Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #1 Skrevet 5. februar 2005 Det siste døgnet har PC-en min oppførst seg underlig :-x Programmene slutter å svare, nettleseren(e) henger seg opp og sånt. Jeg har fjernet spyware, nedlastede programmer, avinstallert og slettet gamle filer. Jeg har ryddet opp og holder nå på med en defragmentering. Men jeg tviler litt på at det hjelper. Neste skritt er å prøve en gjenoppretting. Hvis det ikke hjelper blir det vel formatering/reinstallasjon. Er det noen av dere som har et eller annet tips om det er noe mer jeg kan teste før jeg evt. formaterer? (Det er bare 2-3 måneder siden sist) Jeg kjører XP Home og har ikke for lite av RAM, diskplass eller noe sånt. PC-en er relativt ny også. Og jeg tviler på at det er hardware-problemer. Virus er utelukket og jeg har fjernet litt spyware.
Champagne Skrevet 5. februar 2005 #2 Skrevet 5. februar 2005 Sikker på at virus-kontrollen din er oppdatert? Jeg hadde samme problemene for en uke siden, kjørte mitt samme gamle virusprogram men ingenting hjalp. SÅ fikk jeg et nytt av en kamerat, og da ble alt bra igjen! Er mye virus ute og går nå om dagen..
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #3 Skrevet 5. februar 2005 Alltid oppdatert Men det KAN være at det er et eller annet feil med Norton. Det har nemlig skjedd før. Jeg har virus-sjekk som starter opp når jeg åpner f.eks excel-dokumenter og det er der det klikker nå. Skal prøve å reinstallere Norton også før jeg formaterer. Takk for at du satte meg på tanken igjen.
Dru Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 Norton er kjent for å skape mer problemer enn den fikser... I mange tilfeller er det faktisk virus-programmet som roter til ting. Prøv å bli kvitt Norton, og kjøre en liten stund uten, for å se om ting kanskje bedrer seg litt. I mellomtiden kan du legge inn et gratis virusprogram eller noe.
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har vært ute for det før, men stort sett er jeg mer fornøyd med Norton enn med Norman. Dessuten har jeg det gratis. Vil helst ha det installert, men det kan jo hende at det hjelper å installere på nytt.
Dru Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 Det var egentlig ment som en feilsøkingsmetode. Å bruke noe annet i et par dager for å se om ting er bedre. Men en reinstall av Norton kan nok også gjøre susen. Bare sørg for å bli kvitt absolutt alt før du installerer igjen.
Champagne Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 jeg hadde også norton før, og det nye jeg fikk er fra symantec. Det skal visst være det beste på markedet, i følge min supernerd-venn. Selvom jeg oppdaterte Norton ble det ikke bra nok. Fikk også et sånn spyware program fra AdWare, som fant over 100 baselusker på min pc.. etter å ha fått disse to programmene sluttet min pc å henge seg opp osv.
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #8 Skrevet 5. februar 2005 Det er vel Symantec som leverer Norton? Men de har flere produkter. Og Ad-Aware brukes minst 2 ganger i uka. Holder fortsatt på å defragmentere, så vi får se hvordan det går. Det var egentlig ment som en feilsøkingsmetode. Å bruke noe annet i et par dager for å se om ting er bedre. Men en reinstall av Norton kan nok også gjøre susen. Bare sørg for å bli kvitt absolutt alt før du installerer igjen. Jeg tester selvsagt UTEN Norton, for å se om det blir bedre. Det har en tendens til å legge igjen filer her og der etter uninstall ja. Og jeg vet hvor de er
Champagne Skrevet 5. februar 2005 #9 Skrevet 5. februar 2005 Mulig du har rett i det :oops: Jeg har null peil på sånne ting.
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #10 Skrevet 5. februar 2005 Nå har jeg avinstallert Norton og gjenopprettet til 1. januar (da hadde jeg ingen problemer med NOE). Programmene henger seg fortsatt, jeg får ikke åpnet filene på normal måte og det ser ut som formaterien er den eneste utveien. Problemet gjelder både Office-programmer, diverse nettlesere og andre ting. Spørs om jeg ikke har fått en skadet fil i et eller annet sted. Og nå ser jeg jammen at jeg ikke får satt inn smile-fjes ved å klikke på dem heller. Hvis ingen kommer med et farlig godt forslag nå, så blir det formatering... Jaja.. deilig med tom PC også.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. februar 2005 #11 Skrevet 5. februar 2005 Spy sweeper finner gjerne litt mer spyware enn adaware og spybot. Du kan laste ned prøveversjon herifra: www.webroot.com Virker på meg som du har noe på maskinen din, selv om du ikke har funnet noe.
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #12 Skrevet 5. februar 2005 Enten er det litt for mye eller litt for lite av noe. Skal teste. Takk for link!
Gjest Lea Skrevet 5. februar 2005 #13 Skrevet 5. februar 2005 Sånn!! Da er PC-en formatert og problemet er løst!
Gjest RAM Skrevet 8. februar 2005 #14 Skrevet 8. februar 2005 Last ned og kjør denne: http://www.ccleaner.com/ Verdens beste rydegutt. Du har mere "dritt" på PCn' enn du aner, og du vet ikke hvor det ligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå