Gå til innhold

Hvordan få deltidsjobb når man er i full jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil altså ha en ekstrajobb i helgene for å spe på reise- og boligbudsjettet. Har søkt haugevis av jobber, men hører aldri noe. Jobber 100% som lærer, så har kun mulighet i helger, høytidsdager og ferier. Har noen noen råd til meg på hvordan jeg kan få napp? Begynner å bli desperat! Siste utvei er å gå rundt og spørre direkte i butikkene, selv om dette er noe jeg kvier meg veldig for😭

Anonymkode: a4583...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta kontakt med bolig for utviklingshemmede feks. Mangel på høyskoleutd personell der, pedagogikk er ettertraktet kompetanse 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helsevesenet? Da bør du gå innom. 

Anonymkode: f1358...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jente37 skrev:

Prøv å ta kontakt med bolig for utviklingshemmede feks. Mangel på høyskoleutd personell der, pedagogikk er ettertraktet kompetanse 👍

Å, tusen takk! Ikke tenkt på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kommunen vil vel være arbeidsgiver begge steder da, og siden du allerede jobber 100% vil du kanskje få reaksjoner...? Ikke sikker altså. Jeg jobber som vikar i to forskjellige boliger og har tippet 100% flere ganger (skrikende behov for folk, med andre ord) Aldri hørt noe jeg da, men de sier kanskje ikke noe med mindre du begynner å kreve overtid.

Anonymkode: 76712...906

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Jente37 skrev:

Så lenge man ikke har utdanning innen helse får man kun lønn som ufaglært, dersom det da ikke er utlyst spesielt etter pedagogisk utdanning, og som helgestilling eksisterer det ikke slike jobber.

Anonymkode: 925eb...20e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helgestilling hver 4. helg, men i en annen kommune enn der jeg jobber 100%. 

Det er ikke vanskelig å få helgestilling/vakter i boliger, spesielt ikke når du er lærer. 

Anonymkode: 11018...9d2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har helgestilling hver 4. helg, men i en annen kommune enn der jeg jobber 100%. 

Det er ikke vanskelig å få helgestilling/vakter i boliger, spesielt ikke når du er lærer. 

Men bare med lønn som ufaglært.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke har utdanning innen helse får man kun lønn som ufaglært, dersom det da ikke er utlyst spesielt etter pedagogisk utdanning, og som helgestilling eksisterer det ikke slike jobber.

Det stemmer ikke. Jeg har helgestilling i bolig og blir lønnet som miljøterapeut. Er utdannet lærer. Dette gjelder i flere kommuner jeg er kjent med. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man er uansett mer ettertraktet som vikar på sånne steder hvis man er høyskoleutdannet, spesielt hvis brukerne har tvangsvedtak. Høyskoleutdannede får nemlig lov å utøve tvang på lik linje som utdannet helsepersonell. Og de fleste vikarer er ufaglærte og må ha dispensasjon, noe som ikke er bare-bare.

Anonymkode: 76712...906

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Ikke alle steder det er slik. Kommer an på hva de har bruk for av kompetanse og pedagoger er ettertraktet da det i enkelte boliger kreves høyskoleutdannede ansatte pga lovkrav pga khol kap 9 feks. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykiatrisk avd, bofelleskap, ungdomsinstitusjoner. Flust a steder for en lærer å jobbe ekstra-OG få økonomisk uttelling for utdannelse 😊

Anonymkode: b3aaf...07e

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Jeg har helgestilling i bolig og blir lønnet som miljøterapeut. Er utdannet lærer. Dette gjelder i flere kommuner jeg er kjent med. 

Ikke hørt noen steder det ikke gjelder! 

Anonymkode: b3aaf...07e

AnonymBruker
Skrevet

Taxisjåfør? Må ha kurs/kjentmannsprøve da. 

Anonymkode: 6001a...07f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...