Gå til innhold

Når ble det trendy å være motstander av vaksineprogrammet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når ble det trendy å være motstander? Hva er det som går igjennom hodet på de som tenker at deres barn ikke skal ha vaksiner? Vaksiner som beskytter mot livsfarlige sykdommer? 

Det er nå påvist 15 tilfeller av meslingutbrudd i Sverige og antallet forventes økt. WHO advarer mot meslingutbrudd pga. manglende vaksinasjon. Skal vi finne oss i at barna våre blir smittet av sykdommer som kan føre til varig hjerneskade eller i verste tilfeller døden? Jeg fatter ikke hva som går igjennom hodet på disse foreldrene! Det er ca 500 personer i Norge med immunsvikt, for disse menneskene er det essensielt at alle rundt tar de nødvendige vaksninene. 

Anonymkode: ced39...21d

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det blitt trendy, så bra! 

Det at å sprøyte tungmetaller og virus inn i kroppen på folk beskytter mot sykdommer er nok en myte fundert på tvilsom og manglende vitenskap dessverre, dere burde sette dere inn i vaksiners historie og (den manglende) vitenskapen bak dem. Det er jo mange vaksinerte som blir syke av meslinger, kusma og kikhoste, så å si at dette beskytter er jo feil, man kan like gjerne få disse sykdommene som vaksinert.

Jeg kjenner to familier som ikke har vaksinert barna, og disse er nå rundt 20 år gamle og har alltid vært friske, tror de aldri var til lege da de var små. Selv er jeg dessverre "fullvaksinert", var full av ørebetennelse da jeg var barn (er det et sammentreff at dette er bivirkning til mange barnevaksiner?) og har alltid hatt hanglende helse. Jeg er imidlertid ikke vaksinert siden 80-tallet og har ikke planer om å få i meg mere av den gifta heller. Har også tre katter som aldri er vaksinert, de er nå 7 år gamle og har aldri vært syke. (Her vet jeg det går andre uvaksinierte katter rundt også, så det er ikke såkalt "flokkimmunitet" (enda en myte) som holder mine friske.)

Kan legge til at ALLE undersøkelser som har sammenlignet vaksinerte mot uvaksinerte har vist at de uvaksinerte er friskere. Selvsagt finnes det ingen "offisielle" undersøkelser, men de uoffisielle som finnes viser dette.

Anonymkode: 634d2...bfd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg vil kalle det en trend, de aller fleste foreldre velger fortsatt å vaksinere barna sine. Heldigvis. Hvordan det kan bli slik at enkelte velger å la være? Vel, vi lever i den såkalte informasjonsalderen. Kombiner det med 1) Manglende kildekritikk 2) Den iboende redselen «alle» foreldre har for å utsette barna våre for noe farlig, så får du enkelte som tror hva de leser om at vaksinering er farlig for barna og dermed ikke ønsker å utsette dem for dette. 

Mitt barn har fulgt vaksinasjonsprogrammet, likeså skal nestemann. 

Anonymkode: fa465...37d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg vil kalle det en trend, de aller fleste foreldre velger fortsatt å vaksinere barna sine. Heldigvis. Hvordan det kan bli slik at enkelte velger å la være? Vel, vi lever i den såkalte informasjonsalderen. Kombiner det med 1) Manglende kildekritikk 2) Den iboende redselen «alle» foreldre har for å utsette barna våre for noe farlig, så får du enkelte som tror hva de leser om at vaksinering er farlig for barna og dermed ikke ønsker å utsette dem for dette. 

Mitt barn har fulgt vaksinasjonsprogrammet, likeså skal nestemann. 

Det virker som folk opplever det som "trendy" å ikke vaksinere, spesielt når "kjendiser" etc går ut og sier at de er motstandere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det virker som folk opplever det som "trendy" å ikke vaksinere, spesielt når "kjendiser" etc går ut og sier at de er motstandere. 

Oppegående foreldre lar seg ikke påvirke av hva kjendiser fronter, og disse får jo også så hatten passer og tilbakevist sine påstander når de stikker nesen frem. Men i enkelte miljøer får dette dessverre oppslutning ja, man ser gjerne hvor dette går igjen. Nesodden feks. 

• Liker 3
Skrevet

Omtrent samtidig med at bloggerne begynte å kalle barna Oliander Felician

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til din informasjon så leser jeg fire aviser hver dag og er sporadisk innom Kg. Fatter ikke hvorfor du angriper meg. La vær å svare i tråden om du ikke kan svare saklig!

:laugh:

Javel. Hva hjelper det liksom, når du er så muggen?

Blir skikkelig bra tråd av å skjelle ut folk og himle med øynene over katter.

Anonymkode: 7471a...532

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Sunnfjording skrev:

Omtrent samtidig med at bloggerne begynte å kalle barna Oliander Felician

Det tror jeg du har rett i! 😅

Anonymkode: 17d1e...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det blitt trendy, så bra! 

