AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Jeg har havnet midt i et venninnedrama uten viten og vilje. Jeg kjenner begge to, er bare omgangsvenn med en av disse, la oss kalle henne Anna, men møter den andre på daglig basis, la oss kalle henne Anita. Disse to er i slekt, og har kjent hverandre bestandig. Anna ønsker ikke mer kontakt med Anita, fordi hun orker ikke dramaet. Anita kontakter da meg på en daglig basis og spør og graver om Anna, forteller hvor slem Anna har vært mot henne osv. Jeg har sagt hele tiden at dette må hun ta opp med Anna, ikke med meg. Anna blir irritert over at jeg ikke ser hennes side av saken og vil ta parti med henne. Jeg aner ikke om påstandene er sanne, for jeg vet at hun kan være litt "fargerik" med sannheten fra tidligere. I går ringte hun igjen, samme våset som tidligere, og da ble jeg så irritert at jeg måtte fortelle henne at det faktisk ikke var mitt problem, og hun må slutte å ringe meg for jeg er ikke interessert. Dette er et menneske jeg er nødt til å omgås daglig, og fortsatt har hun ikke tatt poenget mitt, selv om hun har sluttet å ringe. Hun maser og gnager om det samme, og nå har jeg begynt å ignorere henne, fordi jeg ikke gidder å høre. Nå mistenker jeg at jeg også blir utsatt for svertinga hennes, men uten at det plager meg så mye. Jeg er en veldig fredelig person, jeg lager ikke bråk, men jeg er heller ikke redd for å si ifra. Men å si ifra til dette mennesket er å be om bråk. Hun tar alt personlig, og begynner med en gang å gå i forsvar å ta opp gamle ting. Nå er jeg så drita lei dette mennesket, og hater tanken på å måtte snakke med henne. Hvor hardt må jeg si ifra slik at hun forstår, men samtidig unngå å skape enda mer bråk? Anonymkode: 13ec4...b3e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 jeg vet ikke om jeg har gode råd; prøver selv å motivere meg til å bryte kontakt med en drama queen veninne. prøver nå i første omgang å ikke respondere på daglige tlf/mld. og kommer til å si eg jeg ikke klarere alt dramaet, fordi det påvirker meg negativt. følger denne tråden! Anonymkode: 6f4db...3f6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Først snakker du om to ulike. Så snakker du kun om en. Det er umulig for oss å vite hvem du skriver om siste del av innlegget. Anonymkode: 9f69e...322
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Først snakker du om to ulike. Så snakker du kun om en. Det er umulig for oss å vite hvem du skriver om siste del av innlegget. Anonymkode: 9f69e...322 Beklager, gikk litt i surr med fiktive navn. Anita er den som konstant kontakter meg, og som jeg må omgås daglig. Hun er ikke venninnen min, kun en bekjent. Anonymkode: 13ec4...b3e
Gjest Eltele Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Først snakker du om to ulike. Så snakker du kun om en. Det er umulig for oss å vite hvem du skriver om siste del av innlegget. Anonymkode: 9f69e...322 Ja det gjør Ts. Atte hæ? Jasså? Sier du det ja. Ikke bra. Enig med deg. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har havnet midt i et venninnedrama uten viten og vilje. Jeg kjenner begge to, er bare omgangsvenn med en av disse, la oss kalle henne Anna, men møter den andre på daglig basis, la oss kalle henne Anita. Disse to er i slekt, og har kjent hverandre bestandig. Anna ønsker ikke mer kontakt med Anita, fordi hun orker ikke dramaet. Anita kontakter da meg på en daglig basis og spør og graver om Anna, forteller hvor slem Anna har vært mot henne osv. Jeg har sagt hele tiden at dette må hun ta opp med Anna, ikke med meg. Anna blir irritert over at jeg ikke ser hennes side av saken og vil ta parti med henne. Jeg aner ikke om påstandene er sanne, for jeg vet at hun kan være litt "fargerik" med sannheten fra tidligere. I går ringte hun igjen, samme våset som tidligere, og da ble jeg så irritert at jeg måtte fortelle henne at det faktisk ikke var mitt problem, og hun må slutte å ringe meg for jeg er ikke interessert. Dette er et menneske jeg er nødt til å omgås daglig, og fortsatt har hun ikke tatt poenget mitt, selv om hun har sluttet å ringe. Hun maser og gnager om det samme, og nå har jeg begynt å ignorere henne, fordi jeg ikke gidder å høre. Nå mistenker jeg at jeg også blir utsatt for svertinga hennes, men uten at det plager meg så mye. Jeg er en veldig fredelig person, jeg lager ikke bråk, men jeg er heller ikke redd for å si ifra. Men å si ifra til dette mennesket er å be om bråk. Hun tar alt personlig, og begynner med en gang å gå i forsvar å ta opp gamle ting. Nå er jeg så drita lei dette mennesket, og hater tanken på å måtte snakke med henne. Hvor hardt må jeg si ifra slik at hun forstår, men samtidig unngå å skape enda mer bråk? Anonymkode: 13ec4...b3e Kan du ikke bare si at du syns det er slitsomt og at de burde bli venner igjen? Men hvem er det som begynner å bråke mot og med deg? Hvem av dem? Ikke særlig feminint det da. Syns damer (og menn) skal være venner i disse dager, særlig i disse «22 juli dager». Endret 7. januar 2018 av Eltele
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 Dette er om hvordan takle narsissister, men det kan kanskje funke for henne også Anonymkode: 43889...364
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå