AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Nå som #metoo herjer er det en gruppe menn som blir sterk nervøse. Ikke fordi de har trakassert kvinner eller utnyttet sin posisjon, men fordi de tolker kampanjen til å bety at menn ikke kan hilse på kvinner uten å havne i fengsel. Det handler vel om den sosiale og kognitive intelligensen til mennene hvor de sliter med å forstå hva som er greit og ikke greit. Ting blir enda mer komplisert når det også postes påstander på internett hvor det påstås at alt menn gjør som kvinner ikke liker er seksuelle overgrep. For en som sliter sosialt og med intelligensen vil jo dette kunne tolkes som fakta for de har jo ikke den mentale kapasiteten til å sile ut hva som stemmer og ikke stemmer med hva som samfunnet og rettsvesenet. Så til saken. Jeg ser en del kvinner her på KG skrive at det er utrolig synd at disse mennene kanskje blir skremt bort fra å sjekke opp damer når de misforstår hele #metoo kampanjen. Jeg synes at det er synd enkelte menn misforstår kampanjen, men jeg lever helt fint med at disse mennene blir skremt vekk fra å sjekke opp damer. Jeg har egentlig ikke lyst på en mann som tror han kan komme i fengsel om han sier hei til en jente som ikke liker det. Så hvor mange her på KG er det egentlig her som kunne vært sammen med en mann som tror at alt menn gjør er galt og at de risikerer fengselsstraff eller bøter ved å fortelle en jente på et utested at de synes hun er pen? Anonymkode: a1dc6...bf8 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Nei, det kunne jeg ikke. Jeg synes også det er synd at det er flere menn som misforstår kampanjen, men det at de markerer seg så tydelig gjør det jo i alle fall lett å vite hvem man ikke skal velge som partner. Anonymkode: d0095...fde 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Nå som #metoo herjer er det en gruppe menn som blir sterk nervøse. Ikke fordi de har trakassert kvinner eller utnyttet sin posisjon, men fordi de tolker kampanjen til å bety at menn ikke kan hilse på kvinner uten å havne i fengsel. Det handler vel om den sosiale og kognitive intelligensen til mennene hvor de sliter med å forstå hva som er greit og ikke greit. Ting blir enda mer komplisert når det også postes påstander på internett hvor det påstås at alt menn gjør som kvinner ikke liker er seksuelle overgrep. For en som sliter sosialt og med intelligensen vil jo dette kunne tolkes som fakta for de har jo ikke den mentale kapasiteten til å sile ut hva som stemmer og ikke stemmer med hva som samfunnet og rettsvesenet. Anonymkode: a1dc6...bf8 Edit: For en som sliter sosialt og med intelligensen vil jo dette kunne tolkes som fakta for de har jo ikke den mentale kapasiteten til å sile ut hva som faktisk er samfunnets normer og juridiske regler og hva som kun er noen personlige meninger postet på internett. TS Anonymkode: a1dc6...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Nei, det kunne jeg virkelig ikke. Anonymkode: 545de...305 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 Nei. Virker som de har lite virkelighetserfaring og overdreven internetterfaring. Anonymkode: 837c6...766 2
Gjest C.Tramell Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 De som er så ressurssvake at de ikke greier å forstå og skille på disse tingene sliter nok en del ellers i livet også. For mye til å kunne fungere i forhold med kvinner med normal mental kapasitet vil jeg tro, men kanskje de kan ha draget på veldig mye yngre jenter eller kvinner på ca samme nivå som dem selv? Jeg kunne aldri vært sammen med en mann med dårlig forståelse for sosiale regler. Uff, det høres slitsomt og lite givende ut.
Hedy Lamarr Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 (endret) Definitivt ikke! (Som svar på HI) Endret 7. januar 2018 av Amawhatsnot 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kunne jeg ikke. Jeg synes også det er synd at det er flere menn som misforstår kampanjen, men det at de markerer seg så tydelig gjør det jo i alle fall lett å vite hvem man ikke skal velge som partner. Anonymkode: d0095...fde Samme her. Det er skremmende, men samtidig bra at disse røper mangelen sin så man vet hvem man bør holde seg unna. Også bra at de sier de «ikke tør snakke med damer igjen» (som om det skulle vært en trussel..), da de åpenbart mangler et eller annet for å fungere sosialt. Anonymkode: 52c8c...3e9 3
fullførsetningen Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 (endret) Eh. Man trenger ikke å tro at man får fengselstraff for å bli skremt fra å kontakte damer. Det holder i massevis å forvente/frykte å bli avvist, ha dårlig selvtillit, dårlig erfaring fra tidligere, lese hva enkelte kvinner skriver her på forumet, eller en kombinasjon av alle disse. Endret 7. januar 2018 av fullførsetningen Stavekontroll og orddeling
fullførsetningen Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 Dessuten, tonen i debatten kan noen ganger fortone seg som en smule aggressiv, og når det i enkelte av innleggene står at det er menn som må ta ansvar, uten å spesifisere at det er menn som misbruker sin makt det gjelder, noe som kan gi inntrykk av at det forsøkes å påføre samtlige menn en kollektiv skyld for handlingene til et mindretall av menn, så er det ikke til å unngå at det kan føre til en viss forvirring blant enkelte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå