WubWub Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre sine følelser og evnen til å sette seg inn i deres situasjon. Og da lurer jeg på ; betyr det at psykopater og narsissister er super empatiske? Det er få om noen i verden som er så flinke til å lese følelser som psykopater og narsissister - faktisk så lever de av denne egenskapen. Det sies at speilnevroner skaper mellommenneskelige bånd, og er det noe psykopater er dyktige til så er det å speile nevronene. Betyr dette at dyssosiale mennesker er mer empatiske enn normen ettersom de leser følelser enklere enn andre folk?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: Ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre sine følelser og evnen til å sette seg inn i deres situasjon. Og da lurer jeg på ; betyr det at psykopater og narsissister er super empatiske? Det er få om noen i verden som er så flinke til å lese følelser som psykopater og narsissister - faktisk så lever de av denne egenskapen. Det sies at speilnevroner skaper mellommenneskelige bånd, og er det noe psykopater er dyktige til så er det å speile nevronene. Betyr dette at dyssosiale mennesker er mer empatiske enn normen ettersom de leser følelser enklere enn andre folk? omg Anonymkode: 90027...fa7 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 Jeg vil si de er stikk motsatt. Anonymkode: 249a7...f9c 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Lese og føle er to forskjellige ting 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 Det er nettopp det psykopat og narsissisten ikke kan. Å forstå andre sine følelser og evnen til å sette seg inn i deres situasjon. Nei de vet ikke hva empati er og kan heller ikke være empatiske. Anonymkode: 90027...fa7 7
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil si de er stikk motsatt. Anonymkode: 249a7...f9c men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det psykopat og narsissisten ikke kan. Å forstå andre sine følelser og evnen til å sette seg inn i deres situasjon. Nei de vet ikke hva empati er og kan heller ikke være empatiske. Anonymkode: 90027...fa7 Feil. Psykopater og narsissister er mestere i å lese følelser. Ta deg en tur på wikipedia å les litt om dette 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 6 minutter siden, WubWub skrev: Ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre sine følelser og evnen til å sette seg inn i deres situasjon. Og da lurer jeg på ; betyr det at psykopater og narsissister er super empatiske? Det er få om noen i verden som er så flinke til å lese følelser som psykopater og narsissister - faktisk så lever de av denne egenskapen. Det sies at speilnevroner skaper mellommenneskelige bånd, og er det noe psykopater er dyktige til så er det å speile nevronene. Betyr dette at dyssosiale mennesker er mer empatiske enn normen ettersom de leser følelser enklere enn andre folk? Akkurat nå, WubWub skrev: men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker Dette har du sagt allerede og å gjenta ting endrer ikke fakta. Ordboken igjen? Anonymkode: 90027...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker Den psykopaten jeg kjenner til forstår ikke andres følelser. Anonymkode: 249a7...f9c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #10 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, WubWub skrev: Feil. Psykopater og narsissister er mestere i å lese følelser. Ta deg en tur på wikipedia å les litt om dette Å lese er ikke det samme som å føle/kjenne. Anonymkode: 90027...fa7 5
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den psykopaten jeg kjenner til forstår ikke andres følelser. Anonymkode: 249a7...f9c Mest sannsynlig så er ikke vedkommende psykopat i det hele tatt. Psykopat blir brukt av lekfolk uten psykiatrisk kompetanse til å sverte mennesker man ikke liker 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #12 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, WubWub skrev: Mest sannsynlig så er ikke vedkommende psykopat i det hele tatt. Psykopat blir brukt av lekfolk uten psykiatrisk kompetanse til å sverte mennesker man ikke liker Personen har fått diagnosen. Anonymkode: 249a7...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #13 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker Nei. De forstår jo ikke andres følelser i det hele tatt, de identifiserer dem. Det er milevis fra empati! Anonymkode: e93f8...bef 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2018 #14 Skrevet 6. januar 2018 (endret) 3 timer siden, WubWub skrev: men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker Det handler jo om at ved empati kan den som har det, føle smerten til den andre (ikke nøyaktig samme, kverulanter), men det kan ikke psykopater, de kan bare lese at personen har det sånn, men føler ingenting. Endret 6. januar 2018 av Evilposelos 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #15 Skrevet 6. januar 2018 Nei. Fordi de leser følelser kun med det formål å kunne benytte kunnskapen til egen vinning Anonymkode: e2463...bd3 2
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #16 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å lese er ikke det samme som å føle/kjenne. Anonymkode: 90027...fa7 Men ifølge ordboken så trenger man ikke kjenne/føle for å oppleve empati. Empati handler om å FORSTÅ følelsene til motparten og ikke KJENNE. Og her er psykopater mestre. De forstår følelser og de spiller på dem for å få det som de vil. Ergo er psykopater og narsissister mer empatiske enn resten 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #17 Skrevet 6. januar 2018 Min eks som var psykopat kunne være omtenksom hvis han ville. Det var ofte at han tok barna slik at jeg fikk hvilt, kjøpte blomster eller små gaver hvis han hadde vært i byen ol. Anonymkode: 75966...400 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2018 #18 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min eks som var psykopat kunne være omtenksom hvis han ville. Det var ofte at han tok barna slik at jeg fikk hvilt, kjøpte blomster eller små gaver hvis han hadde vært i byen ol. Anonymkode: 75966...400 Hva ville han ha tilbake? Var det etter en krangel?
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #19 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min eks som var psykopat kunne være omtenksom hvis han ville. Det var ofte at han tok barna slik at jeg fikk hvilt, kjøpte blomster eller små gaver hvis han hadde vært i byen ol. Anonymkode: 75966...400 Ja ikkesant, psykopater kan faktisk være snille og empatiske. Selv tenker jeg at psykopater og narsissister er de mest empatiske av alle mennesker
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #20 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: Men ifølge ordboken så trenger man ikke kjenne/føle for å oppleve empati. Empati handler om å FORSTÅ følelsene til motparten og ikke KJENNE. Og her er psykopater mestre. De forstår følelser og de spiller på dem for å få det som de vil. Ergo er psykopater og narsissister mer empatiske enn resten Uansett hvordan du vil vri og vende på det for å fremstille en psykopat som empatisk lykkes du ikke. Å FORSTÅ betyr å ha forståelse for i empati sammenheng. Ikke at de skal kun se. De har ingen forståelse for andres smerter. Anonymkode: 90027...fa7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå