Gå til innhold

Hvordan date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny på dating etter 10 år i forhold. Er 30. Har ikke barn og ønsker kun de som dater meg fordi de ser for seg kjærlighet. Jeg har gått på to smeller og trodd vi datet, men mannen la noe annet i begrepet enn meg. Jeg ble skikkelig knus den ene gangen. Når trekker man seg ut? Jeg vil ikke ha sex med alle jeg dater. Jeg vil egentlig vite at vi er på "same page" før sex så jeg slipper å tro at vi var på vei inn i et forhold mens mannen ikke en gang er inne på tanken. Kleint å spørre rett ut. Også veldig kleint å unngå sex i en evighet. Også dumt å ha sex hvis fyren da ser deg som sitt nye bootie call.

Hva gjør man når enkelte ikke en gang verdsetter/ vet hva kjærligheten, men kun tror på no strings attached 

Anonymkode: 653eb...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre om han er ute etter langvarig forhold eller bare kort flørt eller sex. Du som er såpass voksen må tørre å gjøre det. Og så må du ha noen dater (i hvert fall 2-3) før du har sex med dem. Slik at du vet om du liker mannen før du går til sengs med han. 

Det å date er ofte mye arbeid, tar tid og kan være langvarig jobb. Det er ikke nødvendigvis en enkel og rask vei til å finne en mann for resten av livet. Jeg har valgt å tenke at jeg kan være heldig å finne en kjæreste for en stund, og har derfor litt annet utgangspunkt for å gå inn i datingen. Da har jeg andre forventninger og andre ønsker. Det kan gjøre at man ikke blir så knust hvis det viser seg at datene ikke fører til noe..

Anonymkode: 2d27a...35f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk kvier seg for å KOMMUNISERE. En potensiell partner må man jo ikke være redd for å ta opp temaer med og si hva man tenker på, og en date skal man heller ikke være redd for å ta opp mer meningsfulle temaer som ekte kjærlighet, fremtiden, visjoner om samliv, og intensjoner for datingen. Jeg gjør dette allerede på første date, og har vi samme intensjoner for datingen, og visjoner om hvordan et fremtidig samliv vi ønsker, så fortsetter vi datingen, og etter man har blitt bedre kjent er det like viktig å snakke om følelser eller manglende følelser. Man kan ha sex når man føler seg klar for det, men er man ikke interessert i å være bare en på lista til den andre så er det jo ekstra viktig å snakke om nettopp de tingene jeg nevner, og få kartlagt hva man faktisk vil i livet (vil man det samme?) og hva man faktisk føler, eller ser for seg å føle om den andre (føler man det samme eller ser man for seg at dette kan bli noe seriøst, eller ikke?)

Jo mer åpen og direkte man er selv, jo lettere er det for den andre å kommunisere sine følelser også, er min erfaring.
Kan kanskje høres skremmende ut for noen, men blir man skremt av å være direkte og åpen om intensjoner og tanker og visjoner så er man uansett ikke klar for noe seriøst. De som vil noe seriøst selv , blir letta over at temaet kommer opp og kan snakkes om på en helt naturlig og uanstrengt måte, og det sparer begge for bortkastet tid og unødvendig såring.

Anonymkode: 63a57...fef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...