Gå til innhold

Mee too-bevegelsen trender

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

#metoo er en viktig kampanje. De av dere som latterliggjør den har ikke forstått hovedbudskapet. 

Kvinner sier nå at nok er nok! Vi skal ikke sitte med skylden og skammen fordi menn oppfører seg dårlig! DET er det viktigste; Ikke at noen overdriver.

Du finner omtrent ikke en voksen kvinne som ikke har vært utsatt for varianter av trakassering.

Vi skal danse på gulvet uten å risikere erigerte peniser inntil hoftebenet, hender på puppene eller fingre i rompa. Vi er fortsatt mottagelige for oppmerksomhet. Gjør det riktig! Det kan umulig være vanskelig.

Det er ikke snakk om å latterliggjøre. Men en sak har alltid to sider. Men kun kvinnens (som stort sett er de som føler seg trakassert) side kommer frem i media. Hva vet vi om hvordan mannen oppfattet situasjonen og kvinnens oppførsel? Hva vet vi om mange av disse kvinnene var med på flørten eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Det er ikke snakk om å latterliggjøre. Men en sak har alltid to sider. Men kun kvinnens (som stort sett er de som føler seg trakassert) side kommer frem i media. Hva vet vi om hvordan mannen oppfattet situasjonen og kvinnens oppførsel? Hva vet vi om mange av disse kvinnene var med på flørten eller ikke?

Enhver opplevelse skal vurderes individuelt.

Det endrer ikke det faktum at kvinner utsettes HELE tiden og at kampanjenhar hatt noe for seg.

• Liker 3
Skrevet

#metoo er en viktig kampanje. De av dere som latterliggjør den har ikke forstått hovedbudskapet. 

Kvinner sier nå at nok er nok! Vi skal ikke sitte med skylden og skammen fordi menn oppfører seg dårlig! DET er det viktigste; Ikke at noen overdriver.

Du finner omtrent ikke en voksen kvinne som ikke har vært utsatt for varianter av trakassering.

Vi skal danse på gulvet uten å risikere erigerte peniser inntil hoftebenet, hender på puppene eller fingre i rompa. Vi er fortsatt mottagelige for oppmerksomhet. Gjør det riktig! Det kan umulig være vanskelig.

Dette. Det er virkelig flott at kampanjen ser ut til å fungere. Det har ført til masse publisitet og diskusjoner, og vi menn bør absolutt tenke oss bedre om hvordan vi fremstår, og innse at det er stor forskjell på toleransenivået på kvinner. Vi må bli flinkere til å lese signaler, rett og slett. 

Men danser du tett med meg, og gnir deg mot meg til jeg blir hard, for så å reagere, da tar jeg deg ikke seriøst. Det har faktisk skjedd meg før, ja. Jeg håper også at kvinners oppførsel kan bli tatt opp etterhvert, uten at man får det på seg at man minimerer kvinners opplevelser av den grunn, for kvinner er seriøst ikke stort bedre enn menn på dette området. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

Enhver opplevelse skal vurderes individuelt.

Det endrer ikke det faktum at kvinner utsettes HELE tiden og at kampanjenhar hatt noe for seg.

Da bør vi begynne å vurdere hva den andre parten opplever også. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen stopper vel menn å snakke ? Ingen stopper vel de menn (spesielt i media) som er anklaget, om å komme med sin versjon? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 timer siden, SlemUlv skrev:

Ingen stopper vel menn å snakke ? Ingen stopper vel de menn (spesielt i media) som er anklaget, om å komme med sin versjon? 

Menn er forhåndsstemplet som den stygge ulven, deres versjon hadde mest sannsynlig ikke blitt tatt like mye hensyn til. De som blir anklaget i media har ikke annet valg enn å legge seg flate, hadde de prøvd å forsvare seg/fortalt sin versjon hadde det sikkert blitt fremstilt på en negativ måte uansett. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Menn er forhåndsstemplet som den stygge ulven, dere versjon hadde mest sannsynlig ikke blitt tatt like mye hensyn til. De som blir anklaget i media har ikke annet valg enn å legge seg flate, hadde de prøvd å forsvare seg/fortalt sin versjon hadde det sikkert blitt fremstilt på en negativ måte uansett. 

Dette er noe du tror. 
Selv har jeg ventet på at disse mennene skal snakke. Det at de ikke gjør det, forteller mye mer en om de hadde gjort det. 

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at det ikke virker å være noen minstestandard og at kampanjen dermed ofte blir temmelig komisk, som vi ser eksempler på her på forumet der det å ta noen på kneet utløser ramaskrik. Vi må og skal ta trakassering alvorlig, men vi må også ha en viss takhøyde og forståelse for at når en part forventes å ta initiativ ved sjekking vil dette noen ganger også være uønsket. 

For mange fremstår nok også et overskudd på oppmerksomhet fra det motsatte kjønn som et luksusproblem, og for andre igjen noe en ikke trenger å ta sånn på vei for. Jeg vil også tro de fleste menn har opplevd lignende fra kvinner, uten å gjøre noe større nummer ut av det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rotemor skrev:

Ut i fra terskelen dere har satt så finnes det ikke en eneste voksen mann som ikke er blitt utsatt for det heller.

Anonymkode: c4909...7fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sphere skrev:

Dette. Det er virkelig flott at kampanjen ser ut til å fungere. Det har ført til masse publisitet og diskusjoner, og vi menn bør absolutt tenke oss bedre om hvordan vi fremstår, og innse at det er stor forskjell på toleransenivået på kvinner. Vi må bli flinkere til å lese signaler, rett og slett. 

Men danser du tett med meg, og gnir deg mot meg til jeg blir hard, for så å reagere, da tar jeg deg ikke seriøst. Det har faktisk skjedd meg før, ja. Jeg håper også at kvinners oppførsel kan bli tatt opp etterhvert, uten at man får det på seg at man minimerer kvinners opplevelser av den grunn, for kvinner er seriøst ikke stort bedre enn menn på dette området. 

internet_white_knight_colored_4350.jpg

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Da bør vi begynne å vurdere hva den andre parten opplever også. 

Individuelt betyr alle parter......

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra terskelen dere har satt så finnes det ikke en eneste voksen mann som ikke er blitt utsatt for det heller.

Det er ikke «vi» som i verdens kvinner som overdriver og latterliggjør. 

Er virkelig undertrykkelse av kvinner bytt for enkelte av dere? Kjenner dere ikke deres egen historie?

Langt, langt flere kvinner enn menn blir utsatt! Hundre tusener fler! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rotemor skrev:

Individuelt betyr alle parter......

Ja du det vet jeg;) Jeg mente at da bør man ta mer hensyn til og undersøke hvordan den trakasserende parten opplevde situasjonen. For nå er fokuset kun på opplevelsen til den parten som har følt seg trakassert.

Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Ja du det vet jeg;) Jeg mente at da bør man ta mer hensyn til og undersøke hvordan den trakasserende parten opplevde situasjonen. For nå er fokuset kun på opplevelsen til den parten som har følt seg trakassert.

Dersom noen oppriktig synes det er vanskelig å vite når de trakasserer så trakasserer de ganske sikkert. Ihvertfall kan man da slå fast at de mangler sosial oppdragelse.

Detvgjelder andre vei også; man må ta ansvar for egen adferd.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Menn er forhåndsstemplet som den stygge ulven, dere versjon hadde mest sannsynlig ikke blitt tatt like mye hensyn til. De som blir anklaget i media har ikke annet valg enn å legge seg flate, hadde de prøvd å forsvare seg/fortalt sin versjon hadde det sikkert blitt fremstilt på en negativ måte uansett. 

Nå har jeg aldri lest noe sted at #metoo er FOR kvinner MOT menns krenkelser. Den skal vel gå begge veier?

Skrevet (endret)
48 minutter siden, Rotemor skrev:

Dersom noen oppriktig synes det er vanskelig å vite når de trakasserer så trakasserer de ganske sikkert. Ihvertfall kan man da slå fast at de mangler sosial oppdragelse.

Detvgjelder andre vei også; man må ta ansvar for egen adferd.

Hva vet vi om noen av kvinnene som har følt seg trakassert har vært "all-in" på flørten, og sendt feil signaler? Jeg snakker ikke om de som uoppfordret får en penis sleng i hånda, men de som blir krenket av berøring o.l. etter å ha vært med på flørten.

Eller må man ærlig talt spørre rett ut om man kan berøre for at det skal være greit?

Endret av Nerine_
Skrevet
3 minutter siden, Alterego666 skrev:

Nå har jeg aldri lest noe sted at #metoo er FOR kvinner MOT menns krenkelser. Den skal vel gå begge veier?

Nei det har jeg heller ikke sagt. Mulig menn har en høyere terskel før de føler seg trakassert og krenket, eller at de ikke føler for å gjøre en sak ut av det om de skulle få uønsket oppmerksomhet. 

Skrevet
5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hva vet vi om noen av kvinnene som har følt seg trakassert har vært "all-in" på flørten, og sendt feil signaler? Jeg snakker ikke om de som uoppfordret får en penis sleng i hånda, men de som blir krenket av berøring o.l. 

Eller må man ærlig talt spørre rett ut om man kan berøre for at det skal være greit?

«Ansvar for egen adferd» burde være dekkende. 

Debattering er ingen stor kunst. Men man må lese... Dersom man er i tvil om man kan berøre så bør man bok spørre. Det slår meg som svært forunderlig at man ikke vet når det passer.

Dersom jeg danser alene på et gulv forstår jeg ikke hvorfor erigert penis plutselig er en del av verdensbilde mitt. Dersom jeg danser tett med noen så har jeg et medvirkende ansvar til å unngå det dersom det er uønsket. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

spyr snar av hele me to drite, har mistet helt respekten for det, ler meg skakk av alle disse kvinnene som rappoterer

ååå han så litt på meg

åååå jeg satt på fanget hans hele kvelden så trodde han at han kunne stryke meg på ryggen

ååååå jeg ble med han hjem og begynte å gin meg litt på musa,så trodde han det var en ivitasjon

on and on and on

Anonymkode: 48164...026

Jeg spyr av all sytingen fra menn om metoo.

Virker som det er flere tråder fra menn som tyter om at kvinner klager på trakassering her, enn at det er tråder laget av kvinner som faktisk klager på trakassering. Man skulle tro en sånn greie skulle få frem masse historier og erfaringer fra kvinner på et sted som kvinneguiden, men det har druknet i tårene til alle mannfolka som poster en variant av åpningsinnlegget her hvor de klager på at det er helt umulig å vite om man trakasserer et annet menneske eller ei.

• Liker 4
Skrevet

«Ansvar for egen adferd» burde være dekkende. 

Debattering er ingen stor kunst. Men man må lese... Dersom man er i tvil om man kan berøre så bør man bok spørre. Det slår meg som svært forunderlig at man ikke vet når det passer.

Dersom jeg danser alene på et gulv forstår jeg ikke hvorfor erigert penis plutselig er en del av verdensbilde mitt. Dersom jeg danser tett med noen så har jeg et medvirkende ansvar til å unngå det dersom det er uønsket. 

Du forstår åpenbart ikke hva jeg vil frem til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...