Gjest happyending Skrevet 5. februar 2005 #1 Del Skrevet 5. februar 2005 Hva er symptomene på pcos egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 5. februar 2005 #2 Del Skrevet 5. februar 2005 Mye forskjellig Noen er: Økt hårvekst Overvekt Manglende mens Uregelmessig mens Kviser Tretthet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stefi Skrevet 5. februar 2005 #3 Del Skrevet 5. februar 2005 Henger meg på tråden her om det er greit? Og hva er egentlig pcos? Og hvordan for man stilt den diagnosen, kan legen min gjøre det eller må jeg til spesialist? sorry er litt uvitende på området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 5. februar 2005 #4 Del Skrevet 5. februar 2005 Legen kan ta blodprøver som bla måler hormonnivået, deretter går man til gynekolog som sjekker nærmere (evt tar de prøvene legen ikke har tatt). Barn i magen-forumet har eget forum for pcos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 6. februar 2005 #5 Del Skrevet 6. februar 2005 For min del merket jeg det ved: * uregelmessig mens (opptil 9 mnd! mellom to syklusser) * vondt i magen (cystene som sprakk...) * økt hårvekst * vektøkning * "tung" i kroppen... Tror det er store individuelle forskjeller ute og går... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #6 Del Skrevet 7. februar 2005 Hva er symptomene på pcos egentlig? Mange med PCOS får insulinresistans, noe som gjør at vel halvparten av alle med PCOS blir overvektige om de ikke lærer riktig kosthold. Det fører også til at rundt 40% får diabetes II ved 40-års alderen. Symptomer: - uregelmessig mens - kviser, uren hud - økt hårvekst på kroppen - overvekt (begynner gjerne rundt magen) - migrene - humørsvingninger - vansker med å få barn (men det viser seg at mange trenger bare å gå ned 10% i vekt for å få tilbake fertiliteten!) - cyster på eggstokkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 9. februar 2005 #7 Del Skrevet 9. februar 2005 For min del merket jeg det ved: * uregelmessig mens (opptil 9 mnd! mellom to syklusser) * vondt i magen (cystene som sprakk...) * økt hårvekst * vektøkning * "tung" i kroppen... Tror det er store individuelle forskjeller ute og går... Mayamor Ellers var det kraftige blødninger med mye smerter og ofte oppkast som resultat av smertene. Jeg fikk og påvist insulinresistens og har "rast" ned i vekt etter at jeg begynte på medisiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå