AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Hadde du respektert valget eller prøvd å overtale han eller henne til å ikke gå i kloster? Anonymkode: e7b54...d66
Måbarefåsiat... Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 (endret) Selvsagt hadde jeg respektert valget. Kanskje vært litt misunnelig... Jeg har ikke noe ønske om å gå i kloster, men jeg har stor respekt for dem som er så dedikert at de ønsker det. Det må være en fantastisk følelse å få et slikt kall. Endret 7. januar 2018 av Måbarefåsiat... 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Er det noen som gjør slik lengre? Hvis en kompis ble munk, eller en venninne hadde gått i kloster. Så hadde jeg aldri tatt vedkommende seriøst igjen og ledd av vedkommende. Anonymkode: 6be06...aa2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Selvfølgelig hadde jeg respektert det. Jeg er helt for at vi mennesker gjør det vi ønsker, så lenge vi ikke skader andre. Anonymkode: c541f...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som gjør slik lengre? Hvis en kompis ble munk, eller en venninne hadde gått i kloster. Så hadde jeg aldri tatt vedkommende seriøst igjen og ledd av vedkommende. Anonymkode: 6be06...aa2 Ja det er fremdels de som går i kloster. Anonymkode: e7b54...d66
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som gjør slik lengre? Hvis en kompis ble munk, eller en venninne hadde gått i kloster. Så hadde jeg aldri tatt vedkommende seriøst igjen og ledd av vedkommende. Anonymkode: 6be06...aa2 Det har du årsaken til hvorfor det er så mye elendighet og krig mennesker i mellom! Hvorfor kan ikke menneske gjøre det de vil? Bra du ikke er religiøs da hadde du vært ekstremist! Gå innover deg selv og tenk på hvor dømmende du er! Anonymkode: 6af5b...4c8 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Morten1 Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 Jeg er ikke religiøs av meg og syns det er noe tull, men hvis jeg hadde hatt en venn/slektning som valgte å bli dyp religiøs så måtte jo den få velge det selv. Jeg hadde da riktig nok ikke omgått denne personen så mye mer heller da jeg ikke liker religion. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 Hvordan går man i kloster i dag? Anonymkode: d839c...76f
Nicathv Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går man i kloster i dag? Anonymkode: d839c...76f På apostlenes hester.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 Selvfølgelig hadde jeg respektert det. Hadde også fått en helt annen type større respekt for vedkommende og blitt virkelig fascinert, og noe misunnelig Vakkert ! Anonymkode: 1a74c...6e7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går man i kloster i dag? Anonymkode: d839c...76f På samme måte som man gjorde før. Man kontakter et kloster for prøvetid og i løpe av den prøvetiden så bestemmer du deg om du vil forsette eller ikke. Det er ikke slik at man kan gå rett inn i kloster. Det er en prøvetid for å finne ut om det er noe man faktisk vil gjøre. Tror 5 år er prøvetiden før du kan offisielt bli en del av klosteret. Men det er mulig det er forskjellig fra kloster orden til kloster orden. Men i den fransiskaner er det ihvertfall 5 år Anonymkode: e7b54...d66 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #13 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, Morten1 skrev: Jeg er ikke religiøs av meg og syns det er noe tull, men hvis jeg hadde hatt en venn/slektning som valgte å bli dyp religiøs så måtte jo den få velge det selv. Jeg hadde da riktig nok ikke omgått denne personen så mye mer heller da jeg ikke liker religion. Ikke alle religiøse som snakker om religion. Jeg har venner som er dypt religiøse og de snakker bare om religion når jeg spør dem. Og kutte noen ut fordi de er religiøse sier egentlig mer om deg enn dem. Anonymkode: e7b54...d66
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #14 Skrevet 7. januar 2018 Jeg kunne ikke vært i kristent kloster. Tibetansk kloster kanskje Anonymkode: d839c...76f
Morten1 Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Ikke alle religiøse som snakker om religion. Jeg har venner som er dypt religiøse og de snakker bare om religion når jeg spør dem. Og kutte noen ut fordi de er religiøse sier egentlig mer om deg enn dem. Anonymkode: e7b54...d66 Det finnes selvfølgelig, men jeg føler jeg ikke kan snakke fritt og være meg selv med mine meninger i en diskusjon når de er til stede. Derfor tar jeg avstand fra religiøse.
Hoppetaujenta Skrevet 23. januar 2018 #16 Skrevet 23. januar 2018 Full respekt fra min side. Jeg hadde sett frem til en del seriøse samtaler etter hvert.
Gjest Ms. Daisy Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 Man har jo forskjellige kloster ordner da - noen er jo meget lukket og så har man de andre som egentlig lever i et fellesskap, men kanskje driver enten et hjem hvor man kan overnatte, noen lager mat, såpe etc. Jeg hadde så absolutt respektert noen som ville gått i kloster.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #18 Skrevet 1. februar 2018 Jeg hadde blitt misunnelig. De stresser jo ikke ett eneste sekund. Slipper å jobbe, bare tilbe en Gud som ikke finnes. Jeg skulle fint klart det selv, hvis jeg var barnløs. Anonymkode: 2d9f8...89d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #19 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt misunnelig. De stresser jo ikke ett eneste sekund. Slipper å jobbe, bare tilbe en Gud som ikke finnes. Jeg skulle fint klart det selv, hvis jeg var barnløs. Anonymkode: 2d9f8...89d Man jobber fra 07-19 Anonymkode: e5169...ace
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #20 Skrevet 1. februar 2018 Jeg er ikke religiøs og ingen av mine nære venner eller familie er det heller egentlig så hadde nok syntes det var litt rart Anonymkode: 13c43...46b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå