Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kontakt har du med andre i løpet av en uke? Sender du meldinger/ringer venner hver uke? Hvor lenge? Hva med chatting/sosiale medier? 

Hva med familie? 

Før kunne jeg lett sende 100 SMS hver dag til venner og chatte i timesvis. Samt ringe noen timer i uka.  Nå sender jeg kanskje 20 SMS i uka, ringer så og si aldri, chatter kanskje en gang i uka i 20 min. Ser også venner bare en gang i uka ca. 

Regner med det er fordi jeg ble større og har nå små barn osv. Hvordan er det med deg? 

Anonymkode: 8cd5b...561

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svært lite kontakt med andre enn samboeren på fritiden. 

Jeg har en venninne som jeg hører noe fra kanskje en gang i måneden. Ellers snakker jeg med foreldrene mien på telefon en gang i uken kanskje, og er der på søndagsmiddag kanskje et par ganger i måneden. 

Jeg skulle gjerne hatt noen flere, men alle vennene mine fikk familie og barn før meg, og da var jeg tydeligvis ikke lenger interessant for dem. 

Anonymkode: e580d...bb8

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kontakt har du med andre i løpet av en uke? Sender du meldinger/ringer venner hver uke? Hvor lenge? Hva med chatting/sosiale medier? 

Hva med familie? 

Før kunne jeg lett sende 100 SMS hver dag til venner og chatte i timesvis. Samt ringe noen timer i uka.  Nå sender jeg kanskje 20 SMS i uka, ringer så og si aldri, chatter kanskje en gang i uka i 20 min. Ser også venner bare en gang i uka ca. 

Regner med det er fordi jeg ble større og har nå små barn osv. Hvordan er det med deg? 

Er timevis med chatting vanlig? Har alltid hørt at folk som chatter i timeevis med folk ofte er litt merkelige. Hvis du har sett TV-programmer med menn som søker etter russiske bruder og sånt så har du nok svaret på hvordan sånne som chatter bort tiden er. Men alle er ikke like. :) 

Bruker aldri å chatte jeg. Har prøvd et chatteprogram men syns det er så nerd. 

Anonymkode: 4a906...bf3

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er timevis med chatting vanlig? Har alltid hørt at folk som chatter i timeevis med folk ofte er litt merkelige. Hvis du har sett TV-programmer med menn som søker etter russiske bruder og sånt så har du nok svaret på hvordan sånne som chatter bort tiden er. Men alle er ikke like. :) 

Bruker aldri å chatte jeg. Har prøvd et chatteprogram men syns det er så nerd. 

Anonymkode: 4a906...bf3

Ts 

Jeg aner ikke om det er vanlig. Derfor jeg opprettet tråden ☺️ jeg og flere av mine venner gjorde det før. Men det er noen år siden og jeg var også i tenårene. Så er kanskje bare da det er vanlig? Ikke vet jeg. Men har mye mindre kontakt med folk nå enn før. Men er kanskje vanlig da? 

AnonymBruker
Skrevet

Chatter et par ganger i mnd. Ringer så å si aldri med mindre vi er på vei for å møte hverandre og har gjort avtale på sms. Sender 10-15 sms i måneden.
Er med venner gjennomsnitlig en gang i mnd

Anonymkode: bf200...855

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med familie? 

Har ikke kontakt med noen (bortsett fra foreldre). Får eller sender aldri SMS, eller oppringninger. Ikke på sosiale medier. Har ingen venner. Slik at det vært i mer enn 30 år.

Anonymkode: e59ea...cc3

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har kontakt med venner daglig i form av tlf og at vi møtes. 

Skrevet

Jeg har ikke barn, men har betydelig mindre kontakt med venninner/venner enn tidligere. Var som deg før: mye ringing, chatting osv.

Jeg har samboer som jeg tilbringer mye tid med. Snakker med mamma på tlf. hver dag, og brødrene mine på tlf. to-tre ganger i uka (+ litt chatting).

Venninner møter jeg tre-fire gang i måneden, ringer sjeldent, men snakker på Messenger innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Meg mine venninder har gruppe på viber. Der er det en god del chatting hver dag. Der snakker vi hverdag. Og planlegger ting sammen.

Anonymkode: 0d3a2...867

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
På 8.1.2018 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Har ikke kontakt med noen (bortsett fra foreldre). Får eller sender aldri SMS, eller oppringninger. Ikke på sosiale medier. Har ingen venner. Slik at det vært i mer enn 30 år.

Føler du deg ensom, eller er det greit? Er det en spesiell grunn til at det er blitt slik? 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, The ceiling lamp said:

Føler du deg ensom, eller er det greit?

Jeg er så vant til det, vet ikke om noe annet, men det er som å leve i limbo.

35 minutter siden, The ceiling lamp said:

Er det en spesiell grunn til at det er blitt slik? 

Har asperger, og er ufør.

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Jeg spurte rett og slett fordi jeg liker mennesker og er nysgjerrig på hvordan andre lever og har det. Dersom du ønsker endring er det kanskje noen forening e.l du kan melde deg inn i? Selv er jeg også svært lite sosial, utenom mannen min og øvrig familie. Det er selvvalgt pga sykdom, men innimellom skulle jeg ønske at nettverket var større. Men jeg klager ikke :) 

Skrevet (endret)

.

Endret av æøå*
Skrevet
On 1/9/2018 at 11:12 PM, The ceiling lamp said:

Skjønner. Jeg spurte rett og slett fordi jeg liker mennesker og er nysgjerrig på hvordan andre lever og har det. Dersom du ønsker endring er det kanskje noen forening e.l du kan melde deg inn i? 

Nei, har prøvd, forstår meg ikke på andre mennesker. Faller alltid utenfor "det gode selvskap" og blir bare sliten og deprimert av det. Så da får det bli som det er. :ninja:

Skrevet

Ganske lite. Snakker jo med medstudenter når jeg er på skolen, og kolleger når jeg er på jobb og slikt. Sender noen meldinger med et par-tre medstudenter som jeg har ekstra god kontakt med i løpet av uka, men ikke alltid hver dag eller noe. Og det handler aller mest om skole, studier, eksamen og oppgaver. Har mest kontakt med min mor på sosiale medier, syns nesten det er flaut (er 22 år). Men jeg orker ikke å drive og chatte om absolutt ingenting, så jeg melder når jeg har noe å melde. Trives egentlig sånn det er nå, hadde jo tatt mer initiativ hvis ikke. Snakker med samboeren min veldig ofte både når jeg er hjemme og over SMS/Messenger når jeg ikke er hjemme.

Anonymkode: d9e5d...3e7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke så mye kontakt med andre, men jeg har vært en person som har vært veldig ensom og alene i mange år. Altså ingen kontakt med andre utenom daværende kjæreste og det merket jeg at var vanskelig og at jeg ikke trivdes med.

Så har jeg på et eller annet vis klart å utvide nettverket mitt, og har klart å bli kjent med ei som muligens blir ei venninne. Det føles veldig rart siden det ble sånn at jeg var blitt så vant til å være alene og ensom, og jeg synes det fortsatt er skummelt og rart å skulle endre på det.

Men jeg har kanskje ikke like stort behov for kontakt med andre. Jeg trives absolutt ikke med å være totalt ensom og avskåret fra andre, men når det blir veldig mye så synes jeg det blir slitsomt og setter pris på egentid. Jeg er nok litt sær, men det er kanskje uungåelig etter å ha levd i en omtrent eremitt-tilværelse i mange år :P

Ellers prater jeg litt med folk på studiet. Med familien min blir det ikke like ofte. Kanskje en gang i måneden eller noe sånt.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Skrevet
På 8.1.2018 den 17.40, AnonymBruker skrev:

På 9.1.2018 den 22.43, AnonymBruker skrev:

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har prøvd, forstår meg ikke på andre mennesker. Faller alltid utenfor "det gode selvskap" og blir bare sliten og deprimert av det. Så da får det bli som det er. :ninja:

Akkurat samme her.

Anonymkode: 63ef6...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...