Det at å sprøyte tungmetaller og virus inn i kroppen på folk beskytter mot sykdommer er nok en myte fundert på tvilsom og manglende vitenskap dessverre, dere burde sette dere inn i vaksiners historie og (den manglende) vitenskapen bak dem. Det er jo mange vaksinerte som blir syke av meslinger, kusma og kikhoste, så å si at dette beskytter er jo feil, man kan like gjerne få disse sykdommene som vaksinert.

Jeg kjenner to familier som ikke har vaksinert barna, og disse er nå rundt 20 år gamle og har alltid vært friske, tror de aldri var til lege da de var små. Selv er jeg dessverre "fullvaksinert", var full av ørebetennelse da jeg var barn (er det et sammentreff at dette er bivirkning til mange barnevaksiner?) og har alltid hatt hanglende helse. Jeg er imidlertid ikke vaksinert siden 80-tallet og har ikke planer om å få i meg mere av den gifta heller. Har også tre katter som aldri er vaksinert, de er nå 7 år gamle og har aldri vært syke. (Her vet jeg det går andre uvaksinierte katter rundt også, så det er ikke såkalt "flokkimmunitet" (enda en myte) som holder mine friske.)

Kan legge til at ALLE undersøkelser som har sammenlignet vaksinerte mot uvaksinerte har vist at de uvaksinerte er friskere. Selvsagt finnes det ingen "offisielle" undersøkelser, men de uoffisielle som finnes viser dette.

Hadde du sagt det samme hvis barnet ditt døde pga at du er vaksinemotstander? 

Vaksine hjelper ikke mot betennelse, slik som f eks ørebetennelse. Vaksinen hjelper kun mot virus

Anonymkode: b9cb7...a71

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

De jeg vet om som er vaksinemotstandere er også på Nav og legger ut linker om konspirasjonsteorier. Så det er vel noe med kildekritikk ja

Anonymkode: e296a...b2d

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Antivaksere er jo et kjempebidrag til planeten som helhet!enneskeheten trenger noen skikkelige røsk med epidemier en gang i blant.

Anonymkode: 9ce41...ef7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du sagt det samme hvis barnet ditt døde pga at du er vaksinemotstander? 

Vaksine hjelper ikke mot betennelse, slik som f eks ørebetennelse. Vaksinen hjelper kun mot virus

Anonymkode: b9cb7...a71

Man FÅR ørebetennelse av vaksiner, og barn kan faktisk også dø av vaksiner. Man blir ikke noe friskere av vaksiner, man blir sykere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange av vaksinemotstanderene som tror vaksiner gir autisme. Dette finnes det ikke noe bevis på. Det som kanskje er mer merkelig er at de synes autisme er verre enn de dødelige sykdommene som er vanlig å vaksinere mot. 

Og tungmetaller og giftstoffer liksom. Små spormengder har ikke så mye å si for folk flest. Husk at selv økologiske epler inneholder små mengder cyanid. 

Anonymkode: 15cc3...bbd

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det ble vel trendy i takt med at mange alvorlige sykdommer takket være vaksineprogrammet nesten ble utryddet. Folk føler seg udødelige. Vaksinenekt uten særskilt medisinsk grunn er omsorgssvikt, og bør behandles deretter.

Anonymkode: 44759...ee6

• Liker 17
Skrevet

Vi fullvaksinerer våre barn. Stoler på det norske helsevesenet. Jeg er selv fullvaksinert, og årsaken til at jeg var mye syk en periode av røyken. Stumpet den og har knapt rørt antibiotika siden. Kun i forbindelse med fødsel

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hvorfor du angriper meg? Jeg har fulgt med ja! Det skal du banne på at jeg har! Men vi ser tydelig at fler og fler hiver seg på denne livsfarlige "trenden" og nå kommer konsekvensene! Akkurat som spådd! Spørsmålet er da hvordan dette kan blir trendy! Du trenger i alle fall ikke ta den tonen til meg, jeg har barn selv og de er alle vaksinert. Det er også alle barn i vår omgangskrets. 

Har dere alle den siste influensa vaksinen? Mtp folk med immunsvikt er dette like viktig som de andre vaksinene!

Anonymkode: 21dd5...3f0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppegående foreldre lar seg ikke påvirke av hva kjendiser fronter, og disse får jo også så hatten passer og tilbakevist sine påstander når de stikker nesen frem. Men i enkelte miljøer får dette dessverre oppslutning ja, man ser gjerne hvor dette går igjen. Nesodden feks. 

Eh om det var du som nevnte kildekritikk over her så bør du kanskje ikke nevne Nesodden rett etterpå? At en sykesøster sprer løgner og feilinfo gjør ikke dette til fakta... du bør lese deg opp i saken..

Anonymkode: 21dd5...3f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...