AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 noen som har erfaring med tolvon mot søvnvansker? skal ta 10 mg, så det er for liten dose til å hjelpe mot depresjon, men bare søvnen blir bedre avtar gjerne depresjon og. hører gjerne andres erfaring med denne medisinen☺️ Anonymkode: 33266...775
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 Går drastisk opp i vekt veldig veldig fort av den. Anonymkode: 9f199...3ed 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 Denne tråden blir nok stengt. Jeg ble bare sliten av det og trengte mer og mer for å sove, Til slutt sa legen stopp, da jeg hadde kommet opp i en veldig stor dose (som jeg ikke husker) uten å få sove. De første månedene sov jeg med en gang, gjerne et døgn og var veldig sliten.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Vær obs på vektøkning hvis du starter opp med tolvon. Ikke prøvd den selv, men legen nevnte den ifm med søvnvansker og han sa at kraftig vektoppgang er ei bivirkning. Så helt uaktuelt for meg. Er slank og vil ikke ende opp som feit. Anonymkode: 3541f...d0e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 hm...dette tok jeg opp med legen pga jeg vet jeg blir deppressiv vedvektoppgang. fikk beskjed om at så lenge jeg ikke spiste mer ville det gå bra, og at det uansett var en sjelden bivirkning Anonymkode: 33266...775
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hm...dette tok jeg opp med legen pga jeg vet jeg blir deppressiv vedvektoppgang. fikk beskjed om at så lenge jeg ikke spiste mer ville det gå bra, og at det uansett var en sjelden bivirkning Anonymkode: 33266...775 Vektoppgang er ei vanlig bivirkning.. Anonymkode: 3541f...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #7 Skrevet 6. januar 2018 sjelden på akkurat tolvon, ellers er det jo en vanlig bivirkning på ad-medisiner Anonymkode: 33266...775
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 På Tolvon så står alle bivirkningene under "ukjent frekvens" og der står også vektøkning. Så man kan ikke si hva som er vanlig og uvanlig. Som jeg kjenner til så er det veldig vanlig å legge på seg av Tolvon, som de fleste andre antidepressiva. Dessverre. Derfor nekter jeg å gå på noe sånt, selv om det hadde vært lurt. Å legge på meg er ikke et alternativ, da blir jeg mer deprimert. Anonymkode: 885ab...1ed
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 Har hittil ikke hørt om et tilfelle der noen ikke har gått opp av tolvon. Finnes sikkert, Men det er virkelig en utrolig vanlig bivirkning. Anonymkode: 9f199...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #10 Skrevet 6. januar 2018 Synes de hjalp jeg. Hadde hangover dagen etterpå, men fikk i det minste sove. De hjalp også mot depresjonen jeg hadde da. Kan ikke huske noe vektoppgang. Anonymkode: 85e24...38a
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vektoppgang er ei vanlig bivirkning.. Anonymkode: 3541f...d0e Mener du sult? For ja man får mer apetitt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hittil ikke hørt om et tilfelle der noen ikke har gått opp av tolvon. Finnes sikkert, Men det er virkelig en utrolig vanlig bivirkning. Anonymkode: 9f199...3ed Jeg har ikke gått opp et gram på Tolvon. Har vært oppe i 30 mg per dag og medisinen har hjulpet masse. Har en depresjon som er preget av urolighet og angst, og denne medisinen hjelper på dette. Har også fått god søvn for første gang i mitt voksne liv. Men ja, ingen endring i vekt eller appetitt. Anonymkode: 134d7...065
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #13 Skrevet 7. januar 2018 Fikk også denne utskrevet av lege mot søvnvansker, og den funker skikkelig. Sover tungt gjennom hele natten mot 5 timers urolig søvn tidligere. Kjenner meg litt groggy på morgenen, men det går fort over. Ingen bivirkninger. Det med at noe går opp i vekt skjønner jeg ikke helt. Jeg gikk ned i vekt da søvnen ble bedre. Anonymkode: f1e83...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #14 Skrevet 7. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk også denne utskrevet av lege mot søvnvansker, og den funker skikkelig. Sover tungt gjennom hele natten mot 5 timers urolig søvn tidligere. Kjenner meg litt groggy på morgenen, men det går fort over. Ingen bivirkninger. Det med at noe går opp i vekt skjønner jeg ikke helt. Jeg gikk ned i vekt da søvnen ble bedre. Anonymkode: f1e83...dd4 jeg la på meg syv kilo på tre uker når jeg begynte på tolvon, så for meg passet den ikke, og jeg tror vektoppgang er ganske vanlig. Men det finner du ikke ut av før du prøver den. Om du merker økt matlyst, er det jo bare å slutte på den før kiloene siger på. Anonymkode: 12d1e...bd5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #15 Skrevet 7. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg la på meg syv kilo på tre uker når jeg begynte på tolvon, så for meg passet den ikke, og jeg tror vektoppgang er ganske vanlig. Men det finner du ikke ut av før du prøver den. Om du merker økt matlyst, er det jo bare å slutte på den før kiloene siger på. Anonymkode: 12d1e...bd5 Den var ment adressert til trådstarter Anonymkode: 12d1e...bd5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #16 Skrevet 7. januar 2018 så du la på deg fordi du spiste mer, ikke pga virkestoff i tabletten som fucket opp metabolismen(eller hva det nå sies)? jeg trener og har fast spisemønster, så det skal gå greit. Anonymkode: 33266...775
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #17 Skrevet 7. januar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: så du la på deg fordi du spiste mer, ikke pga virkestoff i tabletten som fucket opp metabolismen(eller hva det nå sies)? jeg trener og har fast spisemønster, så det skal gå greit. Anonymkode: 33266...775 Problemet er at man blir så inni hampen sulten. Man tenker bare på mat, hele tiden. Sulten, sulten, sulten. Er bare grusomt å gå å være sulten og tenke på mat hele tiden. Anonymkode: 885ab...1ed
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #18 Skrevet 7. januar 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at man blir så inni hampen sulten. Man tenker bare på mat, hele tiden. Sulten, sulten, sulten. Er bare grusomt å gå å være sulten og tenke på mat hele tiden. Anonymkode: 885ab...1ed Veldig mange som ikke opplever dette. Anonymkode: 134d7...065
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #19 Skrevet 7. januar 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange som ikke opplever dette. Anonymkode: 134d7...065 Det er jo veldig fint for dem, men det er dessverre en veldig vanlig bivirkning av de aller fleste antidepressiva. Det er jo bare å se her inne hver gang det dukker opp en tråd om antidepressiva. Anonymkode: 885ab...1ed
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #20 Skrevet 12. januar 2018 Jeg gikk for flere år siden på 10 mg Tolvon. Den hadde svært god effekt på søvnen. Hangover dagen derpå er vanlig i begynnelsen, og går over etter litt tids bruk. Jeg la også på meg, men for meg var det helt avgjørende å få sove den perioden, så det fikk jeg bare tåle. Anonymkode: 43cda...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå