AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Eller andre forslag, hvis dere har. Jeg og mannen er på utkikk etter vogn. Hittil har vi vært fast bestemt på Bugaboo Buffalo, men så fant mannen Emmaljunga NXT90 og var veldig fornøyd med den. Det er et hav med vogner der ute, så vi prøver fortsatt å finne en som passer med våre krav. - Vognen må være en duovogn. - Vognen må kunne flatpakkes og ta liten plass i bagasjerommet på bil. - Den må kunne gå i all slags terreng: asfalt, brostein, skog, snø, grus, you name it. - Den må kunne kombineres med bilstoler fra andre merker, feks Recaro. - Ellers må håndtaket kunne justeres etter høyde, da jeg er 1,60 m og mannen nærmere 2 meter. Noen tips? Noen som har erfaringer med disse vognene? Eventuelt har en annen? Anonymkode: ffe77...5ef
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Vi har Emmaljunga Nxt 90 med outdoor understell. Synes den er kjepegod og er veldig fornøyd!!😄 Super å trille med. Har ikke brukt sportsdelen enda men. Vi valgte den over Bugaboo, da de er like i pris og vi likte ikke utsende på Bugaboo, var egentlig derfor det ble Emmaljunga- da de er veldig like med funksjoner osv. Det går ann å justere lengden på håndtakene, men vi er begge nokså lave, så der har jeg lite erfaring, og det var naturligvis ikke noe vi vektla. Uansett verdt å ta en titt på vognene i butikk, da kan dere jo se an høyden også👍🏻 Anonymkode: 54196...9c2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Hehe, jeg valgte bugaboo fordi jeg ikke likte utseendet til Emmaljunga, så der er vi forskjellige ab...c92. Bugabooen blir også litt mindre flatpakket, og det var viktig for oss. Ellers er det gode vogner begge to. Anonymkode: ccf5b...472 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Jeg synes ikke Emmaljunga er særlig pene i utgangspunktet, men det har jo ikke så mye å si. Man bør først og fremst velge praktisk. Vi har en Bugaboo Buffalo, en City Elite og en Emmaljunga City Cross. Sistnevnte kjøpte vi brukt til sovevogn og den er så sykt tung å svinge på siden den har fire faste hjul. Jeg synes rett og slett det er håpløst å gå med den. Vet ikke om den du vurderer har det, men i så fall ville jeg valgt noe annet. Når det gjelder Buffalo synes jeg den er dårlig på vinterføre/slaps og i terreng. Ellers har jeg vel stort sett vært fornøyd. Jeg ville gått for den eller en lignende, og kjøpt en trehjuling til terreng osv når den tid kommer. Jeg synes ikke det finnes en ultimat vogn som passer til alt, for det som kan være positivt med ei vogn i en situasjon kan være negativt i en annen. Lykke til på vognjakt
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Tror ikke NXT90 kan kombineres med bilsete fra Recaro. Vi har NXT90 Outdoor og Recaro Privia, og ingen steder har jeg funnet adapter til Recaro. Men du bør dobbeltsjekke det 😊 Anonymkode: a249c...021
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Vi har Bugaboo Buffalo, og er veldig fornøyde med den. Jeg er 163 og mannen 190. Begge går veldig fint med vognen! ikke fantastisk på vinterføre, men det hjelper en del å låse hjulene. Har også Buffalo Runner understell om det skulle bli for ille. Anonymkode: dfcd0...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Bugaboo er vond å trille pga håndtaket som ikke er «rundt», så vi er superfornøyd med NXT90. Anonymkode: e8257...799
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 Jobber i barneforetning. Generelt liker ingen av de ansatte Emmaljunga og vi ser utrolige m reklamasjoner av disse vognene kontra andre merker. Gå for Buffalo. Anonymkode: c4477...e2d 2
våren14 Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 Har stokke trailz, superfornøyd. Men har aldri testet mot emmaljunga annet enn at jeg har lest meg til at den er endel tyngre (lett bag var vesentlig for oss...). Pakket i bilen syns jeg trailz'en tar relativt liten plass, og den har veldig god justering på håndtaket så den passer både lille meg og høye mannen veldig bra. Vært veldig fornøyd med den altså. Triller helt problemfritt på heftig vinterføre her nå, så lenge fremhjulene er låst selvsagt. Men de er så enkle å låse opp at det er gjort på et blunk om man kommer inn på et kjøpesenter f.eks. Også herlig med masse oppbevaringsplass under vogna og godkjent for inntil 10 kg last under. Har gjort mye handling bare med vogna Og ikke minst, og kanskje viktigst, så god kontakt med baby pga høy bag/sittedel, slippe å bøye seg langt ned for å stelle og ordne på lille osv. Mange ender med å bytte vogn pga ulike misnøyer, jeg føler vi traff blink på første forsøk ang vogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå