penny_ Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Yabank har byttet ut 3% kickback på dagligvarer med noe annet. Hvilket kredittkort bruker dere nå til å handle dagligvarer? 1
Million Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 (endret) Det oppdaget jeg også! Det er første gangen de ikke har det nå i januar (siden jeg skaffet kortet), og jeg ble så utrolig skuffet! Vurderer nesten å si opp kortet om det ikke kommer tilbake neste måned. Vil gjerne se hvilke svar du får her, kanskje jeg må skaffe meg et annet kredittkort istedet til dagligvarer! PS! Jeg har sendt henv. til kundeservice hos YA bank og spurt om dagligvarerabatten kommer tilbake snart, og at jeg vil si opp kortet hvis ikke. Har ikke fått svar ennå. Endret 6. januar 2018 av Million 1
asterix Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 Ja, det er ganske irriterende. For øyeblikket bruker jeg Komplett sitt når jeg kjøper ting jeg ikke har noe kort som gir ekstra rabatt på de tingene. Det gir 1% på alt man kjøper og 2 % på alt kjøpt på nett og 3 % om man kjøper noe på Komplett. 1
Gremlin Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Jeg vet av noen som bruker Coop sitt, og mener det lønner seg. Selv har jeg ingen erfaring med dette. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 Åj, så rart at de har fjernet den rabatten. Den må da være en av hovedårsakene til at mange kunder har kredittkortet deres. Må man nøye seg med Trumfs kredittkort og Coops kredittkort nå da? Anonymkode: 5f173...fa1
penny_ Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2018 8 minutter siden, Gremlin skrev: Jeg vet av noen som bruker Coop sitt, og mener det lønner seg. Selv har jeg ingen erfaring med dette. Det gir vel bare rabatt på Coop. Handler ikke så mye der. 1
Gremlin Skrevet 6. januar 2018 #7 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, penny_ skrev: Det gir vel bare rabatt på Coop. Handler ikke så mye der. Min kollega bruker det hos oss (bunnpris), så skal jeg tro på det hun sier får man rabatt dersom man bruker kredittkortet uansett butikk. Som sagt må du ikke ta meg på ordet på dette da jeg selv kun har hennes uttalelse å gå ut ifra.
penny_ Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, Gremlin skrev: Min kollega bruker det hos oss (bunnpris), så skal jeg tro på det hun sier får man rabatt dersom man bruker kredittkortet uansett butikk. Som sagt må du ikke ta meg på ordet på dette da jeg selv kun har hennes uttalelse å gå ut ifra. Rabatten gjelder ikke på konkurrerende dagligvarebutikker. Vet ikke om Bunnpris regnes som konkurrent. https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/coop-mastercard/ 1
Gremlin Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, penny_ skrev: Rabatten gjelder ikke på konkurrerende dagligvarebutikker. Vet ikke om Bunnpris regnes som konkurrent. https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/coop-mastercard/ Da har nok min kollega misforstått. Bunnpris regnes som konkurrent vil jeg tro. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #10 Skrevet 6. januar 2018 Med Trumfs kredittkort får man bonuskroner (med det er vel bare 0,5% eller 1%?) på Nille, dagligvarebutikker i utlandet (i hverfall der jeg har handlet), og alle andre butikker i Norge som ikke er dagligvarebutikker. Anonymkode: e6fc7...478 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #11 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med Trumfs kredittkort får man bonuskroner (med det er vel bare 0,5% eller 1%?) på Nille, dagligvarebutikker i utlandet (i hverfall der jeg har handlet), og alle andre butikker i Norge som ikke er dagligvarebutikker. Anonymkode: e6fc7...478 Og selvfølgelig 2% på KIWI, og 4% på KIWI på de trumf-torsdagene Anonymkode: e6fc7...478
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #12 Skrevet 6. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Og selvfølgelig 2% på KIWI, og 4% på KIWI på de trumf-torsdagene Anonymkode: e6fc7...478 Det er ikke bare på Kiwi - det er i alle Norgesgruppens butikker. Det er så 0,5% på alle andre kjøp (med unntak av konkurrerende dagligvarebutikker i Norge). "Alle andre kjøp" inkluderer alle kjøp i utlandet, alle andre kjøp i Norge og også på internett. Anonymkode: 898e2...793
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #13 Skrevet 6. januar 2018 Komplett har 2% på alle butikker, og 4% på netthandel, hvis man bruker poengene i nettbutikken istedet for å cashe de ut på fakturaen. De har begynt å samarbeide med andre butikker så du kan kjøpe fra f.eks. Blush.no via Komplett. Har ikke prøvd det selv enda, men regner med man kan bruke poengene hos andre butikker på den måten hvis man ikke kjøper så mye elektronikk. Anonymkode: 5936d...986
Million Skrevet 9. januar 2018 #14 Skrevet 9. januar 2018 Ang. Ya-bank kredittkortet, som ikke lenger har 3% i dagligvarebutikker. Jeg sendte en henv. til kundeservice for å høre om den kanskje kom tilbake snart, men fikk et skuffende svar: " I 2018 kommer vi til å gjøre flere endringer på rabattprogrammet enn hva som har vært tilfelle tidligere. Dagligvarerabatten er en rabatt som har vært med oss siden starten og vi ser det som naturlig å endre denne nå. Det er foreløpig ikke gjort noen beslutning om rabatten kommer tilbake. Vi håper du vil finne andre rabatter i vårt program som vil gjøre deg like fornøyd med yA Kredittkort. Ønsker deg en fortsatt fin dag!"
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #15 Skrevet 9. januar 2018 Jeg bruker Trumf Visa når jeg handler hos Meny, Kiwi, osv. Da får man 2% på dagligvarer, og 4% om det er trippeltorsdag. Hos kiwi får man også 17% frukt og grønt-bonus. Handler jeg andre steder bruker jeg gjerne komplett, som gir 1%. Anonymkode: 49bcd...d30
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #16 Skrevet 21. januar 2018 Bra tråd noen flere innspill her? Anonymkode: e3d7d...bd2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #17 Skrevet 21. januar 2018 Hvilket kort du betaler med og hvor er helt avhengig av hvor du handler, hvilke fordeler du vil ha og økonomien din. Ingen av disse tingene er oppgitt i hi, hvordan skal vi da kunne anbefale noe? Anonymkode: 55404...577
penny_ Skrevet 21. januar 2018 Forfatter #18 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilket kort du betaler med og hvor er helt avhengig av hvor du handler, hvilke fordeler du vil ha og økonomien din. Ingen av disse tingene er oppgitt i hi, hvordan skal vi da kunne anbefale noe? Anonymkode: 55404...577 De fleste kredittkort kan da vel brukes over alt. Det står jo at jeg vil ha rabatt på dagligvarer. Du trenger ikke å vite hva jeg tjener for å anbefale et kort for det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #19 Skrevet 21. januar 2018 Bank Norwegian, 1% på alt - det må brukes på flyturer, men det er ikke noe problem for min del. Har Trumfbonus og Æ knyttet til dette kortet. Svarer ikke helt på spørsmålet, men er dette som lønner seg mest med mitt forbruksmønster. Anonymkode: 2f4c4...3d7
applestories Skrevet 21. januar 2018 #20 Skrevet 21. januar 2018 På 9.1.2018 den 13.11, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Trumf Visa når jeg handler hos Meny, Kiwi, osv. Da får man 2% på dagligvarer, og 4% om det er trippeltorsdag. Hos kiwi får man også 17% frukt og grønt-bonus. Handler jeg andre steder bruker jeg gjerne komplett, som gir 1%. Anonymkode: 49bcd...d30 Kommer dette i stedet for vanlig Trumf-kort? Med vanlig bankkort koblet opp mot Trumf får man 1% på dagligvare, 3% på trippeltrumf. Regner med man ikke får dette i tillegg til kredittkortfordelene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå