytt studielån hvor mye tenker du å jobbe ved siden av? Skal du studere heltid? Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #22 Skrevet 9. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller ikke ta nytt studielån hvor mye tenker du å jobbe ved siden av? Skal du studere heltid? Anonymkode: 97a90...6b8 Jobber fra 50-100% , jeg har to jobber jeg er ekstrahjelp i. Skal studere fullt ja. Anonymkode: 7c396...7e8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #23 Skrevet 9. januar 2018 Hva med å få jobb som assistent i en av de større barnehagene i Oslo og ta utdanning på deltid ved siden av? Om du gjør en god jobb og er villig til å binde deg til den barnehagen du jobber i kan det til og med være muligheter for å få deler av utdannelsen dekket. Vet om flere som har gjort det. Anonymkode: 55d7b...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #24 Skrevet 9. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å få jobb som assistent i en av de større barnehagene i Oslo og ta utdanning på deltid ved siden av? Om du gjør en god jobb og er villig til å binde deg til den barnehagen du jobber i kan det til og med være muligheter for å få deler av utdannelsen dekket. Vet om flere som har gjort det. Anonymkode: 55d7b...9a8 Takk for tips, det var en veldig god ide! Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #25 Skrevet 9. januar 2018 Har bachelor og mastergrad, og vurderer ny bachelor. Men vet ikke om jeg skal pga lån. Anonymkode: 1f284...91e 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. januar 2018 #26 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jobber fra 50-100% , jeg har to jobber jeg er ekstrahjelp i. Skal studere fullt ja. Anonymkode: 7c396...7e8 Tviler på at det går an å jobbe så mye og ta den utdanningen på fulltid, rent praktisk. Barnehagelærer er jo en profesjonsutdanning, og det betyr masse samlinger med obligatorisk oppmøte og ikke minst praksis. 100% jobb ved siden av vil neppe være mulig. Mesteparten av jobben din må være på kveldstid, siden du må bruke mye av dagene på skolen. Hvis du først skal velge en ny utdanning ville jeg valgt noe annet enn barnehagelærer; lønna er utrolig lav.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #27 Skrevet 10. januar 2018 19 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Tviler på at det går an å jobbe så mye og ta den utdanningen på fulltid, rent praktisk. Barnehagelærer er jo en profesjonsutdanning, og det betyr masse samlinger med obligatorisk oppmøte og ikke minst praksis. 100% jobb ved siden av vil neppe være mulig. Mesteparten av jobben din må være på kveldstid, siden du må bruke mye av dagene på skolen. Hvis du først skal velge en ny utdanning ville jeg valgt noe annet enn barnehagelærer; lønna er utrolig lav. Hvor lav en lønna? Er det så dårlig i forhold til mange andre yrker? Har veldig lyst til å jobbe med barn. Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #28 Skrevet 10. januar 2018 Kjør på sier nå jeg! Har selv startet på nytt og studerer nå sykepleie. Det føles utrolig godt å studere noe jeg synes er interessant og spennende, og som jeg faktisk har lyst å jobbe med i fremtiden. Mistrivdes veldig med min forrige utdanningsretning, og det å jobbe i yrket. Hva er 3 år til med studier? Du skal jobbe hele livet, og da er det best å jobbe med noe man faktisk trives med. Barnehagelærer gir mange muligheter både for å bli pedagogisk leder i barnehage, samt at du kan ta videreutdanning for å jobbe på skole om du blir lei av småttiser. At lønnen er så lav er bare tull! Det er helt OK lønn, samme som med sykepleier Anonymkode: 472c4...7a0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #29 Skrevet 10. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjør på sier nå jeg! Har selv startet på nytt og studerer nå sykepleie. Det føles utrolig godt å studere noe jeg synes er interessant og spennende, og som jeg faktisk har lyst å jobbe med i fremtiden. Mistrivdes veldig med min forrige utdanningsretning, og det å jobbe i yrket. Hva er 3 år til med studier? Du skal jobbe hele livet, og da er det best å jobbe med noe man faktisk trives med. Barnehagelærer gir mange muligheter både for å bli pedagogisk leder i barnehage, samt at du kan ta videreutdanning for å jobbe på skole om du blir lei av småttiser. At lønnen er så lav er bare tull! Det er helt OK lønn, samme som med sykepleier Anonymkode: 472c4...7a0 Helt enig! Jeg er fornøyd med en OK lønn så lenge jeg gjør noe jeg trives med! Gleder meg til å begynne Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #30 Skrevet 10. januar 2018 22 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Tviler på at det går an å jobbe så mye og ta den utdanningen på fulltid, rent praktisk. Barnehagelærer er jo en profesjonsutdanning, og det betyr masse samlinger med obligatorisk oppmøte og ikke minst praksis. 100% jobb ved siden av vil neppe være mulig. Mesteparten av jobben din må være på kveldstid, siden du må bruke mye av dagene på skolen. Hvis du først skal velge en ny utdanning ville jeg valgt noe annet enn barnehagelærer; lønna er utrolig lav. Jeg som svarte er ikke TS og jeg skal heller ikke studere barnehagelærer. Men synes ikke lønna er utrolig lav i det yrket. Anonymkode: 7c396...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #31 Skrevet 10. januar 2018 På 8.1.2018 den 8.41, AnonymBruker skrev: Angrer på den utdannelsen jeg har tatt og vurderer en ny bachelor. Galskap? Anonymkode: 97a90...6b8 Nei vil ikke si det ihvertfall ikke hvis det er flere fag som overlapper mellom de to utdanningene så du kan droppe mange fag og jobbe utenom eller fullføre på kortere tid. Anonymkode: 804f9...968
FrittgåendeBurugle Skrevet 10. januar 2018 #32 Skrevet 10. januar 2018 Har selv en «unyttig» bachelor jeg fullførte da jeg var 22. Aldri brukt den til noe. Holder på med bachelor nr to nå. Gode jobbmuligheter, liker fagene. Er 30 år, og det er flere som er eldre enn meg på studiet. Det er ikke for sent å ta en ny, om du føler den du tar nå ikke er noe du vil jobbe med. 1
Gjest earlgrey Skrevet 10. januar 2018 #33 Skrevet 10. januar 2018 Go for it! Du sier du fyller 25 år i år. Da er 3 år ingenting i forhold til de 40 årene du skal være i jobb! Det er så utrolig viktig å trives med det man jobber med
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #34 Skrevet 10. januar 2018 Synes du skal gjøre det! Lønnen er ikke spesielt lav, og det er et stabilt, trygt yrke! Skulle du ønske videreutdanning er det mange veier å gå.😊 Anonymkode: 2b9dd...390 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #35 Skrevet 10. januar 2018 Og så må folk huske på at det ikke er høy lønn som motiverer alle til å jobbe, for noen er trivsel og stabilitet viktigere enn høy lønn.🙂 Anonymkode: 2b9dd...390 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. januar 2018 #36 Skrevet 11. januar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så må folk huske på at det ikke er høy lønn som motiverer alle til å jobbe, for noen er trivsel og stabilitet viktigere enn høy lønn.🙂 Anonymkode: 2b9dd...390 Men man skal jo ha en lønn å leve av også. Og med 6 års studielån blir det en del å betale hver måned hvis man skal kjøpe leilighet osv, spesielt hvis man er enslig. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lav en lønna? Er det så dårlig i forhold til mange andre yrker? Har veldig lyst til å jobbe med barn. Anonymkode: 97a90...6b8 Ligger vel på rundt 400.000. Det er jo en helt OK lønn, men det står ikke helt i forhold til den tiden man har brukt på utdanning, i alle fall ikke når man som TS har brukt 6 år. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg som svarte er ikke TS og jeg skal heller ikke studere barnehagelærer. Men synes ikke lønna er utrolig lav i det yrket. Anonymkode: 7c396...7e8 Beklager, da misforstod jeg. Lønna ligger under medianlønn og med 6 års studielån, som TS vil ha, er det ganske lite.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #37 Skrevet 11. januar 2018 4 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Men man skal jo ha en lønn å leve av også. Og med 6 års studielån blir det en del å betale hver måned hvis man skal kjøpe leilighet osv, spesielt hvis man er enslig. Ligger vel på rundt 400.000. Det er jo en helt OK lønn, men det står ikke helt i forhold til den tiden man har brukt på utdanning, i alle fall ikke når man som TS har brukt 6 år. Beklager, da misforstod jeg. Lønna ligger under medianlønn og med 6 års studielån, som TS vil ha, er det ganske lite. Jeg skal ikke ta studielån, bare stipend Anonymkode: 97a90...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå