Gå til innhold

Er sykepleier, vil bli fysioterapeut..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sykepleier noen år, men det er egentlig ikke dette jeg vil. Har følt det helt siden jeg begynte på studiet, men presset meg gjennom og fullførte det likevel. Jeg tenkte opprinnelig da jeg var yngre at det var fysioterapeut jeg ville bli, men så ble jeg overtalt og påvirket til å bli sykepleier pga jobbmuligheter, videreutdanning osv. Men etter å ha prøvd ulike sykepleierjobber og ikke funnet noen videreutdanning jeg kunne tenke meg, så har jeg nå veldig lyst til å prøve å bli fysioterapeut.

Lister opp noen grunner for:

Jeg liker veldig godt anatomi og sykdomslære, (liker ikke farmakologi, medisinering, pleie osv)

Kunne tenke meg å jobbe med rehabilitering, gjenopptrening av både unge og gamle, kommunalt, på sykehus, institusjoner, alt innen helsevesenet 

Jeg er flink til å massere, har godt håndlag, flink med hendene generelt

Er flink til å snakke med andre, tillitsfull, empatisk osv (har alltid fått gode tilbakemeldinger på det både privat og på jobb, og som student)

Eneste jeg bekymrer meg for er jobbmuligheter.. men tenker at det må jo finnes en vei, dersom man virkelig vil. 

Dere som er fysioterapeuter, eller studenter, tror dere dette kunne vært noe for meg?

Er forøvrig småbarnsmor og har forpliktelser, vil det være vanskelig å kombinere med studiet?

Anonymkode: 9f400...7ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være svært vanskelig å få seg jobb som fysioterapeut. Derfor valgte jeg noe annet. Veldig leit, da det er et utrolig flott yrke, men det utdannes for mange (eller skal jeg si ansettes for få) fysioterapeuter i dag. Med din situasjon som småbarnsmor er ikke det en sjanse jeg ville tatt, det blir tre nye år på skolebenken, tapte inntekter og ikke minst studielån, for så å risikere å ikke få jobb.

Anonymkode: 34220...467

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner to personer som er fysioterapeuter, og begge måtte flytte utenfor Oslo for å få jobb. Nå vet jeg ikke om du er fra samme by, men dessverre oppfatter jeg det at det er ikke mange ledige stillinger for fysioterapeuter, med mindre de er villig til å finne jobb rundt landet.

Anonymkode: 31394...38e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...