AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Jeg trener hver dag. Svetter derfor også hver dag, fordi jeg svetter utrolig fort, selv ved oppvarmingen til styrketrening. Svetter særlig i hodebunnen/hårfestet. Synes det er ubehagelig å gå med "gammel svette" i hår og hodebunn, og føler derfor jeg må dusje håret hver dag etter trening. Skjønner at jeg ikke bør bruke sjampo og balsam hver dag. Men synes det hjelper litt på følelsen å bare skylle håret i lunkent vann også. Og bruke sjampo og balsam ca. 3 ganger i uka. Men kan det skade håret og/eller hodebunnen at det skylles i lunkent vann hver dag? Har prøvd tørrsjampo, men det funker IKKE, blir egentlig bare verre. Har hår omtrent ned til skuldrene, tynt nordisk. Håper på svar Anonymkode: 30ec8...b73
tirben Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Hvorfor vil du ikke vaske håret hver dag?? Jeg dusjer hver dag. Vasker håret også. Bruker god shampo og balsam. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Har du prøvd å tørke det med føner og så bruke tørrshampo? Børst håret godt etterpå. Hvis du trener hver dag så er det nok greit å vaske det mer enn 3 dager i uka. Jeg ville hvert fall vasket det annenhver dag. Anonymkode: 90527...188
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Jeg skyller det to dager og bruker shampo den tredje dagen. Har fint hår Anonymkode: 2bc6c...aa1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 Lunkent vann må vel være bra. Kunne forstått det dersom du brukte glovarmt vann, men lunkent kan umulig gjøre noen skade. Anonymkode: 35e20...716
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 På 7.1.2018 den 19.14, AnonymBruker skrev: Jeg skyller det to dager og bruker shampo den tredje dagen. Har fint hår Anonymkode: 2bc6c...aa1 Jepp! Anonymkode: 14593...232
Vera Vinge Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 På 7.1.2018 den 19.09, tirben skrev: Hvorfor vil du ikke vaske håret hver dag?? Jeg dusjer hver dag. Vasker håret også. Bruker god shampo og balsam. Det er vel ikke egentlig anbefalt å vaske håret hver dag. Jeg syns hvertfall ofte mitt hår er finere på dag to. Dessuten tror jeg hodebunnen ville blitt tørr av så mye sjampovask. Og for oss med langt og tykt hår er det ikke praktisk å stadig gå rundt med vått hår (føning er ikke et alternativ på mitt hår som fort blir brusete). Jeg ville nok bare skylt håret med vann noen dager og vasket det ordentlig andre dager. Hvis jeg har ganske nyvasket hår, vasker jeg det ikke nødvendigvis etter trening. Hvis jeg da blir veldig svett, skyller jeg det, evt. vasker det ordentlig. Hvis jeg ikke har blitt så gjennomsvett gjør jeg ikke nødvendigvis noe med håret.
^^Belle^^ Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Jeg holder med deg - jeg liker heller ikke å gå rundt med svette i håret. Når jeg trener, er det i hodebunnen jeg svetter mest. Jeg pleier å ''vaske'' håret med rensesjampo mellom sjamponeringene (prøver å vaske håret med sjampo max 2 ganger i uken). Det sliter ikke like mye på hår og hodebunn som sjampo, og da holder håret seg rent i enda noen dager. Jeg bruker denne, og elsker den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå