Gå til innhold

Hvilke matvarer gir deg fin hud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker du noe forskjell på enkelte matvarer?

Og hva forverrer evt. huden?

Anonymkode: 89fa4...8bf

Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg får kviser av meieriprodukter, særlig ost og sjokolade. Ellers merker jeg ikke forskjell om jeg spiser utelukkende taco eller grønnsakssmoothie :P

Gjest Husmusa70
Skrevet

Frukt, bær og grønnsaker, fortrinnsvis rå.

AnonymBruker
Skrevet

Det som gjør huden min værre er mye sukker og fett. Så nå etter jula er det helt krise merker jeg. 

Anonymkode: 011b2...fce

Skrevet

Merker godt når jeg har vært dårlig på å få i meg nok vann. Huden blir gusten og tørr.

Alkohol merker jeg også skikkelig godt. Flere kviser og urenheter. Ser ikke like fresh ut. Så det holder jeg meg mest mulig unna.

Skrevet

Jeg har merket stor forbedring, men jeg har gjort mange endringer på en gang, så jeg kan ikke sette fingeren på noe spesielt - siden rådene spriker i alle retninger, antar jeg at jeg har fått effekten av å spise variert og balansert, og ikke minst, ikke for mye.

Skrevet (endret)

Som nevnt, alkohol.  Helt klart! At det dehydrerer også huden er det ingen tvil om. Ellers har jeg egentlig aldri merka noen særlig forskjell, har jo hørt at sukker forverrer og fet mat som avokado, olje, fet fisk gjør huden finere. Men jeg har egentlig aldri sett noe tydelig resultat av det.  Men jeg merker at å bo i Oslo har en forverrende effekt på huden min. Når jeg er på hjemstedet mitt som er en liten bygd med lite forurensning, så ser huden min mye bedre og freshere ut. Også kommer jeg til Oslo, også blir huden like gusten igjen. Ser så tydelig forskjellen. Forurensning og bystress, ass.

Endret av miaw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...