AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Jeg vil skilles (pga vold, utroskap og økonomi), vi har barn. De vil og bør bo mest hos meg. Jeg tjener en god del mer enn ham. Han har i tillegg lite styring på pengene sine og skal ha gjeldsordning. Hvis vi skiller oss, må jeg betale ham bidrag? Er det i så fall noen måte å unngå det på? Jeg kjøper alt til barna, alt av møbler, har stått for alt av oppussing, han betaler stort sett kun for egne ting og lever på meg når han er blakk en uke etter lønn. Anonymkode: 32e01...dbd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Hvis du skal ha hovedomsorgen skal vel ikke du betale han bidrag? Derimot kan det være du ikke har krav på bidrag hvis din inntekt er høy. Det viktigste her er vel å komme deg ut av forholdet snarest mulig. Anonymkode: c0092...d21
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste her er vel å komme deg ut av forholdet snarest mulig. Joda, men det er også viktig å holde hodet kaldt og gjøre sitt beste for å sikre meg og barna best mulig før forholdet avsluttes. Jeg har ikke lyst til å betale ham noe. Om han betaler noe for barna er sekundært, han har ikke gjort det til nå, så det skal alltids gå rundt. Om ingen her vet, kontakter jeg advokat. Anonymkode: 32e01...dbd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men det er også viktig å holde hodet kaldt og gjøre sitt beste for å sikre meg og barna best mulig før forholdet avsluttes. Jeg har ikke lyst til å betale ham noe. Om han betaler noe for barna er sekundært, han har ikke gjort det til nå, så det skal alltids gå rundt. Om ingen her vet, kontakter jeg advokat. Anonymkode: 32e01...dbd Kontakt advokat uansett du, ingen her kan ta plassen til en advokat. Anonymkode: a567a...a78
Biloba Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 Hvis du har hovedomsorg, er det han som skal betale deg ut fra økonomisk evne og samværsprosent. Ved 50/50 kan du bli nødt til å bidra til ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå