AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Vil det være nok jobber til alle, tror dere? Anonymkode: 3c778...b50
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Nei det vil det ikke være, det er ikke det per i dag heller. Anonymkode: 7fc8c...8ab 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Dette er en veldig stor bekymring for meg også.. Har gått arbeidsledig i over et halvt år nå, er helt latterlig vanskelig for tiden bare å få seg en deltidsjobb på rema 1000 - har til og med måttet gå igjennom IQ-test i tillegg personlighetstester! Tenker på å ta utdanning til høsten innen regnskap, men så hører jeg at dette også er jobber som er utsatt i framtiden.. Føler liksom det er håpløst uansett. :/ Anonymkode: 304ac...3a4 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Nei, eller for andre er jeg det. Men nå har jeg fått ganske god erfaring, og utdanner meg innen et yrke hvor man er avhengig av det menneskelige preget Anonymkode: 94084...88f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei det vil det ikke være, det er ikke det per i dag heller. Anonymkode: 7fc8c...8ab Om folk tar utdanning innen helse for eksempel er de sikret jobb, så de som er arbeidsledige kunne lett fått seg jobb som hjelpepleier for eksempel om de tok VGS utdanning. Trenger ikke å ta høyere utdanning for å få jobb på sykehjem. Anonymkode: 78028...0da 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 Siden jeg fullførte utdannelsen min i vår og enda ikke har fått jobb er jeg absolutt bekymret. Anonymkode: 5b7cc...bfe
kimchi wasabi Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 Jeg er veldig bekymret, siden regjeringen forandrer PPU tiltaket i 2019. Jeg studerer lærerutdanning på internasjonalt miljø, og er redd for at jeg ikke får søkt PPU fordi min er bare en bachelor studium, og er redd min type lærerutdanning ikke kan dekke kravet. Jeg kan alltid flytte i utlandet og jobbe siden det er relevant til bacheloren, men vil først få flere års erfaring i Norge.
BerntHulken Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en veldig stor bekymring for meg også.. Har gått arbeidsledig i over et halvt år nå, er helt latterlig vanskelig for tiden bare å få seg en deltidsjobb på rema 1000 - har til og med måttet gå igjennom IQ-test i tillegg personlighetstester! Tenker på å ta utdanning til høsten innen regnskap, men så hører jeg at dette også er jobber som er utsatt i framtiden.. Føler liksom det er håpløst uansett. :/ Anonymkode: 304ac...3a4 Kjenner på det samme..
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 Jeg har gått over fire år ledig nå, ser ikke ut til at ting blir bedre i fremtiden. Er ikke jobber nok per i dag 😳 Anonymkode: 5243a...1bb 1
BerntHulken Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har gått over fire år ledig nå, ser ikke ut til at ting blir bedre i fremtiden. Er ikke jobber nok per i dag 😳 Anonymkode: 5243a...1bb Har du utdannelse?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette er en veldig stor bekymring for meg også.. Har gått arbeidsledig i over et halvt år nå, er helt latterlig vanskelig for tiden bare å få seg en deltidsjobb på rema 1000 - har til og med måttet gå igjennom IQ-test i tillegg personlighetstester! Tenker på å ta utdanning til høsten innen regnskap, men så hører jeg at dette også er jobber som er utsatt i framtiden.. Føler liksom det er håpløst uansett. :/ Anonymkode: 304ac...3a4 Helt enig. Jeg har til og med jobbet praksis hos rema1000 før i 1 år, inkludert kassarbeid men får alltid avslag når jeg søker slike stillinger. Det er absolutt ikke lett å få jobb noen steder lenger. Anonymkode: 7fe6f...bce
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 Nei jobber innen helsevesenet så ikke bekymret. Her mangler man også folk. Anonymkode: 71da7...257 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #13 Skrevet 7. januar 2018 2 minutter siden, stf skrev: Har du utdannelse? Yrkesfaglig. Har tippet 40, så ser ikke så lyst ut. Blir litt småjobber, men dessverre ikke noe mer. Anonymkode: 5243a...1bb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #14 Skrevet 7. januar 2018 Er sykepleierstudent og jobber i helsevesenet, så er ikke bekymret. Får så mange vakter jeg orker, og vet at jeg er sikret jobb når jeg er ferdig utdannet og i fremtiden. Anonymkode: 5d065...978 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 Ja, studerer fordi det ikke er jobber å få. Mulig det blir like vanskelig etterpå, hjelper ikke med god utdannelse om ingen har bruk for den. Anonymkode: 1839d...319
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #16 Skrevet 8. januar 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Om folk tar utdanning innen helse for eksempel er de sikret jobb, så de som er arbeidsledige kunne lett fått seg jobb som hjelpepleier for eksempel om de tok VGS utdanning. Trenger ikke å ta høyere utdanning for å få jobb på sykehjem. Man trenger ikke utdanning i det hele tatt. Ei heller trenger man å snakke særlig godt norsk. Anonymkode: ab4f2...367
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #17 Skrevet 8. januar 2018 Ja, Derfor har jeg begynt å legge planer og så smått begynt å opprette egen bedrift. Det blir mangel på arbeidsplasser i fremtiden, og vinnerne vil være de som greier å drive egen bedrift med ok/bra overskudd. Anonymkode: 7e8c9...0ed 2
Gjøksuppe Skrevet 8. januar 2018 #18 Skrevet 8. januar 2018 For min egen del er jeg ikke veldig bekymret, vi teologer klarer oss, men for nasjonen er jeg. Det som bekymrer mest er at vi ikke er i stand til å fø egen befolkning, og om handel bryter sammen vil nasjonen lide hungersnød. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #19 Skrevet 8. januar 2018 For min egen del er jeg lite bekymret, har en 100% sikker jobb er det er for lite folk pr i dag, og blir mer mangel fremover. Anonymkode: 6ec5f...f31
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 For min egen del er jeg ikke bekymret. Dette sier jeg samtidig som yrket mitt står høyt på listen over de som høyst sannsynlig kommer til å bli automatisert tidligst. Hvorfor bekymrer jeg meg ikke? Fordi jeg planlegger til den tid; tar mer utdannelse på siden, lærer meg koding og IT-relaterte verktøy, bygger nettverk og streber etter å bli best i det jeg allerede gjør. Alle må lære seg å bli konkurransedyktige, man må vise at man er fleksibel og posisjonere seg slik at man håndterer de krav som kommer med i en evig skiftende verden. Her tror jeg dessverre mange nordmenn kommer til kort - vi har rett og slett hatt det for godt for lenge. Anonymkode: 90c0f...009 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå