Gå til innhold

Vann fra springen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Så lenge jeg husker så har jeg drukket vann fra springen som alle andre. Ja,lot vannet renne en liten stund flrst så klart.

Så møtte jeg mannen. De første årene vi var sammen så drakk vi vann fra springen vi og. Han bodde langt ifra så møttes bare noen ggr i året.hef møtte hans mor og søstre. Men så flyttet han til mitt hjemsted. Vi levde noen år sammen. Besøkte hans hjemsted et par ggr i året. Har aldri lagt merke til at hans mor drakk kun vann fra termos. Vann som er ferdig kokt og helt over i termos. Ville hun ha drt kaldt så var det vare å helle ut i en kopp og vente til den ble det. En dag så kjæresten dette og de hadde en samtale. Deretter ville kjæresten at vi skulle gjøre dette og, fordi springvann er giftig og urent. Mye bakterier osv.. 

Jeg ville ikke,men det var vusst egoistisk av meg å ikke gjøre dette,fordi jeg forgifter kroppen min.

Ok tenkte jeg. Og prøvde. Jeg kokte vann og ventet til drt kjølte og helte i flasker og hadde den i kjøleskapet. Så var det bare å helle det over i koppen og drikke da. Men så fort denne batchen var lagt i kjøleskapet så må det kokes ny for å avkjøle. Så videre. Siden jeg har en greie med halsen så drikker jeg mye mer enn han. Så drt får med ca 4 vannkoke økter per dag. Vannkokeren er på 1.5L.

Dette har foregått i 10år. Vi har nå 2 barn på 1 og 3år. Og jeg er møkk lei av å koke vann og kjøle osv.. jef har flere ggr prøvd å avvenne meg denne vanen både før og etter at barna kom. Jeg brakk meg og kastet opp hver gang. Hver gang når vi skulle ut så må vi ta med vannflaske da det er dyrt å kjøpe i butikken hele tiden. Men så klarte jeg det. Jeg klarte å drikke vanlig springvann. Javisst er det et forskjell på kokt vann og springvann, men det meste er psykologisk. Han har sett at jeg har sluttet å drikke kokt vann. Jef har sagt til han at jeg vil at bar a også skal drikke springvann som andre. Og gi opp hele denne slitsomme ideen med å koke. Han sier jeg kan gjøre hva jeg vil med meg selv. Men jeg kan ikke være så egoistisk og la barna drikke springvann. Jeg vil ikke at de skal bli som meg. Det er så slitsomt. De får jo springvann når de er i barnehagen og når vi er på besøk og familie og venner. Så hvorfor skal de ikke få av oss? Vi har ghort dette i ca 10år ja. Og vi har flyttet 4ggr. Så det har ikke noe med rørene hjemne hos oss.

Hvordan kan jeg få han til å gå med på å la barna drikke springvann uten å krangle og lage spetakkel hjemme? For tydeligvis så er jeg den egoistiske.

Må si at det er jeg som har stått på all denne kokingen og vente pp avkjøling og helle over i flaske.alle disse årene. Han har gjort det et par ggr da jeg var for syk eller var i føden. 

Anonymkode: 70022...29d

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp vannfilter!!

Anonymkode: 87867...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i h***** kunne du gå med på dette i utgsngspunktet? Slutt med dette tullet med en gang.

Anonymkode: aa1a3...3b9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dere en Berkey, problem løst. Det er en vannrenser som står på benken som du fyller opp og så renser den vannet for tungmetaller, virus bakterer etc. Merket er Amerikansk, men det finnes en Europeisk avdeling, og de sender gratis i Europa.

Anonymkode: 8aad6...367

Skrevet

Det er da ingen problemer å drikke vann fra springen i Norge. Er det noe spesielt blir det jo varslet om. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror han på konspirasjonsteorier også?

Hva slags sykdommer mener han at man får av springvann egentlig?

Anonymkode: 374c3...871

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er dette fordi dere bor i et område uten offentlig vann/kloakk, slik dere bruker vann fra brønn?

Anonymkode: 8ad4e...580

• Liker 2
Skrevet

Svigermor driver med sånn Brita-kanne. Hysteri.

Gjest padawan
Skrevet

Jeg vedder på at moren er oppvokst på et sted med egen brønn hvor de kokte vannet for å være sikker på at det ikek var noen bakterier i vannet. Dette er helt unødvendig så lenge dere selv er koblet til et vanlig vannett hvor det uansett filtreres og renses flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på hvor mange nordmenn det er som drikker vanlig vann hver dag. Det er ikke mange av disse som blir syke. Det har vært noen tilfeller med parasitter i vannet, men da har kommunen varslet om det og anbefalt å koke vannet. Er det unntakstilstand og varslet om fare, eller man er usikker på vann man finner i bekker f.eks. på tur, så kan man gjøre det eller bruke klortabletter. Ellers er det ingen vits i. Vi har kanskje verdens beste vannkvalitet i Norge. Da ser jeg ingen grunn til at vi her skal tulle med tappevannet når vi sammenligner vår vannkvalitet med resten av verdens befolkning og alle dyr som drikker vann til daglig.

Jeg vil tippe på at det er større sjanse for bakterievekst akkurat den tiden vannet lunker seg ned i koppen, enn det er å drikke friskt kaldt vann. Ellers kan jeg si at det faktisk frarådes å gjenbruke vann som har vært kokt, og deretter har stått i vannkoker og blitt kaldt igjen nettopp pga. fare for bakterievekst i dette vannet. Det skal alltid tømmes ut. Jeg ser for meg at man kan få samme effekt av vann på termos og kopp. Så med mindre man unntaksvis har en grunn til å tvile på vannet så ville jeg latt være å koke det. :-)

Anonymkode: 9ca1a...6a9

• Liker 3
Skrevet

Hæ? Er ikke vannet fra springen rent nok da? 

• Liker 1
Skrevet

Wow, hvor dum er mannen din egentlig? Går han rundt med aluminiumsfoliehat på hodet også? :blink:

Springvann i Norge er så rent om det går an. Like rent som flakse vann.

Skrevet
23 timer siden, Doge skrev:

Wow, hvor dum er mannen din egentlig? Går han rundt med aluminiumsfoliehat på hodet også? :blink:

Springvann i Norge er så rent om det går an. Like rent som flakse vann.

Han er sikkert ikke dum, bare litt "deluded"

For det er jo klaaaart at staten har stor interesse av å forgifte befolkningen, og derfor tilsetter de gift i flybensinen slik at giften sprøytes over land og forgifter drikkevannet. Det sies at noen fly har egne ettermonterte dyser med ren gift som sprøytes direkte ut utenom flybensinen også. 9/11 egentlig ble utført av regjeringen i USA sammen ved andre vestlige regjeringer for å skjule giftdysene som var i ferd med å bli avslørt av allmennheten, samtidig som angrepet ble brukt som et genialt skalkeskjul for å kunne hente mer olje fra midtøsten. Oljen skal egentlig brukes til å fortsatt drive flyene som skal sprøyte gift. Husk - Ingen olje, ingen fly, og ingen forgiftning. Logisk, sant?

Videre så har staten en avtale med samsung og telenor om å bestråle befolkningen med mobiltelefoner, samt at wifi sørger for å manipulere genene slik at staten beholder makt. Når du prøver å finne nøytral info på internett, er ofte nesten 50% av det du leser bare halusinasjoner fordi wifistrålene manipulerer hjernen til å fatte en alternativ sannhet at infoen.

Heldigvis er det lett å unngå dette og ta opp kampen mot staten. Det er bare å lage seg en aluminiumshatt for å blokkere stråling, koke vannet for å kvitte seg med gift, samt å røyke hasj som motgift mot giften man puster inn, så skulle man leve et normalt liv (det er jo selvsagt en baktanke bak det at hasj ikke er lovlig).

Anonymkode: 9ca1a...6a9

• Liker 1
Skrevet

Er det da jeg spør om mannen din og moren hans er etnisk norsk? Er jo serdeles vanlig at folk drikker vann fra springen her i Norge. Er jo ikke noe farlig det. Unntak er jo vann fra brønn eller slikt. Om det skulle være noe spesielt med vannet vil befolkningen bli informert om at vannet må kokes... 

Nå har jeg hørt dette og ja! :fnise: Har aldri hørt noe lignende. Hva er det liksom han er så redd for? Barna deres vil bli eksponert for springvann utenfør dørene, det kan jo nesten garanteser 100% i barnehage, på skolen, hos venner... 

Anonymkode: f5c9c...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...