Gjest Seleena Skrevet 5. februar 2005 #1 Skrevet 5. februar 2005 Korleis er ditt forhold til dine søsken?
*M* Skrevet 5. februar 2005 #2 Skrevet 5. februar 2005 Har en yngre søster og vi har et veldig godt forhold. Vi er ikke så mye ute på byen å slik sammen, men vi handler, går ut og spiser osv. Jeg kan snakke med henne om alt og hun vet hun alltid kan komme til meg. Vi har hatt våre perioder med krangler, men ingen av oss er langsinte.
Samantha Skrevet 5. februar 2005 #3 Skrevet 5. februar 2005 Eg har 4 søsken og har veldig forskjellig forhold til alle sammen, pga alder og sånn. Storesøster, 13 år eldre: Ho er døv og flytta vekk før eg var født, så vi har aldri vore spesielt nære. Ho bur i Trondheim, så eg ser ikkje ho så ofte. Men vi har bra forhold. Kanskje særlig pga ho har to ungar (16 og 11 år) og dei er eg veldig nærme. Dei ringer meg heile tida og sånn. Storebror, 11 år eldre: Bur i Oslo, så han ser eg oftare. Han er typisk sånn som hjelper meg med alt mulig, lånar meg pengar og sånn. Storesøster, 10 år eldre: Samme som broren min egentlig. Bur alltid ho ho når eg er i Oslo.Dessuten har ho har to nydelige gutar :-) Lisjesøster, 2,5 år yngre: Kjempegod venn. Vi bur på samme plass og er masse ilag. Vi har liksom "vokst opp" ilag, mens dei tre andre vokste opp ilag, så vi har alltid vore nærme. Har ikkje krangla på 10 år trur eg :-) Alt i alt så har eg et godt forhold til alle 4 Syns det er kjempefint med eldre søsken som "veit alt" og det er kjekt med ei på samme alder. Veldig glad eg ikkje er enebarn!
Arkana Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har en tre år yngre bror og vi har et svært godt forhold og liker å gjøre ting sammen. Han har helt nylig flyttet til Oslo og jeg ser veldig fram til å kunne treffes oftere (han bodde tidligere i hjembyen vår i Nord-Norge).
Gjest Gjesten Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 Det er supert!! Har lillebror på 20 som meinar at ungdom skulle berre hatt eldre søsken og ikkje foreldre Han på 25 er gift og sånn, men han ringer meg framleis nesten kvar fest for å fortelle meg kor masse eg betyr for han... Og så ringer eg på søndag for å fortelle kor utruleg dårleg eg er Kjekke begge to, ville aldri vore uten dei!!
Gjest Seleena Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 Grunnen at eg spør er fordi eg er så misunnelig på dei som har fleir søsken. Eg har kun ei søster og ho studerar på andre kanten av landet og er sambuar. Vi har eit ok forhold. Snakkar om alt på telefonen, men når ho kjem heim til sommaren så brukar ho kun sommaren til jobbing og sambuaren. Saknar søsterforholdet vårt som vi hadde før..... Ho har bedt meg fleir gonger, men det er jo denne økonomien då..... Ein anna grunn er at vi er ganske forskjellige og. Einaste interessa vi deler er reising og telemarkski. Ingen sånne daglegdagse ting om dåke skjønnar. Ho elskar å gå tur i fjell, mens eg kunne tenkt meg på sjøen for å stå på vannski. Ho likar å gå på kafe mens eg vil helst på kino.. sånne ting. Blir aldri enige, og då resulterar det berre at eg er med mine vennar, og ho med sambuaren. Trur eg skal skrape inn pengar og reise til ho.
Windy Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har fått mange søsken etterhvert, har foreldre som skilte seg da jeg var liten. Men de er for små enda, til at vi har dannet skikkelige søskenforhold. Dessuten så har jeg jo flyttet langt fra de alle sammen... Gleder meg til de blir eldre
@riel Skrevet 5. februar 2005 #8 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har et greit forhold til lillesøster, men siden hun er 9 år yngre føler jeg at det ikke er så stor connection der enda. Hun er 12 år nå, så av og til ta jeg henne med på shopping, kino o.l, men jeg gleder meg til hun blir litt eldre, og vi får litt mer til felles. Da kan vi snakke bedre sammen, og finne på mer sammen Har en bror jeg sjelden ser. Han bor i Spania, og jeg har derfor lite kontakt med han. Men jeg gleder meg alltid til å se han når jeg er i Spania:)
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #9 Skrevet 5. februar 2005 Halvstoresøster som er åtte år eldre ser jeg to ganger i året og har null kontakt med ellers. Min elskede søster som er to år yngre enn meg er jeg veldig glad i, og ungene mine forguder henne. Vi har kontakt minimum to tre ganger pr uke, som regel treffes vi flere ganger i måneden. Min minste søster bor hos Gud......... Men jeg fikk 24 år sammen med henne, som har betydd alt for meg
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2005 #10 Skrevet 5. februar 2005 Har to eldre brødre, og det er 7 år i mellom oss alle og jeg er yngst, begge to har flyttet til Oslo og har ikke sett han ene på ca 1 år og han andre siden jul, greit nok forhold men kjenner dem jo nesten ikke :-? Men hater dem ikke heller akkurat da
LilleBille Skrevet 5. februar 2005 #11 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har en eldre søster som jeg har et veldig bra forhold til. Vi vet alltid at den andre stiller opp - uansett hva det gjelder - og har kontakt flere ganger i uken.
koldbruna Skrevet 5. februar 2005 #12 Skrevet 5. februar 2005 Min biologiske søster er 7 år eldre en meg.Vi har aldri hatt noe god kontakt,men ringes og sender sms av og til. Mine 4 fostersøsken derimot har jeg kjempe god kontakt med og ser på som mine søsken. .*k* like gammel som meg.Gift og 4 barn.Hun er ei kjempe jente som jeg er stolt av å si at hun er fostersøstera mi. *B* er året yngre en meg,vi gikk i samme klasse,og er gode venner.Hun var forloveren min da jeg giftet meg.Hun er gift og har 2 barn. *A* er lillebroren min og som jeg er kjempeglad i han.Han er 23 og nettopp kjøpt seg gård. *R* er lillesøsteren jeg alltid har ønsket meg og hun er 12 år.Hun og jeg har ett spesielt forhold til hverandre og gjensynsgleden er stor hver gang vi treffes. Koldbruna
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #13 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har tre søsken; Eldstesøsteren min som er 3 år eldre, min rake motsetning, har et ok forhold til henne, men har slått meg til ro med at jeg ikke kan stole på henne. Snakker med henne på telefon 1-2ganger i mnd. Broren min, 3 år yngre, han og jeg er veldig like så vi forstår hverandre veldig godt. Stoler helt og holdent på han. Snakker med ham over internett sånn nå og da. Vesla, 16/17år yngre - sannsynligvis den eneste som har meg som idolet sitt, hehe..Snakker med henne på telefonen 1gang i uka. Alle bor i samme området som mine foreldre, så jeg ser de alltid når jeg drar hjemover, noe som er altfor sjeldent.
nallemaja Skrevet 5. februar 2005 #14 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har "hata" søstera mi hele livet, men etter hun fikk unge ble hun plutselig både snill og omtenksom(hm..iallefall i forholdt til hvordan hun har vært). Vi snakker godt sammen, og har det gøy, og besøker hverandre en gang i året, og treffes hjemme hos foreldrene våre til jul, påske og sommer. Men hun sier alt videre og er ikke så veldig til å stole på, og skal alltid bestemme over alle i familien, inkludert mamma og pappa og ungene MINE...så selv om vi har et greit forhold liker jeg henne på en måte ikke... hadde aldri i verden ville blitt kjent med henne om hun ikke var søstera mi for å si det sånn...
Gjest Embla s Skrevet 5. februar 2005 #15 Skrevet 5. februar 2005 Jeg omgås lite med mitt søsken, men når vi først møtes er vi på nett med en gang Det er godt å ha en person man VET at er der når det trengs, og som man VET bryr seg og er glad i seg. Savner å ha søsken som er mer jevnlig tilstede i livet mitt, men annen familie og venner kompanserer for dette
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #16 Skrevet 6. februar 2005 Tja, har ingen jeg, så mitt forhold til søsken er vel ganske fraværende? Til trådstarter: Gled deg over den søsteren du har, ta vare på henne og tenk deg hvordan det ville være å IKKE ha henne!
Gjest Mrs. Potter Skrevet 6. februar 2005 #17 Skrevet 6. februar 2005 Har en lillesøster som er 9 år yngre enn meg. Vi har kjempegod kontakt og treffes ofte.
Brunhilde Skrevet 6. februar 2005 #18 Skrevet 6. februar 2005 Jeg har tre søsken og snakker stor sett med alle en gang eller to i uka. Vi bor i samme by, så vi sees forholdsvis ofte selv om vi alle har familie og jobb og vårt å styre med. Alle kommer til meg i dag med barn og ektefelle for å feire bursdag. Det blir koselig.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #19 Skrevet 6. februar 2005 Søsteren min er 19 år (jeg er 25) og vi har fått super kontakt nå de to siste årene. Har ikke alltid vært slik. Broren min er 15 år yngre, og jeg er en slags reservemor for ham. Godgutt.
Adonia Skrevet 6. februar 2005 #20 Skrevet 6. februar 2005 jeg har tre søsken, alle yngre enn meg. bor enda hjemme, så ser dem jo alle hver dag. søster (2,5 år yngre enn meg): ganske godt forhold. har aldri kranglet noe spesielt, men er ikke sånn at vi snakker sammen om alt mulig. søster (8 år yngre enn meg). er såpass mye yngre at forholdet blir annerledes enn med de andre søskene som er nærmere i alder. bror (4 år yngre enn meg). skikkelig dårlig forhold. han er i den verste tenåringsalderen med ADHD, frekk og jævli. så føler forholdet bare blir dårligere og dårligere.han kan være grei en dag, men så kommer det ti dager hvor han er helt forferdelig. vi krangler masse, sist gang vi sloss brakk jeg et ribbein. :veldigsur:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå