Gå til innhold

Hva i svarte,fordømte lille helvette...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, men kjære, han var da populær i hjembygda og heelt sikkert snill innerst inne!

:roll:

Skrevet

Jeg driter langt i hvor pop han måtte værer! Sånne jævler skulle straffes etter det de har gjort og ikke hvor flinke,snille og populære de ellers er! Når fanken skal vi få et rettssystem her i landet!!!

Skrevet

Tror du straff hjelper mot en som er syk?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Tror du straff hjelper mot en som er syk?

:Nikke: Tror ikke straff er løsningen, men han burde blitt dømt til tvungen psykiatrisk behandling. Men erstatningene kunne absolutt vært høyere.

Skrevet

Jeg tror heller ikke straff HJELPER mot syke personer, men på en eller annen måte er samfunnet nødt til å reagere og straffe dem som begår slike overgrep. Det er jo faktisk uskyldige barn som får livet sitt totalt forandret og ødelagt på grunn av at slike som denne mannen!

11 måneder er jo en diger vits; det er fader meg dyrere å kjøre på rødt lys enn det er å drepe folk i dette landet!!! :evil:

Folk som misbruker barn - og særlig når det skjer gjentatte ganger og over tid - burde blitt kastrert på statens regning og deretter hengt opp etter det som henger ned. Finnes ikke tilgivelse får sånt!

Skrevet

Syk? Joda, at det er noe seriøst galt med en som gjør sånt ja, men vi skal da heller ikke begynne å sy puter under armene på denslags og si; staaakar,han er jo syk!

Hallo? Hva med de barna han gjorde dette mot? Har du noen ide om hva de gjennomgikk, gjennomgår og fortsatt kommer til å slite med i laaaang tid fremover? Noe sånt er ikke noe de "kommer over"! De kan, med god hjelp, lære å leve med det, men de kommer alltid til å slite med det. HAN har vært svært klar over hva han gjorde, at det er straffbart og hva de ungene må slite med resten av livet! Jeg NEKTER å unnskylde sånne skapninger med at de er syke!Dersom de ber om hjelp FØR de utøver sine lyster, da skal jeg gjerne stå i første rekke og gjøre alt for å hjelpe dem. Men så fort handlingen er begått; sorry da er det ikke mye medlidenhet å hente hos meg for dem lenger!

VET du egentlig hva du sier???

Gjest Bellatrix
Skrevet

Som sagt, erstatningene burde vært langt høyere. Og han burde dømmes til tvungen behandling. Selvsagt kan vi ikke godta noe sånt. Men om han sitter i fengsel i 15 år, hva da? Kanskje han begår nye overgrep etterpå?

Skrevet

Sant nok, men lange,harde straffer vil nok virke preventivt.Da gjerne i tillegg til tvungen behandling. Men her ble det ikke nevnt ett ord om behandling. Han får sitte inne i elleve måneder, og så; velkommen ut i samfunnet igjen, så du kan forsyne deg av andres unger og ødelegge de også.

Jeg finner ikke ord for hva jeg mener helst skulle vært gjort med sånne!

Dere som sier at de er syke; Prøv å forestille dere at DERES unge hadde vært utsattt for noe sånt.Prøv å forestille deg alle nettene med mareritt, den såre gråten hos en unge som ikke skjønner hvorfor noen gjorde dem så vondt, og som desperat trenger all den trygghet og nærhet du kan gi og mer til. Så får dere vite at han blir sittende inne i elleve måneder. Folk trenger ikke engang få vite hva han har gjort.Han kan "ta seg lang ferie"...

BARN, uskyldige små barn, skal på enhver måte beskyttes mot sånne. Og det er det rettssystemet bør gjøre, ikke gi de en ferie med mulighet for studier og diverse kurs og fandens oldemor.Å sitte i fengsel i Norge i dag er ingern straff, det er mer en jævla feriekoloni.

Hadde det enda vært som fengsler man hører om i utlandet, da hadde det faktisk blitt noe annet, DA hadde det vært mer av en straff.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Er enig i at de ellve månedene og ikke noe mer er hårresiende. Men er ikke tilhenger av tortur heller. Men kjemisk kastrering hadde kanskje vært noe?

Skrevet
Syk? Joda, at det er noe seriøst galt med en som gjør sånt ja, men vi skal da heller ikke begynne å sy puter under armene på denslags og si; staaakar,han er jo syk!

Hallo? Hva med de barna han gjorde dette mot? Har du noen ide om hva de gjennomgikk, gjennomgår og fortsatt kommer til å slite med i laaaang tid fremover? Noe sånt er ikke noe de "kommer over"! De kan, med god hjelp, lære å leve med det, men de kommer alltid til å slite med det. HAN har vært svært klar over hva han gjorde, at det er straffbart og hva de ungene må slite med resten av livet! Jeg NEKTER å unnskylde sånne skapninger med at de er syke!Dersom de ber om hjelp FØR de utøver sine lyster, da skal jeg gjerne stå i første rekke og gjøre alt for å hjelpe dem. Men så fort handlingen er begått; sorry da er det ikke mye medlidenhet å hente hos meg for dem lenger!

VET du egentlig hva du sier???

Skriver under her jeg!

Skrevet

Det er ikke tortur jeg snakker om, men det å få en egen hybel med egen do og dusj, med flere solide,gode måltider hver dag, tv og radio, nett-tilgang, muligheter for kursing av alle mulige slag; det er ingen straff!

Skrevet

Det burte tatoveres "pervers" i panna på dem! Sånn at alle kan se hvordan de er og holde seg unna!

Tanta mi, med barn, fikk en pedofili-dømt som nabo, og fant det ut tilfeldigvis et år etter han flyttet dit, fordi noen på besøk hos tante kjente ham igjen og fortalte henne det. Han hadde vært veldig behjelpelig med å hjelpe sønnen hennes med å fikse sykkel, sitte barnevakt for andre naboer o.l., Da tante kontaktet politiet kunne de ikke gjøre noe, for han hadde sonet sin straff og de kunne ikke bryte inn før han gjorde noe straffbart. Kan tro tante var i fyr og flamme!! Hun fikk presset han til å flytte, og fant ut hvor han hadde flyttet. Siden hun kjente noen i det nabolaget han flyttet til, informerte hun dem også. Greit nok at det er urettferdig for ham, men jeg mener at barnas sikkerhet kommer før hans rettigheter! :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett: mannen burde sperres inne! Syk eller ikke, klart han ikke kan løpe rundt fritt og forsyne seg av barn!

Her har vi et eksempel på hva jeg som gjest har sagt her tidligere:

folk i prestestandem barnearbeid, lærere, politi, kriminal"omsorg", osv., osv.: det finnes elementer innenfor her som kommer opp til overflaten av og til...som her. Men som oftest skjer det i det stille! :evil:

Spekulasjoner om hvem dette er, er slettet.

Tusenfryd - moderator

Gjest Lompa i.i.
Skrevet
Greit nok at det er urettferdig for ham, men jeg mener at barnas sikkerhet kommer før hans rettigheter!  :evil:

Det slike mener å ha av rettigheter fraskrev han seg i det øyeblikk an begikk et overgrep. Mener nå jeg.

Skrevet

Dere vet jo ikke nøyaktig hva han har gjort engang....

Skrevet
Det er ikke tortur jeg snakker om, men det å få en egen hybel med egen do og dusj, med flere solide,gode måltider hver dag, tv og radio, nett-tilgang, muligheter for kursing av alle mulige slag; det er ingen straff!

Hvorfor tror du folk jevnlig rømmer fra fengselet, prøver å ta sitt eget liv osv?

Skrevet

Det slike mener å ha av rettigheter fraskrev han seg i det øyeblikk an begikk et overgrep. Mener nå jeg.

Det mener jeg også. Jeg så en gang en dokumentar fra England (om jeg husker rett), om en pedofil som slapp ut av fengsel, men var så lei seg fordi han ikke fikk være i fred noe sted. Folk hengte opp plakater i gatene med bilde av ham osv, og det var vinklet litt den veien at han hadde sonet sin straff, og at han ikke brute straffes mer. Jeg var temmelig uenig. Kan love at jeg hadde ikke latt være om det var en pedofil i mitt nabolag...

Skrevet
Og han burde dømmes til tvungen behandling. Selvsagt kan vi ikke godta noe sånt. Men om han sitter i fengsel i 15 år, hva da? Kanskje han begår nye overgrep etterpå?

Jo, det kan hende han gjør det. Men vil psykiatrisk behandling hjelpe, da? Finnes det eksempler på det?

Han kan jo komme ut av "tvungen behandling" og begå nye overgrep også. Faktisk tror at det er meget mulig han gjør nettopp det. Uten at jeg skal påstå at jeg vet det.

Rettsapparatets reaksjoner på seksuelle overgrep skal ikke kun fungere som straff for overgriper, men også som beskyttelse for samfunnet. Reaksjonene bør også gjenspeile en aksept av alvorligheten i de dype skadene et overgrepsutsatt barn vil streve med.

...men det å få en egen hybel med egen do og dusj, med flere solide,gode måltider hver dag, tv og radio, nett-tilgang, muligheter for kursing av alle mulige slag; det er ingen straff!

Nei, sånn sett er det kanskje ikke det. Men jeg kan LOVE deg at det ikke er noen ferie å være overgrepsdømt og i fengsel...

Skrevet

Nei, til og med hardbarka kriminelle fordømmer pedofile, de blir mobbet i fengselet. Og da kanskje de føler litt på kroppen den skrekken de uskyldige barnet følte??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...