Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Når jeg sluttet på p-piller i august fikk jeg ikke mensen før 12 oktober, så fikk jeg igjen 17 november. Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, kan det virkelig stemme at jeg er 7 uker allerede? Syklusen var jo ikke akkurat regelmessig så aner ikke hvor lang den skulle ha vært nå. Derfor jeg ikke har testet, har bare gått og ventet på at mensen skal komme. Testen ble helt tydelig positiv omtrent bare av at jeg så på den 😂

Anonymkode: f77f1...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette er nok umulig for oss å gjette oss fram til med sikkerhet, men lege finner svar på ultralyd. Det kan hende du er 7 uker på vei, eller du kan ha hatt eggløsning mye senere enn du trodde og derfor er kortere på vei. At testen fikk strek med en gang betyr at du har høy konsentrasjon av hCG i kroppen og derfor kan ha vært gravid en stund. 

Gratulerer så mye og lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Helsevesenet teller fra første dag i siste mens, frem til ordinær ultralyd, da de måler fostert og oppdater termindato ut fra hva de finner der. Så når du tar kontakt med lege, vil nok legen forholde seg til første dag i siste mens. 

Anonymkode: cf138...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...