AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Angrer på den utdannelsen jeg har tatt og vurderer en ny bachelor. Galskap? Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Ja, dette må være den villeste idéen jeg noen gang har hørt. Anonymkode: 9b683...afe 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Om du med sikkerhet vet at du vil mistrives med å jobbe med det nåværende bachelor gir jobb til, så ville jeg tatt en ny. Bruk tiden mens man er ung fremfor å brenne inne med en jobb man ikke liker. Anonymkode: 93987...1a5 1
Knirke Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 Hvor gammel er du? Hvilken bachelor? Hva skulle være grunnen til å ikke gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Galskap om du må ta opp mer studielån for ny utdannelse. Du blir gjeldsslave! Anonymkode: 42a5d...a44
Gjest Cocosa Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Kjenner flere som har flere bachelor-grader. Synes ikke nødvendigvis det er dumt, men man bør jo være sikker på at det er noe man vil trives med i det lange løp - i alle fall grad nummer to. Kan du kombinere den du har med annen utdanning, evt supplere med andre fag? Det er ikke gratis å studere
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Det spørs på hva du har og hva du ønsker å ta. Om du ønsker å ta en ny bachelor i en lite matnyttig humaniora ville jeg ikke gjort det. Jeg tok først en bachelor i design og slet i mange år med å få fast jobb og tjente meget dårlig. Etter lang tid og mye tankevirksomhet valgte jeg å ta en ny bachelor som ingeniør da jeg var nesten 30. Endte opp med et gigantisk studielån, men nå har jeg en fast stabil jobb i en bransje som er veldig sikker. Anonymkode: 9594b...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, Knirke skrev: Hvor gammel er du? Hvilken bachelor? Hva skulle være grunnen til å ikke gjøre det? Fyller 25 i år. Har bachelor i markedsføring. Vurderer barnehagelærer. Blir jo ikke så mye penger av å studere, men så lenge jeg kan slippe studielån går det nok bra. Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Galskap om du må ta opp mer studielån for ny utdannelse. Du blir gjeldsslave! Anonymkode: 42a5d...a44 Tenker det kan gå uten studielån Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, Cocosa skrev: Kjenner flere som har flere bachelor-grader. Synes ikke nødvendigvis det er dumt, men man bør jo være sikker på at det er noe man vil trives med i det lange løp - i alle fall grad nummer to. Kan du kombinere den du har med annen utdanning, evt supplere med andre fag? Det er ikke gratis å studere Kan dessverre ikke kombinere den jeg har med annen utdanning. Jobber på kontor i dag men kunne heller tenke meg å jobbe med barn Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det kan gå uten studielån Anonymkode: 97a90...6b8 Da må du jo betale på gjelden du har (etter at du har brukt opp utsettelsene). Lånet er bare rente og avdragsfritt så lenge du får støtte fra Lånekassen. Anonymkode: 1d930...353
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du jo betale på gjelden du har (etter at du har brukt opp utsettelsene). Lånet er bare rente og avdragsfritt så lenge du får støtte fra Lånekassen. Anonymkode: 1d930...353 Er det rente og avdragsfritt så lenge man får støtte i form av stipend? Anonymkode: 97a90...6b8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #13 Skrevet 8. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det rente og avdragsfritt så lenge man får støtte i form av stipend? Anonymkode: 97a90...6b8 Ja. Det er derimot ikke det hvis du ikke mottar noe støtte fra Lånekassen. Men om du skal ha stipend (tenkte ikke så langt) så er det jo ikke krise Anonymkode: 1d930...353
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Skrevet 8. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er derimot ikke det hvis du ikke mottar noe støtte fra Lånekassen. Men om du skal ha stipend (tenkte ikke så langt) så er det jo ikke krise Anonymkode: 1d930...353 Ok, takk for svar Anonymkode: 97a90...6b8
stian42 Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er derimot ikke det hvis du ikke mottar noe støtte fra Lånekassen. Men om du skal ha stipend (tenkte ikke så langt) så er det jo ikke krise Anonymkode: 1d930...353 Det er rentefritt 6 måneder etter å ha mottatt lån/stipend. Det er uansett ikke krise. Det er så lav rente at jeg ikke betaler mer enn jeg må. Jeg har selv et lån på 290.000 og må betale 1.700 i måneden. De fleste vil klare dette greit 1
Knirke Skrevet 8. januar 2018 #16 Skrevet 8. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Fyller 25 i år. Har bachelor i markedsføring. Vurderer barnehagelærer. Blir jo ikke så mye penger av å studere, men så lenge jeg kan slippe studielån går det nok bra. Anonymkode: 97a90...6b8 Du er jo fortsatt ung, så det går helt fint. Jeg ville vært mer betenkt over å utdanne meg til et lavtlønnsyrke når man kan tjene bedre som ufaglært i andre yrker, men er det barnehagelærer du brenner for, så er jo det motivasjonen din
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #17 Skrevet 8. januar 2018 Synes det er vanlig at folk tar nye utdannelser egentlig, enten om man blir lei det gamle arbeidet, ikke får jobb innen det eller har en annen lidenskap. Gå for det som gjør deg lykkelig TS Skal selv starte på nytt, men gjør det samtidig som jeg jobber fordi jeg tar ikke nytt studielån. Synes det er mest fonuftig for meg. Anonymkode: 7c396...7e8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #18 Skrevet 8. januar 2018 6 timer siden, stian42 skrev: Det er rentefritt 6 måneder etter å ha mottatt lån/stipend. Det er uansett ikke krise. Det er så lav rente at jeg ikke betaler mer enn jeg må. Jeg har selv et lån på 290.000 og må betale 1.700 i måneden. De fleste vil klare dette greit Har du peiling på hva det dobbelte vil komme på i måneden? Anonymkode: ca23c...df4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #19 Skrevet 8. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du peiling på hva det dobbelte vil komme på i måneden? Anonymkode: ca23c...df4 Mitt lån er på 520 000 og jeg betaler litt under 2800 i mnd med flytende rente i dag. Anonymkode: 32f2c...3d9 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 15 timer siden, Knirke skrev: Du er jo fortsatt ung, så det går helt fint. Jeg ville vært mer betenkt over å utdanne meg til et lavtlønnsyrke når man kan tjene bedre som ufaglært i andre yrker, men er det barnehagelærer du brenner for, så er jo det motivasjonen din Har veldig lyst til å jobbe med barn og tenker at det er bedre å jobbe som pedagog enn assistent Anonymkode: 97a90...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå