Gå til innhold

Far til barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vil gjerne høre erfaringene deres for de som har vært gjennom det, hvordan det er med far til barnet deres. 

Jeg er blitt gravid med nå exen min da han ikke vil ha noe med meg og barnet å gjøre. Ingen annen grunn enn at han bare ikke er klar og ikke vil. 

Jeg vil gjerne høre med dere om dere som har opplevd noe lignende hvordan deres situasjon er nå? Om han har forandret mening eller om han enda står fast ved det? Evt hva som gjorde at han forandret mening og tips osv. Jeg er midt opp i alt dette nå ig føder om ikke så lenge og han har enda ikke tatt kontakt. Hva kan jeg gjøre for at han kanskje skal forandre mening ? Fortell deres historier helst utfyllende. 

Dette er min første gang her så vet ikke helt hvordan dette foregår så vær tålmodig med meg hvis jeg har gjort noe feil og takk til dere som vil dele erfaringer og dere som gir tips og hvis det er noen menn her som har opplevd det å bli pappa uten å ville det, vil gjerne høre deres tanker og følelser ang dette, og hva dere evt har gjort osv. Takk for svar 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han jeg er sammen med har et barn med en av sine ekser.

De hadde vært sammen i etter da hun uten å si noe sluttet på P-piller.

han ville ikke ha barn, og sa at når hun helt alene tok avgjørelsen fikk hun også være alene med barnet. 

Far og barn har etter 10 år ingen kontakt og han har ikke behov for å ha barnet i livet sitt, men barnet er velkommen til å komme til han den dagen han ikke trenger å forholde seg til moren.

Anonymkode: bc446...660

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og en sånn mann fant du attraktiv?

Anonymkode: 7c73c...c1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg er sammen med har et barn med en av sine ekser.

De hadde vært sammen i etter da hun uten å si noe sluttet på P-piller.

han ville ikke ha barn, og sa at når hun helt alene tok avgjørelsen fikk hun også være alene med barnet. 

Far og barn har etter 10 år ingen kontakt og han har ikke behov for å ha barnet i livet sitt, men barnet er velkommen til å komme til han den dagen han ikke trenger å forholde seg til moren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Jente25år skrev:

Hei

Jeg vil gjerne høre erfaringene deres for de som har vært gjennom det, hvordan det er med far til barnet deres. 

Jeg er blitt gravid med nå exen min da han ikke vil ha noe med meg og barnet å gjøre. Ingen annen grunn enn at han bare ikke er klar og ikke vil. 

Jeg vil gjerne høre med dere om dere som har opplevd noe lignende hvordan deres situasjon er nå? Om han har forandret mening eller om han enda står fast ved det? Evt hva som gjorde at han forandret mening og tips osv. Jeg er midt opp i alt dette nå ig føder om ikke så lenge og han har enda ikke tatt kontakt. Hva kan jeg gjøre for at han kanskje skal forandre mening ? Fortell deres historier helst utfyllende. 

Dette er min første gang her så vet ikke helt hvordan dette foregår så vær tålmodig med meg hvis jeg har gjort noe feil og takk til dere som vil dele erfaringer og dere som gir tips og hvis det er noen menn her som har opplevd det å bli pappa uten å ville det, vil gjerne høre deres tanker og følelser ang dette, og hva dere evt har gjort osv. Takk for svar 

Her er omstendighetene viktig.

Var barnet planlagt, og han har forandret mening?
Ble du uplanlagt gravid, og han syntes det var greit, men forandret mening etter en tid?
Ble du uplanlagt gravid, og han sa med en gang at dette var noe han ikke ville være med på?

Ved de to første scenarioene handler det mest sannsynlig om panikk.  "Hva har jeg begitt meg ut på?  Jeg er ikke klar for dette!", og da kan det hende at han kommer tilbake/vil ha kontakt med barnet når han får samlet tankene.

Ved det siste scenarioet er sannsynligheten stor for at han ikke vil ha noe med barnet eller deg å gjøre videre.

Jeg har sett begge deler.
Det verste som kan skje, er at han sier først at han ikke vil ha kontakt, så får han ny kjæreste som sier "jeg vil ikke være sammen med en mann som ikke tar ansvar for barnet sitt", og så krever han samvær for å beholde kjæresten, men samværet brytes umiddelbart når forholdet med den nye kjæresten er over.  (Og slik til-og-fra-oppførsel fortsetter frem til han etablerer seg, noe som blir veldig ustabilt og utrygt for barnet og deg selv)

Anonymkode: 2e82c...c49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville vært mer skeptisk til kjerringa... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...