AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Noen som har erfaringer jeg kan styre unna? Eller gå for? Anonymkode: a55a2...a74
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Dette er dessverre individuelt, så du er nødt til å prøve deg fram. Sminke som inneholder ingredienser du reagerer på må du holde deg unna, dette lærer du ved erfaring, og ved å ikke innføre/fjerne mange ting på en gang så du kan se hva det faktisk er du reagerer på. Sminken bør passe din hudtype. Da må du finne ut hva slags hudtype du har, og så hva slags hudtype sminken du vurderer passer for. Dette er litt arbeid, men sparer deg for å teste alle de tingene som helt sikkert ikke passer deg. Sminke må alltid fjernes om kvelden, sminke som ikke fjernes gir uren hud. Ha gode rutiner for hudpleie tilpasset din hud. Dette er enda viktigere enn å finne rett sminke. Anonymkode: 82e08...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Sliter selv med dype betente kviser og svarte prikker, eller grå prikker med andre ord som er en annen variant som er vanskelig å klemme ut, er mindre synlig og er tilbakevendende. Har fet underhud og tørr overhud. Brukte først Kanebo pudder i fast form da dette ble anbefalt av hudlege. Den dekket ikke så bra og laget litt kladdete farge. Etter mange år leste jeg en test av pudder og skiftet til Jane Iredale fast pudder og sånn hudfarget krem å ha under den (vet ikke hva sånt heter). Kanebo inneholdt en ingrediens som ikke var helt bra, og Jane Iredale hadde ingen negative ingredienser (den eneste i testen uten negative ingredienser). Den har virket veldig bra på min hud. Den dekker bra og jeg har ikke merket at denne har påvirket huden. Bruker også spray av Jane Iredale som setter sminken. Den skal roe ned huden og inneholder bare naturlige milde ingredienser. Huden har ikke blitt påvirket av disse produktene. Anonymkode: c227d...e6e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 Google "ingredients to avoid in makeup " og "list of makeup ingredients who breakout skin" Det er sinnsykt mange ingredienser, og det finnes flere sider som rangerer "kvisefaren" fra 1-3 og alle produktene med tre bør man styre unna. Alle med 1-2 bør man styre unna med sensitiv hud. Jeg har selv sensitiv hud og innså ikke at det var pga sminken min før jeg ble voksen og en hudlege anbefalte meg organiske sminkeprodukter . Da ble huden min så fin som bare det, og nå får jeg kviser igjen med en gang om jeg bruker produkter som har alkohol, silikon og andre ting i seg. Unngår alt som starter på oxi- , ethyl- , methyl-, propyl- , alt som slutter på -xane , og alt som har en ingrediens med noe med -akryl-/acrylic i ordet. Anonymkode: d686f...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå