AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Min mamma er samboer (i 10 år) med en fyr som har to voksne barn (23 og 26). Det er en del historie her, men i dag går det fint. Det største «barnet» flyttet tilbake etter endt studie og ingen vet hvor lenge vedkommende blir. Leiligheten de bor i er ikke så stor så det er egentlig ikke plass, men alle barna er jo velkommen i den forstand. Uansett, denne personen og mamma har hatt sin historie og nå gruer mamma seg til komme hjem. Mamma orker ikke være i nærheten av vedkommende. Mamma har det virkelig ikke bra og det blir på ingen måte tatt hensyn til henne og hennes behov. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Hun er voksen dame så er jo begrenset på en måte. Anonymkode: f25d6...674
globalagogo Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Snakk med stefar? På tide å finne seg et eget sted å bo når man er 23... Uansett om man er nyutdannet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 41 minutter siden, globalagogo skrev: Snakk med stefar? På tide å finne seg et eget sted å bo når man er 23... Uansett om man er nyutdannet. Han er selvsagt på «barnet» sin side. Støtter ikke min mamma at all og snakker henne gjerne ned. Gjør henne til den «stygge ulven». Anonymkode: f25d6...674
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, globalagogo skrev: Snakk med stefar? På tide å finne seg et eget sted å bo når man er 23... Uansett om man er nyutdannet. Det er «ungen» på 26 som har flyttet hjem Anonymkode: b8f39...b4f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Eier begge leiligheten? Moren din har rett til å sparke han ut hvis hun eier det. Han er nyutdannet men på tide å flytte ut fordet. Anonymkode: c4d64...d4a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eier begge leiligheten? Moren din har rett til å sparke han ut hvis hun eier det. Han er nyutdannet men på tide å flytte ut fordet. Anonymkode: c4d64...d4a Hun eier vel 60% tror jeg 🤔 Hun kan det, men det vil jo skade forholdet på en måte. Skjønner hun ikke vil det. Anonymkode: f25d6...674
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Hun må jo bare stille krav.Barnet hans er snart 30 og ikke noe barn lenger. Anonymkode: 75241...de2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 "Mitt hjem, mine regler. Oppfør deg anstendig eller så er det ut". Vanskeligere er det ikke. Anonymkode: 75241...de2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 Stakkars moren din -- jeg elsker mine barn ganske høyt, men håper at de ikke ønsker å flytte seg hjem når de er 26. Skjønner at de har et anstrengt forhold, men beklager, dette er ditt mors hjem også og jeg skjønner VELDIG godt at hun vil ikke bo med stedatteren sin som er 26. Lurer egentlig om hvordan datteren fikk lov å flytte inn igjen - gjorde hun bare det eller fikk hun lov kun av faren sin? Jeg gikk på universitet når jeg var 17 og kom aldri hjem igjen for å bo - hva er det med den ny generasjon som må bo med foreldrene sine frem til de er 30? NEI TAKK! Anonymkode: 2fb75...152
asterix Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 Skal et menneske på 26 år seriøst flytte hjem til far og stemor på ubestemt tid bare fordi vedkommende er ferdig med studiene? For min del hadde det vært fullstendig uaktuelt om barna mine hadde tenkt på noe sånt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 Hun må sette som krav at stebarnet bare skal bo hjemme f.eks til vedkommende har fått seg jobb, x antall måneder e.l. Mitt stebarn flyttet inn her i sommer fordi pga ny jobb i nærheten, og avtalen var da å bo her i 6 måneder (prøvetida i den nye jobben). Stebarnet flyttet etter 5 måneder, da vi fant en passende leilighet i gangavstand til jobben. Anonymkode: 154fc...695
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun må jo bare stille krav.Barnet hans er snart 30 og ikke noe barn lenger. Anonymkode: 75241...de2 Vel, disse voksne barna respekterer det ikke. Dessverre. Mamma har prøvd i alle år og det blir krangling over å ta ut av oppvaskamasninen så far gjør det. Og da er poenget borte. Mamma er lei av hele situasjonen. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: "Mitt hjem, mine regler. Oppfør deg anstendig eller så er det ut". Vanskeligere er det ikke. Anonymkode: 75241...de2 Se svaret over 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars moren din -- jeg elsker mine barn ganske høyt, men håper at de ikke ønsker å flytte seg hjem når de er 26. Skjønner at de har et anstrengt forhold, men beklager, dette er ditt mors hjem også og jeg skjønner VELDIG godt at hun vil ikke bo med stedatteren sin som er 26. Lurer egentlig om hvordan datteren fikk lov å flytte inn igjen - gjorde hun bare det eller fikk hun lov kun av faren sin? Jeg gikk på universitet når jeg var 17 og kom aldri hjem igjen for å bo - hva er det med den ny generasjon som må bo med foreldrene sine frem til de er 30? NEI TAKK! Anonymkode: 2fb75...152 Mhm, hun gruer seg til å komme hjem og det er ikke annet jeg kan gjøre enn å lytte. Vil så gjerne hjelpe henne! Ja de fikk lov av far. Far sa vedkommende ikke trengte betale noe, så sa mamma at jo, det må du. Dermed er mamma den store stygge ulven/ onde stemoren. 9 timer siden, asterix skrev: Skal et menneske på 26 år seriøst flytte hjem til far og stemor på ubestemt tid bare fordi vedkommende er ferdig med studiene? For min del hadde det vært fullstendig uaktuelt om barna mine hadde tenkt på noe sånt. Jupp. De har heller egentlig ikke plass i leiligheten...... en suppe hele greia. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun må sette som krav at stebarnet bare skal bo hjemme f.eks til vedkommende har fått seg jobb, x antall måneder e.l. Mitt stebarn flyttet inn her i sommer fordi pga ny jobb i nærheten, og avtalen var da å bo her i 6 måneder (prøvetida i den nye jobben). Stebarnet flyttet etter 5 måneder, da vi fant en passende leilighet i gangavstand til jobben. Anonymkode: 154fc...695 Alle hadde håper det også var tilfellet, men ser dessverre kkke slik ut. Har så lyst å hjelpe mamma, men så er hun en voksen dame som bestemmer selv! Fader som jeg forakter disse «ste søsknen» min!! Anonymkode: f25d6...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå