AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Tips til den ultimate fotpleierutinen? Hard hud, inngrodde tånegler og ellers tånegler som ikke har sett dagens lys på en stund? I over 15 år har jeg slitt med inngrodde negler, som har gjort at føttene mine har vært noe jeg helst ikke ville vise til noen. Tror bare det er kjærester som omsider har sett dem, etter ukesvis med gjemming under tepper og soving med sokker. Nå har jeg endelig klart å la tåneglene gro ut en god stund, og er klar for at føttene mine snart kan gjøre public appearance. I disse 15 årene, som strekker seg fra tidlig barndom til midten av 20-årene, har jeg ikke hatt på sandaler overhodet, fordi jeg har vært for flau over inngrodde tånegler som blødde, lukta og var deformerte. Så: nyttårsforsettet mitt i år er å få skikkelig fine føtter. Jeg vil prøve "alt" for at tærne mine er klare for sommeren. Klarer jeg det, skal jeg kjøpe meg et fint par med sandaler eller åpne sko. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan få føttene mine i optimal stand? Den ene stortåa mi er fortsatt liten og deformert, men legen sier det er bare å vente til den gror ut og at det ikke ser ut som sopp.. På forhånd tusen takk for svar!! Anonymkode: cc1a6...18f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 Gå til fotterapeut. De kan sette på noe på neglene for å unngå at de blir inngrodd og kan sikkert hjelpe deg ellers med føttene. Ellers er babyfoot/footner noe fint å starte med for å få vekk hard hud og deretter en god fotfil og fotkrem for vedlikehold 😊 Anonymkode: 36404...b3f 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå til fotterapeut. De kan sette på noe på neglene for å unngå at de blir inngrodd og kan sikkert hjelpe deg ellers med føttene. Ellers er babyfoot/footner noe fint å starte med for å få vekk hard hud og deretter en god fotfil og fotkrem for vedlikehold 😊 Anonymkode: 36404...b3f Takk for svar! God idé Tror det er noe jeg skal sette som belønning utover året, foreløpig er ikke neglen på den ene stortåa lang nok til at fotterapeut får gjort noe med den, tror jeg. Prøver faktisk Baby foot as we speak - hva er din erfaring med det? Er på dag 4, starta å peele litt på et par steder på foten i går, og sitter med beina i fotbad nå. TS Anonymkode: cc1a6...18f 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Baby Foot virker som bare det! Forbered deg på en overraskelse en dag du tar av sokkene etter jobb - halve foten ligger igjen i sokken Anonymkode: 4e574...088 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 Gå med sko med plass til føttene, da er mye løst. Anonymkode: 7421f...5df 1
Gjest Vil ikke Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 Spander på deg en time hos fotpleier. Der vil du avdekke problemområder og få veiledning videre.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Baby Foot virker som bare det! Forbered deg på en overraskelse en dag du tar av sokkene etter jobb - halve foten ligger igjen i sokken Anonymkode: 4e574...088 I dag starta det virkelig å prelle av! Venta du med å plukke/fjerne død hud til det falt av av seg selv? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå med sko med plass til føttene, da er mye løst. Anonymkode: 7421f...5df Også godt tips! Takk! Tror egentlig jeg kjøper ganske romslige sko, men vurderer om jeg kanskje burde legge i noen ekstra såler.. 2 timer siden, Vil ikke skrev: Spander på deg en time hos fotpleier. Der vil du avdekke problemområder og få veiledning videre. Eller fotterapeut? Hva gjør de der, egentlig? Anonymkode: cc1a6...18f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 1.Lær deg å skrive norsk 2.Fotterapaut Anonymkode: 118fb...940
Gjest chisandra Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1.Lær deg å skrive norsk 2.Fotterapaut Anonymkode: 118fb...940
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 Oppdatering: Baby foot virker som bare det! Anonymkode: cc1a6...18f 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 Problemene med inngrodde tånegler kan jeg lite om, men vask føttene godt hver gang du dusjer. Bruk fotfil i dusjen, først den grove siden og så den fine. Smør føttene med en god fotkrem hver kveld. Til slutt når neglene har vokst slik du ønsker går du til en neglesalong og lar dem lakke og stelle føttene pent 👍🏼 Anonymkode: ed36a...2b3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 På 7.1.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev: 1.Lær deg å skrive norsk 2.Fotterapaut Anonymkode: 118fb...940 He he he...gå litt i deg selv? Anonymkode: 4f6b3...891 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 På 1/8/2018 den 20.52, AnonymBruker skrev: Problemene med inngrodde tånegler kan jeg lite om, men vask føttene godt hver gang du dusjer. Bruk fotfil i dusjen, først den grove siden og så den fine. Smør føttene med en god fotkrem hver kveld. Til slutt når neglene har vokst slik du ønsker går du til en neglesalong og lar dem lakke og stelle føttene pent 👍🏼 Anonymkode: ed36a...2b3 Godt tips! Skal definitivt unne meg en tur på neglesalong om et halvt års tid Har du noen tips til god fotkrem? Anonymkode: cc1a6...18f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt tips! Skal definitivt unne meg en tur på neglesalong om et halvt års tid Har du noen tips til god fotkrem? Anonymkode: cc1a6...18f Jeg synes enhver god håndkrem utgjør en god fotkrem. Så bruk håndkremen din, det gjør jeg. Gå også innom apoteket og se på remediene de har for fotpleie, blant annet inngrodde negler. Bruk dem etter behov. (Og dropp elektriske fotfiler - de er dyre og funker ikke) Anonymkode: f2cfa...372
Gjest Geirfuglen Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 På 7.1.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev: 1.Lær deg å skrive norsk 2.Fotterapaut Anonymkode: 118fb...940 Det er du som skriver det feil faktisk. Det skrives fotterapeut. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=Terapeut&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=begge Men ja, gå til fotterapeut ca 1 gang per måned. Smør føttene hver kveld, men ikke tærne. Ha gode sko. Det er nok det aller viktigste
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 På 8.1.2018 den 17.19, AnonymBruker skrev: Oppdatering: Baby foot virker som bare det! Anonymkode: cc1a6...18f Husk at etter å ha brukt Baby foot må du passe ekstra godt på føttene dine. Nå er huden tynn og ny, og trenger sko med god plass og mye god krem Anonymkode: 8b005...61c 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 På 6.1.2018 den 12.01, AnonymBruker skrev: Tips til den ultimate fotpleierutinen? Hard hud, inngrodde tånegler og ellers tånegler som ikke har sett dagens lys på en stund? I over 15 år har jeg slitt med inngrodde negler, som har gjort at føttene mine har vært noe jeg helst ikke ville vise til noen. Tror bare det er kjærester som omsider har sett dem, etter ukesvis med gjemming under tepper og soving med sokker. Nå har jeg endelig klart å la tåneglene gro ut en god stund, og er klar for at føttene mine snart kan gjøre public appearance. I disse 15 årene, som strekker seg fra tidlig barndom til midten av 20-årene, har jeg ikke hatt på sandaler overhodet, fordi jeg har vært for flau over inngrodde tånegler som blødde, lukta og var deformerte. Så: nyttårsforsettet mitt i år er å få skikkelig fine føtter. Jeg vil prøve "alt" for at tærne mine er klare for sommeren. Klarer jeg det, skal jeg kjøpe meg et fint par med sandaler eller åpne sko. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan få føttene mine i optimal stand? Den ene stortåa mi er fortsatt liten og deformert, men legen sier det er bare å vente til den gror ut og at det ikke ser ut som sopp.. På forhånd tusen takk for svar!! Anonymkode: cc1a6...18f Jeg er autorisert fotterapeut. Og det beste rådet du kan ta til deg er det å gå til fotterapeut. Der kan du få hjelp til bøyle på den inngrodde neglen. Og ikke minst å kartlegge problemer og hva du kan gjøre for å forbedre dem. Smør deg med gehwool lipidro fotkrem hver kveld i en periode og trapp ned etterhvert når du føler at huden er blitt myk. Smør fast tre dager i uka. Aldri smør mellom tærne! Bruk fotpudder på/ mellom tærne før du tar på deg strømper hvis du sliter med fukt. Bruk riktig fottøy! Anonymkode: 5d252...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 Hvorfor ikke mellom tærne? Anonymkode: 3fcbb...8d6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 På 6.1.2018 den 12.01, AnonymBruker skrev: Tips til den ultimate fotpleierutinen? Hard hud, inngrodde tånegler og ellers tånegler som ikke har sett dagens lys på en stund? I over 15 år har jeg slitt med inngrodde negler, som har gjort at føttene mine har vært noe jeg helst ikke ville vise til noen. Tror bare det er kjærester som omsider har sett dem, etter ukesvis med gjemming under tepper og soving med sokker. Nå har jeg endelig klart å la tåneglene gro ut en god stund, og er klar for at føttene mine snart kan gjøre public appearance. I disse 15 årene, som strekker seg fra tidlig barndom til midten av 20-årene, har jeg ikke hatt på sandaler overhodet, fordi jeg har vært for flau over inngrodde tånegler som blødde, lukta og var deformerte. Så: nyttårsforsettet mitt i år er å få skikkelig fine føtter. Jeg vil prøve "alt" for at tærne mine er klare for sommeren. Klarer jeg det, skal jeg kjøpe meg et fint par med sandaler eller åpne sko. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan få føttene mine i optimal stand? Den ene stortåa mi er fortsatt liten og deformert, men legen sier det er bare å vente til den gror ut og at det ikke ser ut som sopp.. På forhånd tusen takk for svar!! Anonymkode: cc1a6...18f Begynn med en tur til legen. Lukter beina vondt og er fulle av ingrodde negler så kan du ha både infeksjon og sopp både i negler og mellom tærne. Er det noe galt, så må du ha behandling tilpasset det som er galt. Tørr hud på hæler og ellers på føttene ordner du raskt med å file med en god Scholl fotfil. Deretter smører du med 5 % Salisylvasselin. Dette er en rask og god behandling for mykere hud, anbefalt av min lege etter at jeg hadde prøvd det meste uten effekt. Grønnsåpe bad med renset grønnsåpe fra apoteket (IKKE grønnsåpe på flaske fra butikken! Den er for sterk.) Det renser godt opp i negler med problemer. Ellers må du klippe neglene rett over og ikke for kort. Negynner du nå så blir du sandalfin til i juni. Anonymkode: efe5e...678 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke mellom tærne? Anonymkode: 3fcbb...8d6 Fordi man kan få sopp mellom tærne fordi det blir fuktig der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå