Gå til innhold

Noen som forstår kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor mange kalorier det er i denne? Per stk (er en pakke av godteri) er på 21g. Er bare nysgjerrig på om det er veldig usunt og har høyt kaloriinnhold. Er helt grønn når det kommer kalorier og slikt. 
5a529b80822c7_20180107_230816Kopi.thumb.jpg.ede3cd985feb19f23a5d3d52d2f7b487.jpg

Anonymkode: 3b0e1...761

Videoannonse
Annonse
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Den består av hovedsakelig sukker og fett. Det er JÆVLIG USUNT.

Skrevet

Pr 100 har har den mer kilokalorier enn melkesjokolade.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er 119 kalorier pr stk. Det tallet som står foran er i kj (kilojoule).

Endret av Anette.94
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der er 119 kalorien i hele posen 😊

Anonymkode: 900b8...c10

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anette.94 skrev:

Det er 119 kalorier. Det tallet som står foran er i kj (kilojoule).

ok så det er kcal jeg skal se på? Nederst står det at en voksen skal ha sånn ca 2000 og én er 119, da er det så ekstremt som jeg hadde trodd. Spiser 2 stk hver helg og mamma mente det var ekstreeeemt usunt. Men er jo ikke så ille da, eller? 

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok så det er kcal jeg skal se på? Nederst står det at en voksen skal ha sånn ca 2000 og én er 119, da er det så ekstremt som jeg hadde trodd. Spiser 2 stk hver helg og mamma mente det var ekstreeeemt usunt. Men er jo ikke så ille da, eller? 

ts

Jepp :) Hvis du ser på resten av næringsverdien så ser du at det består av ganske mye sukker og fett (og da hovedsakelig den typen fett man ikke skal ha mye av). 1 kalori er jo ikke noe annet enn en betegnelse på energi; så da kan man generelt sett si: hvor vil du ha energien din fra? Vil du ha noe som gir deg masse energi med en gang, men daler like fort, eller noe som holder seg stabilt over flere timer og gir deg vitaminer/mineraler som du trenger? Antall kalorier betyr selvfølgelig noe for å holde vekt, men det som betyr enda mer er innholdet i kaloriene og hva næringsstoffene gjør med kroppen din, og derfor er det viktig å ikke bare se på kaloriene, men også hvor mye fett/protein/karbohydrater som er i noe.

Nå er jo dette en type snop, og hvis du kun spiser to av dem en gang i uken så er det ikke så fælt. To stk av denne utgjør 238 kcal som er nesten 12 % av det totale dagsbehovet ditt for kalorier. Det hele vil jeg si kommer an på resten av kostholdet ditt resten av uken. Det må være lov å skeie ut en gang i blant; som f.eks å spise et par av disse en gang i uken, men det er ikke særlig bra dersom du spiser to stk av denne hver dag hele uken :)  Da er det bedre å bruke disse kaloriene på noe som gir deg noe annet enn et sukkerkick: f.eks en banan (ca 100 kalorier pr stk) som gir deg mange gode næringsstoffer og holder deg mett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Anette.94 skrev:

Jepp :) Hvis du ser på resten av næringsverdien så ser du at det består av ganske mye sukker og fett (og da hovedsakelig den typen fett man ikke skal ha mye av). 1 kalori er jo ikke noe annet enn en betegnelse på energi; så da kan man generelt sett si: hvor vil du ha energien din fra? Vil du ha noe som gir deg masse energi med en gang, men daler like fort, eller noe som holder seg stabilt over flere timer og gir deg vitaminer/mineraler som du trenger? Antall kalorier betyr selvfølgelig noe for å holde vekt, men det som betyr enda mer er innholdet i kaloriene og hva næringsstoffene gjør med kroppen din, og derfor er det viktig å ikke bare se på kaloriene, men også hvor mye fett/protein/karbohydrater som er i noe.

Nå er jo dette en type snop, og hvis du kun spiser to av dem en gang i uken så er det ikke så fælt. To stk av denne utgjør 238 kcal som er nesten 12 % av det totale dagsbehovet ditt for kalorier. Det hele vil jeg si kommer an på resten av kostholdet ditt resten av uken. Det må være lov å skeie ut en gang i blant; som f.eks å spise et par av disse en gang i uken, men det er ikke særlig bra dersom du spiser to stk av denne hver dag hele uken :)  Da er det bedre å bruke disse kaloriene på noe som gir deg noe annet enn et sukkerkick: f.eks en banan (ca 100 kalorier pr stk) som gir deg mange gode næringsstoffer og holder deg mett.

takk for utdypende informasjon og tips :):) 

Skrevet

Det er snop, det er mye kalorier i snop. 119 kalorier pr enhet er lite når det kommer til snop, det er ingenting å spise 240 kalorier i snop på en helg. Det er ingenting ift hva mange nordmenn inkludert meg selv dytter i seg i helgene.  Jeg kan fint spise 3-400 gr smågodt alene en lørdagskveld. Da snakker man mye kalorier. Moren din er hysterisk.  

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, hva slags godtri er dette ? 😁

Skrevet

Nå ble jeg også nysgjerrig. Jaja.

AnonymBruker
Skrevet

Kinder maxi. :fnise: 

TS

AnonymBruker
Skrevet

119 kcal pr stykk. Det er ikke mye hvis det for eksempel er en kjøttkake det dreier seg om.
Daglig inntak skal være på 2000 kcal pluss/minus avhengig av om du trener eller ikke

Anonymkode: 5b54e...68e

Skrevet

Nei. Kalorier er tvers igjennom usympatiske! :dry:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går ikke opp i vekt av en kindermaxi en gang i blandt :P Men fem stk om dagen i en måned ja da går du opp et par kg i vekt

Anonymkode: 5b54e...68e

Skrevet
På 7.1.2018 den 23.41, Peonjenta skrev:

Det er snop, det er mye kalorier i snop. 119 kalorier pr enhet er lite når det kommer til snop, det er ingenting å spise 240 kalorier i snop på en helg. Det er ingenting ift hva mange nordmenn inkludert meg selv dytter i seg i helgene.  Jeg kan fint spise 3-400 gr smågodt alene en lørdagskveld. Da snakker man mye kalorier. Moren din er hysterisk.  

Kom tilbake når du har spist en pose smash, et kvart kg smågodt og en pose sørlandschips, så kan vi snakkes ;) neida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...