Jette10 Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 (endret) Er i en fortvilet situasjon, før jul hadde vi eksamen i for m at 2 studenter sammen laget en "mini" bachelor. Fant problemstilling, fikk gode tilbakemeldinger på midtvurdering. I kveld står det "ikke bestått".Samarbeidspartneren min har forstatt ikke fått opp noe hos seg på sin studentweb. Det er også 2 andre som har samme beskjed som meg, og statistikken viser at 4 strøk. Karaktersettingen skal være A-F. Vi har lest igjennom oppgaven utallige ganger og kan ikke forstå hvorfor vi ikke har karakter. Vi ventet oss en c eller i bestefall b. Veilederen vår er også vår kontaktlærer for studieprogrammet, og sensor på denne eksamnen. Noen som har opplevd lignende eller har råd å komme med? Får heller ikke kontaktet skolen før mandag. Alles erfaringer, tips og råd mottas med takk! Endret 7. januar 2018 av Jette10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Ikke for at jeg tror at noen med vilje gjør det; men kan dere vere tatt i plagieringskontroll? Har dere en skikkelig kildehenvisning? Eller kan det være en feil? Kjenner ei som på matteeksamen fikk feil karakter. De bytta om to personer. Han fikk 5 hun fikk ... 2 eller kanskje stryk... Hu spurte lærer, han leste over eksamen hennes og sa til henne "du må klage!" "Dette stemme ikke!" Anonymkode: 5eec9...4bb
Jette10 Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke for at jeg tror at noen med vilje gjør det; men kan dere vere tatt i plagieringskontroll? Har dere en skikkelig kildehenvisning? Eller kan det være en feil? Kjenner ei som på matteeksamen fikk feil karakter. De bytta om to personer. Han fikk 5 hun fikk ... 2 eller kanskje stryk... Hu spurte lærer, han leste over eksamen hennes og sa til henne "du må klage!" "Dette stemme ikke!" Anonymkode: 5eec9...4bb Vi har vært nøye med å dokumentere all direkte avskrift ( definisjoner, statistikk, lover )med riktig kildehenvisning etter Apa standard. Og også passet på å ikke overstige 10% av den totale teksten. Brukt enormt mye tid generelt på oppgaven for å ha rød tråd, drøfting osv..
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Akkurat nå, Jette10 skrev: Vi har vært nøye med å dokumentere all direkte avskrift ( definisjoner, statistikk, lover )med riktig kildehenvisning etter Apa standard. Og også passet på å ikke overstige 10% av den totale teksten. Brukt enormt mye tid generelt på oppgaven for å ha rød tråd, drøfting osv.. Da er det bare å vente på dagslys og sende en mail å spørre om begrunnelse På universitetsnivå (om ikke annet også) har du alltid krav på begrunnelse, uavhengig av karakter. Stryker du har du krav på å bite hvorfor. Trodde du at du skulle få en A, men fikk en B kan du spørre om begrunnelse på det... osv... er det eneste som faktisk vil gi deg et svar, du kN synse så mye du orker, men beste måten p ikke bli gal på er å spørre Anonymkode: 5eec9...4bb 3
Jette10 Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2018 Sant, vi får sende en mail å høre.. blir nervepirrende å vente til mandag😕
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 12 minutter siden, Jette10 skrev: Sant, vi får sende en mail å høre.. blir nervepirrende å vente til mandag😕 Vet det mest sannsynlig ikke hjelper: men akkurat nå er det faktisk ingen verdens ting du kan gjøre. Går jo ann å spørre bekjente eller familie om de kunne lest gjennom oppgaven og sagt litt hva de tenker Anonymkode: 5eec9...4bb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 Bare be om begrunnelse så raskt som mulig, på noen skoler er dette 2 klikk og utfylling av et skjema så veldig lettvindt. Ville også sendt mail/ringt til veileder på mandag for å finne ut hva som har hendt. Anonymkode: b9533...d58
Påfugl Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, Jette10 skrev: Vi har vært nøye med å dokumentere all direkte avskrift ( definisjoner, statistikk, lover )med riktig kildehenvisning etter Apa standard. Og også passet på å ikke overstige 10% av den totale teksten. Brukt enormt mye tid generelt på oppgaven for å ha rød tråd, drøfting osv.. Hva med parafrasering da? På mitt studie er manglende referanser på parafrasering plagiat. Eller går du juss? Det er eneste linjen jeg har hørt at det ikke er vanlig. Har dere med referanseliste? Hvordan leverte dere, var det digital levering der den som ikke har fått karakter leverte og kan ha glemt å legge dere til?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 Jeg ville ha bedt om begrunnelse og sendt inn klage umiddelbart. Dette tar gjerne litt tid, så det er fint å få i gang prosessen så raskt som mulig. Anonymkode: 3dc60...624
Suppetuppe Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 Du taper ingenting på å klage når du først har fått stryk. Når du klager, er det en ny sensor som vurderer oppgaven og du kan dermed få et helt annet resultat. Vet om flere som har klaget på både C og B og endt opp med stryk, så det kommer veldig ann på sensoren du får!! Ganske sikker på at det går ann å gå fra stryk til hvertfall bestått, men du må klage! Hvis det likevel skulle vise seg at oppgaven deres ikke er bra nok, (altså det hender jo at man misforstår en oppgave), så får dere bare bite tennene sammen og konte dessverre :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå