refinkow Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Hei! Jeg har tatt privatist eksamen i norsk skriftlig. Resultatet på denne var det samme som jeg fikk som standpunktkarakter, men bedre enn eksamenskarakteren. Jeg vet at det vanligvis er slik at eksamen- og standpunktkarakteren blir slettet og erstattet med privatisteksamen. Men gjelder dette også når resultatet er det samme som standpunktkarakteren (men bedre enn eksamenskarakteren)?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Det gjelder begge veier. Hvis du har feks. 3 i R-matte i standpunktet, men får 4 fra privatisteksamen så erstatter det. Hvis du fikk derimot under 3, så får du dårligere i standpunktet. Anonymkode: 020cd...f6b
Bottega Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder begge veier. Hvis du har feks. 3 i R-matte i standpunktet, men får 4 fra privatisteksamen så erstatter det. Hvis du fikk derimot under 3, så får du dårligere i standpunktet. Anonymkode: 020cd...f6b Hvis man får dårligere på eksamen enn i standpunkt når man tar opp et fag, så kan man velge å beholde standpunktet istedet for den siste eksamenskarakteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå