Gå til innhold

Hvilken luksus unner du deg som barnløs, eller om du var det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnløse har ikke barn som krever mye økonomisk. De har og mulighet til å disponere fritiden sin. For dere som er barnløse hva unner du deg? Feks å ligge å lese en hel dag uforstyrret, hudpleie, kino på ukedag osv? Og de med barn, hva ville du unnet deg som du savner nå? Det er ikke antatt at dere heller ville det enn å ha barna! Bare litt drømming og forde jeg bare lurer. 

Anonymkode: 9b132...1f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har barn, og om jeg var barnløs ville jeg unnet meg sushi oftere. Og hatt dager der jeg ikke gjorde annet enn å ligge i senga å lese. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, atropos skrev:

Jeg har barn, og om jeg var barnløs ville jeg unnet meg sushi oftere. Og hatt dager der jeg ikke gjorde annet enn å ligge i senga å lese. 

Hvorfor spiser du ikke sushi oftere da? 

Anonymkode: 7d173...f49

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnløse har ikke barn som krever mye økonomisk. De har og mulighet til å disponere fritiden sin. For dere som er barnløse hva unner du deg? Feks å ligge å lese en hel dag uforstyrret, hudpleie, kino på ukedag osv? Og de med barn, hva ville du unnet deg som du savner nå? Det er ikke antatt at dere heller ville det enn å ha barna! Bare litt drømming og forde jeg bare lurer. 

Anonymkode: 9b132...1f8

Som enslig har jeg strammere økonomi enn de fleste jeg kjenner med barn. Men kino på en ukedag hender jo. Det kan vel foreldre også gjøre, hvis de tar med barna eller finner barnevakt? 

Anonymkode: ae383...31b

• Liker 11
Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser du ikke sushi oftere da? 

Fordi da jeg var alene, kostet en sushimiddag meg 130-160kr. Nå koster det meg 700kr pga at hele familien vil ha.:fnise: det har jeg ikke råd til så ofte jeg har lyst på sushi 😉

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Unner meg nøyaktig det jeg vil (og har råd til, selvsagt). Alle sier jeg kommer til å få lite penger og egentid når jeg får barn, så bruker 20-åra på å reise, sove lenge, restaurantbesøk, teater, spontane turer i det fri, osv. Nyter livet til det fulle, men håper jeg får barn en dag også da :) 

Anonymkode: a5636...f7f

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke helt spørsmålet her. Jeg gjør masse hver eneste dag som jeg sikkert ikke kunne gjort om jeg hadde barn -  det er det livet jeg har og barn er ikke en relevant faktor i mine valg. At det å kunne sove lenge ville vært en luksus for mange med barn betyr ikke at det er det for meg. Det er ikke sånn at det å ha barn er standarden som alt og alle måles etter - hva jeg regner som luksus i mitt liv har ingenting med hvorvidt folk med barn kunne gjøre det samme eller ikke.

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frivillig barnløs:

Jeg sløver lenge hver lørdag og søndag morgen

Reiser bort 6-7 ganger i året

Går mye ut og spiser/drikker godt

Trener 5 dager i uken

Anonymkode: 3643f...369

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 300.000 på reising hvert år.

Anonymkode: 1d557...e4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, atropos skrev:

Fordi da jeg var alene, kostet en sushimiddag meg 130-160kr. Nå koster det meg 700kr pga at hele familien vil ha.:fnise: det har jeg ikke råd til så ofte jeg har lyst på sushi 😉

Lag sjøl :P myyyye billigere og duber garrantert helt fersk sushi 😁 vi spiser det ofte. Å det skal godt gjøres å gjøre feil 😉

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lag sjøl :P myyyye billigere og duber garrantert helt fersk sushi 😁 vi spiser det ofte. Å det skal godt gjøres å gjøre feil 😉

Joda, jeg gjør det, men er ikke alle favorittene som blir med da 😉

Skrevet
2 minutter siden, atropos skrev:

Lag selv! Ungene kan hjelpe til også. :)

---

Jeg har barn, det eneste jeg virkelig savner er spontane turer ut på byen eller til fremmede land, haha! Både med mannen og venninnene. Barn i seg selv er ingen hindring, men vi har fått to tette og jeg ammer så har jo ammet mer eller mindre sammenhengende de to siste årene og da blir det lite reising, gitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn. Setter stor pris på friheten, stilheten, roen og spontanietet jeg kan ha. Gjøre hva jeg vil når jeg vil, sove lenge, se hva jeg vil på tv. Slippe å høre på barnesanger i bilen. 

Anonymkode: 133e3...37d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover så lenge jeg vill, spiser hva jeg vill, drikker hva jeg vill når jeg vill (er motstander av alkoholdrikking med sammen med barn), kjøper det jeg vill og drar dit jeg vil når jeg vil. Det er helt innafor.

Anonymkode: 03195...5d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke helt spørsmålet her. Jeg gjør masse hver eneste dag som jeg sikkert ikke kunne gjort om jeg hadde barn -  det er det livet jeg har og barn er ikke en relevant faktor i mine valg. At det å kunne sove lenge ville vært en luksus for mange med barn betyr ikke at det er det for meg. Det er ikke sånn at det å ha barn er standarden som alt og alle måles etter - hva jeg regner som luksus i mitt liv har ingenting med hvorvidt folk med barn kunne gjøre det samme eller ikke.

Samme her.

Har man ikke barn, så har man ikke barn. Man lever jo slik man alltid har levd, som voksen i alle fall. Jeg går ikke rundt og tenker "om jeg hadde hatt barn, måtte jeg kjøpt billigere vin" eller "jeg kunne sikkert ikke spist ute så ofte om jeg hadde familie" hver gang jeg tar et valg. Like lite som jeg tenker "om jeg satt i rullestol kunne jeg ikke gjort dette". Det er ikke en faktor.

Dessuten tenker jeg at det er veldig mye som ville endret seg dersom jeg hadde barn, ikke bare det økonomiske. Jeg hadde kanskje ikke dratt ut til middag på Sawan fordi jeg ikke hadde tid? Får inntrykk av at manglende tid er like mye en faktor som økonomi for mange som har barn. Men ikke vet jeg - det er jo ikke problemstillinger jeg forholder meg til. 

Anonymkode: 1224b...3e3

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får inntrykk av at manglende tid er like mye en faktor som økonomi for mange som har barn.

Anonymkode: 1224b...3e3

Ja! Not to brag, men vi merker ikke noe på økonomien, men tid.. Vi har aldri nok tid! Sukk.

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet

Jeg er ikke barnløs. Har lyst å reise rundt på motorsykkelen min bare jeg og bestevenninnen min som jeg er så helvetes forelska i. Det kan jeg selv om jeg har barn, men det er noe annet som er i veien. Et annet menneske. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene 100 % med barn, så for min del ville jeg nytt det å ikke ha ansvar for andre enn meg selv. 

Det er vanskelig å sette seg inn i hvor ekstremt planlagt tilværelsen er, hvor mye jeg må huske på, hvordan alt kan rakne om man har glemt en ting. 

Hadde akkurat to dager alene, og det var helt sykt å kunne være 100 % impulsiv.

Kunne dusje når jeg ville, ta en plutselig øl med en venninne, gå på fest helt impulsivt, våkne opp uten å måtte løpe, fikse, mate, trøste, forhandle, stresse, gjete. 😄

Prøv et par dager alene med et barn. Eller bare en ettermiddag, så vet du hva du vil savne. 

Anonymkode: f66f5...94d

• Liker 5
Skrevet

Jobber skift, så har fri rett som det er. Nå er jeg singel også. Kan se på film og serier hele natta med lydstyrken relativt høyt oppe. Kan høre på musikk når jeg vil. Høyt. Drikke meg full når jeg vil og så lenge jeg vil. Kan gjør akkurat hva som passer meg, det er deilig. Sånn vil jeg ha det resten av livet😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...