Gå til innhold

Antall stavelser i alle hundenavn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at ett hundenavn bør være to stavelser. Hvor viktig er dette for hunden? Er det for hundens del eller er det ikke så viktig for hunden? Er det for eieren sin del at det bør være kort og lettere å rope det fort og lettest mulig i hverdagen sånn generelt.

Har du ett navn å anbefale?

Er det noen som har tre eller fire stavelser til hunden sin og bruker dette som i det dagelige? Er det noen utfordring med det? Går det bra? Er det tungvint å rope ett så langt navn?

Har du ett navn å anbefale?

Er du fornøyd med navnet på hunden din? Hva er navnet? Hvor mange stavelser har navnet? Ikke akkurat lett å vite siden noen uttaler jo hunden sin forskjellig så jeg kan ikke telle stavelsen selv på egenhånd. 

Anonymkode: 19a0c...a69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig mange spørsmål. Grunnen til at mange bruker to stavelser er fordi noe forskning viser at hunden raskt lærer seg navn med to stavelser. Min hund har en navn med to stavelser og med s i, siden jeg har lest at det er lyder og stavelser hunden lett oppfatter. De fleste som velger lange navn har ofte et kallenavn de bruker for enkelhetens skyld

Anonymkode: b869c...d71

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne forslag på greie hundenavn.

Anonymkode: 19a0c...a69

• Liker 1
Skrevet

Kira, Loke, Rita, Trulte, Odin.

Det er lurt at det er kort og enkelt for at hunden skal kunne høre navnet sitt raskt og lære kommandoer osv, litt vanskelig å rope etter en bikkje som heter Maximillian August 😂

Vår lille valp heter Kira, hun har begynt å reagere på navnet sitt litt allerede :)

Anonymkode: 7aaca...0c1

Skrevet

Hundenavn med en stavelse er vanskelig å rope sint, altså bruke som straff. Derfor velger jeg hundenavn med en stavelse.

Ro, Po, Lo, Di, Ki, Mi, Ra, Ka, La.

Anonymkode: 07361...ec0

Skrevet

Vi prøvde oss fram med forskjellige navn og endte opp med et tostavelsesnavn, mye enklere å uttale og oppfattes lettere for hunden.

Anonymkode: 71019...eba

Skrevet

Har et trestavelsesnavn, fungerer helt fint.

Anonymkode: 9ddf9...6a4

Skrevet

En av mine hunder har enstavelsesnavn; han heter Garm. Jeg er veldig fornøyd med navnet, som kommer fra mytologien. Noen ganger, når jeg roper på ham, lager jeg to stavelser: Ga-arm. Han forstår at det er han som blir kalt inn både med en og to stavelser. Jeg tror ikke antall stavelser er veldig viktig for hunden. Det går nok mer på tonefall og situasjon :) Selv synes jeg navn med to stavelser er lettere å si enn navn med bare en stavelse.

Anonymkode: 7a6cb...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...