AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Dere som har fleksitid, hva er deres kjernetid, og hvor mange timer kan dere spare opp pr. år? Kan dere avspasere hele dager/uker, eller bare time mot time? Hvor mye klarer dere vanligvis spare opp? Foretrekker dere å avspasere dager, eller jobbe kortere dager? Anonymkode: d4b89...e9f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 Har i teorien kjernetid 9-15 men kan i praksis jobbe ca når jeg vil. Dvs jeg må være til stede på noen møter innimellom ol. Kan spare opp og ta så lenge fri som jeg vil, så lenge avspaseringen er avtalt med nærmeste leder. Selv foretrekker jeg å avspasere et par timer på ettermiddagen og ta med barna på kino el. Anonymkode: 6571f...063
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 Har kjernetid 9-14.30 og pga møter og samarbeid med andre er jeg stort sett på jobb da. Jobber noen lange dager og noen korte og sparer opp timer som jeg bruker til langhelg, romjul, påske osv. i tillegg til ferie. Vi kunne ha 45 timer i pluss og 10 timer i minus ved årsskiftet. Det har økt noe nå, men usikker på hvor mye. Anonymkode: facd0...8f6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har kjernetid 9-14.30 og pga møter og samarbeid med andre er jeg stort sett på jobb da. Jobber noen lange dager og noen korte og sparer opp timer som jeg bruker til langhelg, romjul, påske osv. i tillegg til ferie. Vi kunne ha 45 timer i pluss og 10 timer i minus ved årsskiftet. Det har økt noe nå, men usikker på hvor mye. Anonymkode: facd0...8f6 Og vi kan avspasere når som helst og hele uker hvis det passer (f.eks. kan ikke alle på teamet ha fri samtidig). Anonymkode: facd0...8f6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har fleksitid, hva er deres kjernetid, og hvor mange timer kan dere spare opp pr. år? Kan dere avspasere hele dager/uker, eller bare time mot time? Hvor mye klarer dere vanligvis spare opp? Foretrekker dere å avspasere dager, eller jobbe kortere dager? Anonymkode: d4b89...e9f Kjernetid mellom 09-15. Vi kan spare opp maks 50 timer pr.år. Skal helst ikke ha noen minustimer i det hele tatt (fordi mange er leid inn på korte vikariater så det kan ikke risikeres at man slutter å jobbe med minustimer). Jeg kan avspasere stort sett som jeg vil, både dager og timer. Jeg jobber som regel 1 time ekstra hver dag (kommer på jobb 06.30 og drar 15.00/15.30). Jeg har veldig mye møter jeg må på (oppfølging av barn) og er avspaserer timer veldig ofte. Null problem å ta avspasere, man gjør som man vil egentlig (så lenge man holder målene sine). Har aldri tatt meg fridag bare for å ta fri, men sparer opp til f.eks ferier. Pleier å jobbe inn mye avspasering så jeg slipper å ta full ferie om sommeren (for å få ekstra betalt). Anonymkode: ab19c...f63
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Både i forrige og nåværende jobb har kjernetiden vært 09-15, og man har kunnet avspasere både enkelttimer og hele dager. I min forrige jobb kunne man max ha 45 timer på flexkontoen ved enden av hvert kvartal, og alt over dette ble enkelt og greit bare slettet (så da hadde man i realiteten jobbet uten betaling alle de timene som ble slettet...). I nåværende jobb er det ikke noe tak, men ved nyttår får man utbetalt penger for alle disse timene og alt blir slettet (altså kan man ikke overføre flextimer til neste år). Jeg jobber en halvtime ekstra hver dag, stort sett, så jeg tjener meg opp 2,5 time i uken. Jeg bruker det hovedsaklig til å ta ut hele fridager. Hadde fri hele romjulen kun med uttak av flexdager. Anonymkode: fbd24...548
Gjest padawan Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Jobber i staten som har 9:00-14:30 som kjernetid. Jeg er usikker på hvor mye man kan spare opp i løpet av et år men en kan kun få overført 40 timer fra et år til et annet. Alt over det blir slettet. Foretrekker å avspasere hele dager da jeg har en reisevei til jobb som gjør at det blir plundrete å jobbe deler av en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå