Gjest Alterego666 Skrevet 7. januar 2018 #41 Skrevet 7. januar 2018 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei det har jeg heller ikke sagt. Mulig menn har en høyere terskel før de føler seg trakassert og krenket, eller at de ikke føler for å gjøre en sak ut av det om de skulle få uønsket oppmerksomhet. Det er påfallende at det bare er historier om menn som overgripere. Kan det være en kombinasjon av at 1) menn er oftere overgripere, 2) menn blir ikke så lett krenket og 3) terskelen for å si fra er høyere for menn? Kun min gjerning, jeg er mest usikker på 2).
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #42 Skrevet 7. januar 2018 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Du forstår åpenbart ikke hva jeg vil frem til. Jo. Du dementerer kampanjen og kvinner undertrykkelse basert på at noen kvinner overdriver. En liten promille av kvinner ettersom alle har opplevd forskjellsbehandling eller trakassering i kraft av kjønn og rolle. 5
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #43 Skrevet 7. januar 2018 4 minutter siden, Alterego666 skrev: Det er påfallende at det bare er historier om menn som overgripere. Kan det være en kombinasjon av at 1) menn er oftere overgripere, 2) menn blir ikke så lett krenket og 3) terskelen for å si fra er høyere for menn? Kun min gjerning, jeg er mest usikker på 2). 3) er jo hovedformålet til #metoo. Kvinner har tidd stille altfor lenge. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 7. januar 2018 #44 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, Rotemor skrev: 3) er jo hovedformålet til #metoo. Kvinner har tidd stille altfor lenge. Jeg er selvsagt helt enig i det. Jeg spør om den kanskje er enda hæyere for menn (men har ikke selv et svar). Det er helt OK for meg at fokuset er på kvinner i dag, jeg er ikke i tvil om at omfanget er størst der.
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #45 Skrevet 7. januar 2018 3 minutter siden, Alterego666 skrev: Jeg er selvsagt helt enig i det. Jeg spør om den kanskje er enda hæyere for menn (men har ikke selv et svar). Det er helt OK for meg at fokuset er på kvinner i dag, jeg er ikke i tvil om at omfanget er størst der. Det ene utelukker jo ikke det andre Men man har nok veldig forskjellige årsaker til hvorfor man tier stille. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #46 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, Rotemor skrev: Det ene utelukker jo ikke det andre Men man har nok veldig forskjellige årsaker til hvorfor man tier stille. Nå er det jo enda en grunn til å holde kjeft. Latterliggjøring av metoo-bevegelsen. Man vil ikke være "hysterisk" og "overdrive". Anonymkode: 548dd...042
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #47 Skrevet 7. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du glemte: ååååå jeg er en mann som er lei av metoo ååååå greier ikke å holde meg fra å tenke på metoo likevel ååå stakkars meg Anonymkode: 548dd...042 nei men jeg glemte åååååååå jeg sovnet stupfull tror kanskje noen har gnidd meg på musa, fordi det var så mye utflod i den, hmm sikkert den mannen jeg gnukka musa mi borti hele kvelden,meeeee tooooooo eller mannen i butikken kom borti armen min i det han kom rundt hjørnet, meeeee tooooooo eller han mannen over gata hadde mobiltelefonen ute,tror han filmet meg, meeeee toooooooo det er så mye løgn og bedrag og innbilske damer rundtomkring at det er blitt helt patetisk Og de ødelegger for dem som faktisk er blitt utsatt for virkelig overgrep Anonymkode: 48164...026
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #48 Skrevet 7. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det jo enda en grunn til å holde kjeft. Latterliggjøring av metoo-bevegelsen. Man vil ikke være "hysterisk" og "overdrive". Anonymkode: 548dd...042 Den delen må man ignorere. Kampanjen har sin kraft uansett. Jeg vil aldri igjen oppleve ting som feks å bli beinflørtet med av noen andres ektemann under et bord eller bli slått på rompa uten å si høyt og klart ifra om at det ikke er greit. For noen år siden ville flauhet og frykt for konsekvensene hindret meg. Jeg håper dagens unge er og blir tøffere. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #49 Skrevet 7. januar 2018 23 minutter siden, Nerine_ skrev: Hva vet vi om noen av kvinnene som har følt seg trakassert har vært "all-in" på flørten, og sendt feil signaler? Jeg snakker ikke om de som uoppfordret får en penis sleng i hånda, men de som blir krenket av berøring o.l. Eller må man ærlig talt spørre rett ut om man kan berøre for at det skal være greit? F.eks. den gangen utenfor et utested, at jeg var sammen med kjæresten min så plutselig kommer det bare en fremmed og kysser meg ?Ellers, som rotemor skriver. Man blir tatt på pupper, i skrittet, baken mens man da, eller ikke danser. I min ungdom og store deler av mitt voksne liv, har jeg vær livredd for å gi menn for mye oppmerksomhet fordi min erfring har vært at de alltid misforstår tegnene og kjører på. Dette har nok vært og er veldig mange kvinnets hverdag. Anonymkode: 07f28...82a 4
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #50 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: F.eks. den gangen utenfor et utested, at jeg var sammen med kjæresten min så plutselig kommer det bare en fremmed og kysser meg ?Ellers, som rotemor skriver. Man blir tatt på pupper, i skrittet, baken mens man da, eller ikke danser. I min ungdom og store deler av mitt voksne liv, har jeg vær livredd for å gi menn for mye oppmerksomhet fordi min erfring har vært at de alltid misforstår tegnene og kjører på. Dette har nok vært og er veldig mange kvinnets hverdag. Anonymkode: 07f28...82a Ja, dette er så vanlig! Det er ikke spørsmål om hvorvidt vi har opplevd det! Det er hvor mange ganger vi har opplevd det - alle sammen! 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #51 Skrevet 7. januar 2018 15 minutter siden, Rotemor skrev: 3) er jo hovedformålet til #metoo. Kvinner har tidd stille altfor lenge. Har de? Jeg har da hørt en hel drøss av deres hysteriske offermentalitet gjennom alle år. F.eks Rebecca Watson sin historie om at en fyr spurte henne om å ta en kaffe en gang i en heis som hun og alle dere feminister var et slik forferdelig overgrep var helt tilbake i 2011... Anonymkode: c4909...7fd
Gjest Alterego666 Skrevet 7. januar 2018 #52 Skrevet 7. januar 2018 10 minutter siden, Rotemor skrev: Det ene utelukker jo ikke det andre Men man har nok veldig forskjellige årsaker til hvorfor man tier stille. Vi er nok rørende enige her. ;-)
Nerine_ Skrevet 7. januar 2018 #53 Skrevet 7. januar 2018 20 minutter siden, Rotemor skrev: Jo. Du dementerer kampanjen og kvinner undertrykkelse basert på at noen kvinner overdriver. En liten promille av kvinner ettersom alle har opplevd forskjellsbehandling eller trakassering i kraft av kjønn og rolle. Nei, det var ikke det som var poengt mitt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #54 Skrevet 7. januar 2018 8 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg vil aldri igjen oppleve ting som feks å bli beinflørtet med av noen andres ektemann under et bord Her ser vi nivået ja... Beinflørting altså... Anonymkode: c4909...7fd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #55 Skrevet 7. januar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: spyr snar av hele me to drite, har mistet helt respekten for det, ler meg skakk av alle disse kvinnene som rappoterer ååå han så litt på meg åååå jeg satt på fanget hans hele kvelden så trodde han at han kunne stryke meg på ryggen ååååå jeg ble med han hjem og begynte å gin meg litt på musa,så trodde han det var en ivitasjon on and on and on Anonymkode: 48164...026 9 minutter siden, AnonymBruker said: nei men jeg glemte åååååååå jeg sovnet stupfull tror kanskje noen har gnidd meg på musa, fordi det var så mye utflod i den, hmm sikkert den mannen jeg gnukka musa mi borti hele kvelden,meeeee tooooooo eller mannen i butikken kom borti armen min i det han kom rundt hjørnet, meeeee tooooooo eller han mannen over gata hadde mobiltelefonen ute,tror han filmet meg, meeeee toooooooo det er så mye løgn og bedrag og innbilske damer rundtomkring at det er blitt helt patetisk Og de ødelegger for dem som faktisk er blitt utsatt for virkelig overgrep Anonymkode: 48164...026 Det er du som ødelegger for dem ved å skrive dette våset! Anonymkode: f211c...841 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #56 Skrevet 7. januar 2018 3 hours ago, Nerine_ said: Da bør vi begynne å vurdere hva den andre parten opplever også. http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/18/300000-men-join-metoo-sexual-assault-hashtag/ Anonymkode: f211c...841 2
Nerine_ Skrevet 7. januar 2018 #57 Skrevet 7. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: F.eks. den gangen utenfor et utested, at jeg var sammen med kjæresten min så plutselig kommer det bare en fremmed og kysser meg ?Ellers, som rotemor skriver. Man blir tatt på pupper, i skrittet, baken mens man da, eller ikke danser. I min ungdom og store deler av mitt voksne liv, har jeg vær livredd for å gi menn for mye oppmerksomhet fordi min erfring har vært at de alltid misforstår tegnene og kjører på. Dette har nok vært og er veldig mange kvinnets hverdag. Anonymkode: 07f28...82a Jeg tenker at kyssing er litt annerledes enn berøring på rumpa (mulig det bare er meg), og selvfølgelig ikke greit helt ut av det blå.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #58 Skrevet 7. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: spyr snar av hele me to drite, har mistet helt respekten for det, ler meg skakk av alle disse kvinnene som rappoterer ååå han så litt på meg åååå jeg satt på fanget hans hele kvelden så trodde han at han kunne stryke meg på ryggen ååååå jeg ble med han hjem og begynte å gin meg litt på musa,så trodde han det var en ivitasjon on and on and on Anonymkode: 48164...026 Og gutter som deg gjør at vi kvinner mister mere og mere respekten for menn også. Gratulerer! Anonymkode: cd123...e4a 2
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #59 Skrevet 7. januar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her ser vi nivået ja... Beinflørting altså... Anonymkode: c4909...7fd Ja, det er selvfølgelig trakasserende å bli beinflørtet av en ektemann som sitter sammen med sin kone. Det er en klassisk situasjon. Men her snakker vi innenfor det private, sosiale liv selvsagt. 1
Rotemor Skrevet 7. januar 2018 #60 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her ser vi nivået ja... Beinflørting altså... Anonymkode: c4909...7fd Takk for at du belyser viktigheten av kampanjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå