Gå til innhold

En veldig rar lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lungebetennelse uten de vanlige symptomene? Mulig?
Eneste jeg har er smerter ved inn og utpust, ryggen denne gangen. For noen dager siden var det brystet. Var et par dagen uten smerter imellom. Veldig rart. 
Ikke feber. Ikke hoste. Ikke slim. Ikke tungpust. Bare smerte og en slik metallsmak i munnen, slik man får av lungebetennelse. En ganske.. spesifikk smak, kjenner den igjen tvert selv. Men som sagt, ikke noe slim. Spyttet er dog farget slik som slim ved lungebetennelse. 
Jeg har ikke en gang vært så mye som snørrete på over et år. Så om det er en luftveisinfeksjon så er det en ganske rar en. Med bare smerte og smak som symptomer. 

Skjønner ingenting jeg. 
Hva skjer? Er det en mild lungebetennelse? Er det noe jeg brygger på? Noen som har opplevd lignende? Hater legekontoret på mandager! For det er så kaos der. Usikker på om det er noe legen i det hele tatt kan gjøre. 

Ryggen gjør sykt vondt ved pusting. Det stikker og river i ryggen. Som sagt, tidligere var det brystet og ikke ryggen. Har hatt lungebetennelse flere ganger før. Og smerten er lik. Smaken er lik.. men jeg har ingen andre symptomer. Jeg er ikke tungpust en gang. 

Anonymkode: a2f45...de3

Skrevet

Det er mulig å ha lungebetennelse uten disse typiske symptomene. Mykoplasma lungebetennelse fører gjerne til litt andre symptomer enn "vanlig" lungebetennelse. 

Hvor i ryggen har du vondt? Man kan få vondt i området hvor nyrene ligger dersom nyrebekkenbetennelse. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Luckiness skrev:

Det er mulig å ha lungebetennelse uten disse typiske symptomene. Mykoplasma lungebetennelse fører gjerne til litt andre symptomer enn "vanlig" lungebetennelse. 

Hvor i ryggen har du vondt? Man kan få vondt i området hvor nyrene ligger dersom nyrebekkenbetennelse. 

Har hatt nyrebekkenbetennelse, det ligger jo mer i flanken. 
Det er i øvre del av ryggen. Ganske så midt på med stråling ut til sidene mot ribbeina. Det er ikke så høyt oppe at det er mellom skulderbladene. Men rett nedenfor skulderbladene starter smerten tror jeg.  

Skrevet

Nyrene ligger jo nedenfor skulderbladene da. Så en mulighet er at det er nyrebekkenbetennelse, selv om du ikke har samme symptomer som sist. Men det kan selvfølgelig hende det er lungebetennelse. Eller noe helt annet. Ville bestilt en time i morgen til legen, så får det være opp til legen å finne ut hva det er for noe :)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Luckiness skrev:

Nyrene ligger jo nedenfor skulderbladene da. Så en mulighet er at det er nyrebekkenbetennelse, selv om du ikke har samme symptomer som sist. Men det kan selvfølgelig hende det er lungebetennelse. Eller noe helt annet. Ville bestilt en time i morgen til legen, så får det være opp til legen å finne ut hva det er for noe :)

Hm det viste jeg ikke... vet bare at man får smerter i flanken av nyrebekkenbetennelse. Det var det jeg fikk sist ihvertfall. Hater legekontoret på mandager :( verste jeg vet. 

ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm det viste jeg ikke... vet bare at man får smerter i flanken av nyrebekkenbetennelse. Det var det jeg fikk sist ihvertfall. Hater legekontoret på mandager :( verste jeg vet. 

ts

Men er jo ikke sikkert du må ha legetimen i morgen? Du kan jo ringe og si du ønsker time pga. symptomene dine. Du kan høre med dem om de mener du bør komme innom mandagen eller om du heller kan få time tirsdagen f.eks. :)

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Ta med deg en god bok på venteværelset :-)

Anonymkode: b2035...349

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være lungebetennelse, men du bør få det utredet. Jeg tenker på blodpropp... 

Anonymkode: 0d7ac...ad4

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være lungebetennelse, men du bør få det utredet. Jeg tenker på blodpropp... 

Anonymkode: 0d7ac...ad4

blodpropp.. hmm må google. Aldri opplevd. takk for tips. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med deg en god bok på venteværelset :-)

Anonymkode: b2035...349

Må nok det ja, sist jeg var der på en mandag så satt jeg i 4 timer. 

23 minutter siden, Luckiness skrev:

Men er jo ikke sikkert du må ha legetimen i morgen? Du kan jo ringe og si du ønsker time pga. symptomene dine. Du kan høre med dem om de mener du bør komme innom mandagen eller om du heller kan få time tirsdagen f.eks. :)

Får prøve å ringe. Som sagt kaos på mandager så vanskelig å komme igjennom. Men får prøve.

Veldig rart altså, aldri opplevd lignende. Bare smerte, ingen andre symptomer. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...