Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min sønn på 2 + uker har vondt og luft i magen etter ca.1 time  amming. Og han raper ikke etter måltid, uansett hva jeg gjør, og hvor mye jeg går rundt med han. Han vil bare ikke. Prøvde minifom også uten hjelp.

masserer hver dag, også uten hjelp. Han blir helt rød i ansikt og gråter. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer

Hørte at pepticate er bra for luft og mageproblem

om det stemmer? Burde jeg gitt han det? 

Anonymkode: 930da...bed

AnonymBruker
Skrevet

Pepticate hjelper om man har mistanke/har kumelkallergi. Kjøp en boks på apoteket og test ut. Om han har allergi vil du merke bedring i løpet av noen dager. Tar ca.2 uker før det hjelper fullstendig. 

Hvis du merker bedring kan papticate fås på blå resept hos lege. 

Anonymkode: 0ed44...096

AnonymBruker
Skrevet

Han er nyfødt, og et er dessverre sånn at de har umodne tarmer og lett får luft i mage. Ville aldri begynt på noe annet, uten å ha snakket med lege\hs. Teste ut melkefritt og dietter bør gjøres i samråd med lege! Tarmene modnes etter hvert. 

Nå er det sånn at det er enkelte ting du kan holde deg unna som løk, kål og kullsyre, kaffe osv som er kjent for å gi luft i mage, men ville ikke kuttet ut melk før du vet om det er det.. 

Dier han aktivt i en time, eller koser han og? Ville kanskje latt han prøve smokk av og til, sånn at han ikke overspiser og får mageknip pga det, da får han heller ikke så mye luft. Har du prøvd å dunke på rompa for å få ut rap? Her hadde jeg en som jeg måtte holde på magen, og dunke forsiktig på rompa for å få ut rap, ellers var det umulig. 

Anonymkode: 40595...553

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt helsestasjonen din i morgen. Dette er ting de er ansatt og betalt for å hjelpe med. 

Anonymkode: d177a...a7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er nyfødt, og et er dessverre sånn at de har umodne tarmer og lett får luft i mage. Ville aldri begynt på noe annet, uten å ha snakket med lege\hs. Teste ut melkefritt og dietter bør gjøres i samråd med lege! Tarmene modnes etter hvert. 

Nå er det sånn at det er enkelte ting du kan holde deg unna som løk, kål og kullsyre, kaffe osv som er kjent for å gi luft i mage, men ville ikke kuttet ut melk før du vet om det er det.. 

Dier han aktivt i en time, eller koser han og? Ville kanskje latt han prøve smokk av og til, sånn at han ikke overspiser og får mageknip pga det, da får han heller ikke så mye luft. Har du prøvd å dunke på rompa for å få ut rap? Her hadde jeg en som jeg måtte holde på magen, og dunke forsiktig på rompa for å få ut rap, ellers var det umulig. 

Anonymkode: 40595...553

Han spiser lite og veldig ofte, når jeg ammer han så sovner han ofte. Etter 15-20 min så må han ha mat igjen. Gir til han smokk også, men hjelper lite. Han har absolutt hele tiden luft i magen, og han raper ikke selv om jeg holder han i 30 min oppe og klapper i ryggen. Går heller ikke på do uten at jeg hjelper han. Vet ikke hva galt jeg gjør

0 søvn 1 uke her, holder på å bli gal

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt helsestasjonen din i morgen. Dette er ting de er ansatt og betalt for å hjelpe med. 

Anonymkode: d177a...a7d

Har gjort det, lite hjelp jeg får. "Sånn er det med ny fødte" 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han spiser lite og veldig ofte, når jeg ammer han så sovner han ofte. Etter 15-20 min så må han ha mat igjen. Gir til han smokk også, men hjelper lite. Han har absolutt hele tiden luft i magen, og han raper ikke selv om jeg holder han i 30 min oppe og klapper i ryggen. Går heller ikke på do uten at jeg hjelper han. Vet ikke hva galt jeg gjør

0 søvn 1 uke her, holder på å bli gal

Kan du forsøke å ikke la han sovne?

Slik at han spiser deg ferdig uten all smerter sovinga. Mao ikke la han ha detslt for behagelig ved puppen. Stryk han under føttene og i hndflatene så han får spist ordentlig.

Var det som måtte til her, og tipset fikk jeg av ei som jobber som ammehjelp på ahus. 

Anonymkode: 5c4ed...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro han får mer luft i magen om du begynner med pepticate og flasking sammenlignet med amming. 

Forsøk å kutt ut melk i ditt kosthold du mistenker magevondt.  

Pepticate hjalp oss men det er pga melkeallergi og jeg delama

Anonymkode: 1c701...792

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...