Gå til innhold

Menn: Hvilke bilder bør man ha for å få ØNSKET oppmerksomhet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvilke bilder man bør ha for å få ønsket oppmerksomhet? Dette er nemlig mitt "problem": Menn kommenterer kroppen min (alt er sex-relatert) og alt jeg skriver blir til "sex"... Feks på ting jeg svarer og hva responsen blir: Har trent sier jeg = da er du deilig og svett.. Har stått opp= har du drømt noe sexy i natt? Har gått tur ute og er sliten = jeg skulle massert deg i deilig olje. Vært på byen = du kan komme hit. 

Jeg får altså så mye UØNSKET oppmerksomhet, så jeg lurer på hva som skal til for å få ØNSKET oppmerksomhet. Dvs: jeg vil bli tatt seriøst, og jeg vil at menn skal tenke "hun vil jeg gjerne date", og ikke bare "hun vil jeg pule". 

På profilen min har jeg bilder i form av sport, friluft og profilbilde. I mine øyne er det ingen sexfiserte poseringer eller noe som skriker "Vi-menn forside". Jeg har prøvd å ha bare profilbilder, men da skrev ingen til meg. En kompis sa at jenter som bare har profilbilder er tjukke; så jeg vet ikke om det er derfor alle slutta å skrive..?

Videre lurer jeg på om utseendet mitt klassifiserer til "sex" og ikke" kjæreste". Jeg er blond, blåøyd, lys og pen i følge venner. Gjør dette at jeg blir vurdert som "pule" fortere enn om jeg hadde hatt brunt hår? (for jeg har lest et sted at menn vurderer brunetter som mer kjærestemateriale enn blondiner - ja det er fucka). 

Jeg er garantert ikke alene om dette... Har noen råd?

Anonymkode: 7f795...c70

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt!

Anonymkode: ef052...556

AnonymBruker
Skrevet

Du er kanskje ganske ung? Jeg som godt voksen har bilde av ansiktet og helfigur. Jeg har ikke fått de samme svarene som deg. Kan være lurt å tenke på om du viser mye hud på bildet? Man danner seg jo et bilde av en person ut fra et fotografi. Greit å tenke på dette når man velger bilde.

Anonymkode: ab1c3...a03

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre litt sant at mange jenter som kun har profilbilder typisk er overvektige. Personlig er jeg av den typen som ikke bryr meg om litt overvekt, men hvis jenta ikke en gang viser ett bilde som gir en indikasjon på graden av overvekt så blir jeg superskeptisk. Jeg synes du skal vise fram bilder som representerer hvem du er og hvordan du ser ut. Hvis du ser bra ut så får du mange henvendelser, sånn er det bare. Du kan legge ut bilder som er mindre "pene", men da faller jo responsraten fort. Men prosentraten på ønsket og uønsket oppmerksomhet forandrer seg neppe. Så foreslår jeg at du ikke responderer og/eller blokkerer de som ikke har en tilnærming du setter pris på.

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut et par bilder, da. Så blir det enklere å si noe saklig.

Anonymkode: 23e1b...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke et bilde i helfigur. Det vil jo alltid være useriøse menn som kommer med slibrige kommentarer, men dette må man bare ignorere på nettdating. Jeg opplever imidlertid at henvendelsene i større grad er mer seriøse uten helfigurbildene. Jeg har heller ikke følt noen mangel på respons ved å ikke ha det. Det at jeg går glipp av useriøse menn eller menn som er i overkant opptatt av kroppsfigur gjør meg ingenting. Jeg er en slank kvinne, men for meg er ikke dette viktig å vise for menn på en datingtjeneste. 

Jeg tror også at hårfargen din og utseende ditt spiller en rolle. Jeg er nå brunette og merker mindre av de mennene som ønsker å oppfylle en sexfantasi enn da jeg var lysere.

Hvilken nettdatingstjeneste bruker du? 

Anonymkode: 73a2d...e77

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Ekkelt!

Anonymkode: ef052...556

?

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er kanskje ganske ung? Jeg som godt voksen har bilde av ansiktet og helfigur. Jeg har ikke fått de samme svarene som deg. Kan være lurt å tenke på om du viser mye hud på bildet? Man danner seg jo et bilde av en person ut fra et fotografi. Greit å tenke på dette når man velger bilde.

Jeg er 26 år. Og ingen av bildene mine viser spesielt mye hud.. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Kreator said:

Det er dessverre litt sant at mange jenter som kun har profilbilder typisk er overvektige. Personlig er jeg av den typen som ikke bryr meg om litt overvekt, men hvis jenta ikke en gang viser ett bilde som gir en indikasjon på graden av overvekt så blir jeg superskeptisk. Jeg synes du skal vise fram bilder som representerer hvem du er og hvordan du ser ut. Hvis du ser bra ut så får du mange henvendelser, sånn er det bare. Du kan legge ut bilder som er mindre "pene", men da faller jo responsraten fort. Men prosentraten på ønsket og uønsket oppmerksomhet forandrer seg neppe. Så foreslår jeg at du ikke responderer og/eller blokkerer de som ikke har en tilnærming du setter pris på.

Takk for svar. Jeg har forsøkt å velge bilder som viser hvem jeg er på en god måte. Jeg slutter alltid å snakke med de som begynner med den tilnærmingen.. Problemet er at de gjerne virker hyggelige i starten, men etterhvert, når vi feks går over til snapchat, da kommer grisingen (kukbilder osv) hvis den ikke kom på tinder. 

Synd det er så mye av dette.. Alle menn er jo ikke sånn her 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke et bilde i helfigur. Det vil jo alltid være useriøse menn som kommer med slibrige kommentarer, men dette må man bare ignorere på nettdating. Jeg opplever imidlertid at henvendelsene i større grad er mer seriøse uten helfigurbildene. Jeg har heller ikke følt noen mangel på respons ved å ikke ha det. Det at jeg går glipp av useriøse menn eller menn som er i overkant opptatt av kroppsfigur gjør meg ingenting. Jeg er en slank kvinne, men for meg er ikke dette viktig å vise for menn på en datingtjeneste. 

Jeg tror også at hårfargen din og utseende ditt spiller en rolle. Jeg er nå brunette og merker mindre av de mennene som ønsker å oppfylle en sexfantasi enn da jeg var lysere.

Hvilken nettdatingstjeneste bruker du? 

Anonymkode: 73a2d...e77

Takk for svar. Interessant at du opplevde faktisk endring når du skiftet farge.. Kanskje det er det jeg skal prøve? For nå gir jeg jo sikkert inntrykk av å være en stereotypisk blondine, noe som ikke stemmer.. Men samtidig blir jeg litt sånn: da skal jeg hvertfall ikke endre farge. Hvis en mann mener hårfarge avgjør hvordan en person er, så er ikke det mannen for meg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mørkt hår, et vanlig profilbilde hvor jeg ser litt furten ut, to bilder fra tur i skibukse, nok til å vise at jeg ikke er tjukk, men du ser ikke noe sexy kropp under alle de klærne for å si det sånn.

Får masse ekle menn med slike kommentarer, tror bare at mange som ser normale/kjekke ut er sånn fordi de lykkes med grisepraten sin. 

Anonymkode: 26383...bcc

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Dette har nada med profilbildet ditt å gjøre. Er du på et forum med gutter, så kommer det slibrige kommentarer uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er nok ikke bildene, problemet er mennene du selv sveiper til høyre på.

Du må jo selv "like" dem for at chatten skal starte. Og du velger deg antakeligvis menn som ikke er veldig ordentlige, eller på jakt etter noe seriøst.

Anonymkode: e3fd3...745

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Finnes det fortsatt gutter som poserer med ølglass på profilbildet?

AnonymBruker
Skrevet

Rart! Jeg har helt normale bilder av ansikt og helfigurbilde og litt naturbilder, og får ikke seksualiserte kommentarer. Kanskje det er fordi jeg er brunette? Eller kanskje jeg sveiper til høyre på andre typer menn? Pleier også å sjekke profilen deres på facebook i og med at jeg ofte har felles venner med folk og spør venner om hvordan de er osv. Hvis jeg finner noe ulumskheter så blir de slettet. 

Anonymkode: a3d2c...f12

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart! Jeg har helt normale bilder av ansikt og helfigurbilde og litt naturbilder, og får ikke seksualiserte kommentarer. Kanskje det er fordi jeg er brunette? Eller kanskje jeg sveiper til høyre på andre typer menn? Pleier også å sjekke profilen deres på facebook i og med at jeg ofte har felles venner med folk og spør venner om hvordan de er osv. Hvis jeg finner noe ulumskheter så blir de slettet. 

Anonymkode: a3d2c...f12

TS:

Her er jeg enig. Det har nok noe med hvem du sveiper til høyre på. Kanskje du liker de kjekkeste guttene, de som "alle" jentene sveiper til høyre på? De kan tillate seg å være litt slibrige, siden de får så mange matcher. 

Det er jo mange helt vanlige gutter og menn på tinder, så det er noe som gjør at du får så mange slibrige kommentarer....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke bildene har noe å si på akkurat dette.

Det du vil, er å skremme vekk de som sitter med pikken i hånda når de skriver til deg. 

Her er det mye mer effektivt å bruke profilteksten. Skriv veldig rett ut hva du er ute etter og ikke ute etter, interessert i og ikke interessert i. Skikkelige menn som faktisk er på leting tåler og setter pris på det. 

Når det gjelder tankene om du er mer pulbar en kjærestemateriale: At menn synes du er deilig og pen må du utelukkende ta som et kompliment, og det er selvfølgelig et godt utgangspunkt for et forhold. Brunetter mer kjærestemateriale? Har aldri hørt at evig single blonde norske jenter har vært så utbredt :fnise:

Lykke til!

Anonymkode: f5830...8fc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er nok ikke bildene, problemet er mennene du selv sveiper til høyre på.

Du må jo selv "like" dem for at chatten skal starte. Og du velger deg antakeligvis menn som ikke er veldig ordentlige, eller på jakt etter noe seriøst.

Anonymkode: e3fd3...745

Jeg heller også mot dette. Vet om to venninner som gjorde et forsøk, fordi hun ene fikk slibrigheter, mens hun andre ikke. Så hun første «kledde på seg» mens hun andre «kledde av seg», men det ga omtrent akkurat samme resultat. 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Du er nok bare veldig veldig deilig. Skjønner det blir for mye men det er et luksusproblem. Ignorer sånne svar når det blir for mye. Tviler på alle menn skriver sånt. 

I 2018 er sex, og kropp noe de fleste tenker på uansett om det vises lettkledd bilder eller ikke. Ser man ei pen dame eller mann så blir det "hun/han vil jeg pule" uansett. 

Jeg er ikke noe bedre, men jeg kan i hvert fall respektere når det blir for mye. Respekt for andre er det ikke alle som har. 

AnonymBruker
Skrevet

Er sex useriøst?

Anonymkode: 9403f...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...