Gå til innhold

Rosablogging, husmorblogging, etc; inntektskilde for «underklassen»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter hvert som flere av bloggerne blir hypet i tabloidpressen har man jo fått innblikk i hvem de er, og det slår meg at de aller fleste av dem virker mindre begavet. Blogger de fordi de ikke har evner til å gjøre noe annet? 

Anonymkode: 1c9d4...244

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å opprettholde en inntektsgivende blogg er hardt arbeid, tro det eller ei.

Anonymkode: ee473...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror en god del er narsissister og vil eksponere seg på ett lett sett. Og så får de penger på kjøpet og kaller deg dermed influencers, altså egentlig en levende reklameplakat.

Og ja, påfallende mange rosabloggere har lite/ingen høyere utdannelse. Tror ikke de er helt dumme (de får jo til å hale i land en bra inntekt), men tror de ville slitt veldig i en vanlig 9-16 jobb. 

Anonymkode: d7488...711

• Liker 7
Skrevet

Det er vell i allefall en måte å leve av det de interesserer seg for og kan noe om, og det er klart at om du bruker all din tid på sminke og klær får du mindre tid til å lære deg andre ting. Samtidig synes jeg det er synd at en del av disse kan leve av nettopp dette, og blir forbilder for unge kvinner og jenter. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er forutinntatt, men jeg syns de fleste av rosabloggerne, enten de blogger om sminke, interiør eller ungene sine, virker lite begavet. Bloggene deres handler ikke om noe, de har ingen ting på hjertet, og de oppfører seg som om de er Guds gave til verden.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva er underklassen?

Anonymkode: d1ed1...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, snarere tvert imot. Den som evner å skape seg en blogg med grei/god inntekt er på ingen måte noen underklasse. I fremtiden vil de som greier å drive egen  virksomhet, det være seg blogg eller noe helt annet, være de som er vinnerne i et samfunn med stadig færre tradisjonelle jobber. 

Anonymkode: 2d687...3fe

Skrevet

Rosabloggere og husmorbloggere er gjerne uten høyere utdannelse, har fått barn tidlig i tenårene (flere barn med flere menn), har lite allmennkunnskap og er selvsentrert/narsissistiske. Underklasse? Underklasse er nok de som ikke har utdannelse eller fagbrev, ikke klarer å ha en vanlig jobb. Som bloggere kan de sikkert fremstå som vellykkede med bra inntekt, men de er ikke gründere som har skapt en bedrift de kan leve av eller skape flere arbeidsplasser, de er reklamekanaler som tjener penger enten på utseendet, eller på at de bruker egne barn i reklamen. Når de ikke er unge og pene lenger, eller at ungene ikke vil ha bilder av seg på nettet, er det kroken på døra og slutt på bloggen.

• Liker 5
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 9.1.2018 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Nei, snarere tvert imot. Den som evner å skape seg en blogg med grei/god inntekt er på ingen måte noen underklasse. I fremtiden vil de som greier å drive egen  virksomhet, det være seg blogg eller noe helt annet, være de som er vinnerne i et samfunn med stadig færre tradisjonelle jobber. 

Men nå gjennomsyres jo disse bloggene av dårlig skriftspråk, slurv med reklamemerking, utlevering av intetanende unger og digre restylanelepper/opererte rumper. Det er kanskje noen få i Norge som har gjort dette tvilsomme "yrket" til levebrødet sitt, men det er like fullt en guilty pleasure som ses ned på av de aller fleste. Å påstå at framtida trenger flere som bryter lover, utleverer unger og tilbringer mesteparten av tida med å fokusere på seg selv er fullstendig feil. 

Anonymkode: 48137...f26

• Liker 7
Skrevet
På 9.1.2018 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Ikke helt sakliig, men en prostituert driver også «egen virksomhet».

Jeg tviler altså på at bloggerne er i stand til å reflektere over hva de gjør. De fremstår som litt dumme og uten forståelse for at «hele verden» kan se bloggen deres. Jeg vet at en av toppbloggerne syns det er fint at menn bruker bildene av henne som runkemateriale, noe som andre, mer reflekterte jenter ville ansett som et digitalt overgrep. Hva med pappa-/mammabloggerne? Er det ok at deres barns liv blir brettet ut på nettet? Barna er jo for unge til å forstå at bildene kan misbrukes og at fremmede mennesker får vite «alt» om deres privatliv, og foreldrene ... er de for dumme til å forstå?

Skrevet
6 minutter siden, orfeus skrev:

Ikke helt sakliig, men en prostituert driver også «egen virksomhet».

Jeg tviler altså på at bloggerne er i stand til å reflektere over hva de gjør. De fremstår som litt dumme og uten forståelse for at «hele verden» kan se bloggen deres. Jeg vet at en av toppbloggerne syns det er fint at menn bruker bildene av henne som runkemateriale, noe som andre, mer reflekterte jenter ville ansett som et digitalt overgrep. Hva med pappa-/mammabloggerne? Er det ok at deres barns liv blir brettet ut på nettet? Barna er jo for unge til å forstå at bildene kan misbrukes og at fremmede mennesker får vite «alt» om deres privatliv, og foreldrene ... er de for dumme til å forstå?

Jeg tror mange av dem er for dumme til å forstå. Flere av bloggerne snapper ekstra mye av ungene og av alkohol bare fordi de kan og for å provosere kritikerne. De fremstår rett og slett som fulle av trass.

Anonymkode: 48137...f26

• Liker 3
Skrevet
På 7.1.2018 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Etter hvert som flere av bloggerne blir hypet i tabloidpressen har man jo fått innblikk i hvem de er, og det slår meg at de aller fleste av dem virker mindre begavet. Blogger de fordi de ikke har evner til å gjøre noe annet? 

Rosabloggerne og deres fanskarer er definitivt underklasse. 

Anonymkode: 13570...784

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rosabloggerne og deres fanskarer er definitivt underklasse. 

Anonymkode: 13570...784

Jeg vil i hvert fall definere dem som en kulturell underklasse. 

Anonymkode: 90f98...dcf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...