Gå til innhold

Hyler som en stukken gris, hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp min lille tempraments fylte 4 åring, hyler så vi blir nesten gal her alle sammen. Hun har alltid vært ei frøken med stooort temprament,så det er ingen ting nytt.Men nå har hun lagt seg til ei forferdelig hyling for alt og ingen ting. Den minste lille ting kan resultere i et utbrudd :evil: Og selvfølgelig spesielt om hun ikke får viljen sin. Begynner og bli temelig slitsomt på oss andre i huset :( Noen som har hatt dette problemet, og som har noen gode råd å komme med?

Noget oppråd mor med vondt i hode :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la henne oppnå noe som helst med hylingen! Da blir det baare ennå verre!!!!!

Så lenge hun hyler, blir det ingenting. Etterhvert lærer hun, men det kan være slitsomt for ørene....

Gjest Madam Felle
Skrevet

Minsten her i huset var sånn, og jeg sa han fikk gå på rommet sitt til han ble ferdig. Han kan hyle fortsatt ( men ikke like ofte), men nå går han på rommet med en gang. :ler:

Skrevet

Å tro meg den metoden er utprøvd.Med ikke noe særlig resultat. Glemte vel kanskje å si at dette er en meget utholdende og "sterk" frøken. Hun kan holde på rimelig lenge før hun gir seg. Vi har prøv å sende på rommet, ikke gi oppmerksomhet og alle disse "vanlige" rådene. Men ingen ting ser ut til å hjelpe :-?

Men som sagt takknemlig får råd både fra lenej og andre :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Brøl tilbake? :wink:

Har en slik en jeg og. Brøler så jeg kan bli gal i perioder. Ingenting ser ut til å nytte. Så dersom du kommer opp med noe som virker la meg få vite det!

Skrevet

Vi sender frøkna på rommet vi og men øra lider likevel :roll: Å mors tolmodighet med dette begynner å rakne. Trodde kanskje tempramentet skulle roe seg litt med alderen,og at hun ville lære seg og tøyle det....men nei :-( Hvor lenge varte denne peroden med din madam felle?

ørepropper ønskes kjøpt :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Snakket med en venninne igår om dette her,hun satt sin 4 år gamle datter i trappen i 2 min hver gang hun begynte sånn, det hjalp.

For bare man er konsekvent og gjør det samme hver gang så er det ingen som liker å sitte for seg selv.

Skrevet

Ler godt her nå dry :hoho::hoho:

Har prøvd den å, men min kjære samboer syns nok det ble litt mye skriking med oss begge :roll: Så jeg ga meg med det. På den andre siden så hylte jeg vel mer en jeg brølte så kanskje jeg ska prøve det :ler:

Den er grei kommer en løsning så skal du få den dry.

Skrevet

Hi hi, nå brøøøølte jeg,jaggu ble hu stille et øyeblikk i alle fall. så litt sjokkert ut gitt :-)

Men dry får du ikke vondt i halsen,det gjorde jeg :wink:

Får forsette å prøve kanskje det hjelper? blir kanskje fri for samboer i samme vendinga men :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når h*n ser sjokka ut så må du prøve å forklare at brøling egenlig ikke er noe lurt. Fordi hun ble redd, og du blir redd når hun brøler. Gikk litt inn hjemme hos oss den der. Mamma ikke brøle, sa gutten, ja men da må ikke du brøle. Så ble vi enig om det. Så lenge det varte .. :wink:

God barneoppdragelse? Neppe..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vel igrunn ikke noen gode råd å komme med, for har vel samme problemet her... :-? Brøler tilbake av og til i ren frustrasjon, uten at det egentlig hjelper noe særlig...

Fikk bare et gullkorn på sengekanten her en kveld; vi snakket om at pappa var fryktelig sterk, hvorpå pjokken skulle trøste meg litt: "Men du mamma brøler høyest!!!" :hoho:

Håper det går over etterhvert! Og tar også imot gode råd med TAKK!

Og lykke til!

Skrevet

har samme problemet her! Men jeg har slutta å brøle tilbake, jeg sier rett og slett ingenting før han er stille en liten stund. Hvis han ikke slutter må han stå på en stol på kjøkkenet til han roer seg. dette funker faktisk(har gjort det noen uker nå), men må være veldig konsekvent! VELDIG!

Hehe, men nå har han begynt å like seg på stolen. Først blir han sint fordi han må stå på stolen, men så roer han seg, og da nekter han å gå AV stolen...så da sitter han der midt i kjøkkenet og er i veien....

sukk...gleder meg til det blir slutt på dette...og gruer meg til vesla begynner! :o

Gjest LoisLane
Skrevet

Her i huset gikk skrikeperioden over etter noen (slitsomme) uker - to, tre kanskje? Det hender fremdeles at sirena setter i gang, men på langt nær så ofte.

Hadde nesten glemt det nå, men vi gikk jo på tå hev og håpet at hun ikke skulle bli opprørt over noe.

Lykke til!

Skrevet

Har aldri hatt sirenebarn jeg, men konsekvens er det eneste som nytter på unger, veit jeg :P

Skrevet

Hei igjen. Takk for alle gode råd. Man blir vel litt opprådd i blandt og føler at man har bommet totalt med oppdragelsen :roll:

Ikke minst hjalp det mor og høre at vi er flere i samme båt. Prøvde brølingen 2 ganger i går. å det ser faktisk ut til å hjelpe,er den "stilleste" dagen vi har hatt på lenge :wink:

Selv stefar var overrasket over hvor godt det funket.

Men tror ikke mor klarer det så mange ganger om dagen heller. Tok godt på stemmebånda gitt :-?

Lurer på om det er et uttrykk for at frøkna trenger litt mer oppmerksomhet, så jeg får vel prøve å ta i litt ekstra der også.

Så nå har vi vært ute å bygd snøborg i 2 timer, og alle man storkoste seg. (selv om ongene gikk litt i veien,når mor var ivrig og ble arkitekt :hoho: ) Kan anbefales på det sterkeste, morro å være barn igjen :wink:

Så får vi se hvordan hyleprosjektet går. Lykke til dere andre å med små hylere i huset.

Skrevet
Så nå har vi vært ute å bygd snøborg i 2 timer, og alle man storkoste seg. (selv om ongene gikk litt i veien,når mor var ivrig og ble arkitekt  

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...